Společnost Meta oznamuje první test placeného ověřovacího systému „Meta Verified“ na Facebooku a IG

Společnost Meta oznamuje první test placeného ověřovacího systému „Meta Verified“ na Facebooku a IG

Společnost Meta oznamuje první test placeného ověřovacího systému „Meta Verified“ na Facebooku a IG

Zdá se, že rostoucí náklady společnosti Meta ji donutily uvažovat o nových typech příjmů – generální ředitel Mark Zuckerberg dnes oznámil, že Meta spouští test placeného ověřovacího programu, podobně jako je ověřovací systém společnosti Twitter za 8 dolarů.

Meta oznamuje první test placeného ověřovacího systému
Meta oznamuje první test placeného ověřovacího systému

Podle společnosti Meta:

„Abychom pomohli začínajícím tvůrcům rychleji rozvíjet jejich přítomnost a budovat komunitu, začneme testovat novou nabídku nazvanou Meta Verified, což je balíček předplatného na Instagramu a Facebooku, který zahrnuje ověřený odznak, který ověřuje váš účet pomocí vládního průkazu totožnosti, proaktivní ochranu účtu, přístup k podpoře účtu a větší viditelnost a dosah. Ještě tento týden začínáme s postupným testováním v Austrálii a na Novém Zélandu, abychom zjistili, co je nejcennější, a doufáme, že brzy přineseme Meta Verified do zbytku světa.“

Společnost Meta říká, že dvě z jejích nejžádanějších funkcí jsou lepší přístup k ověření a podpora účtů, zatímco tvůrci stále hledají další způsoby, jak zvýšit svou viditelnost. Nový program vyhoví všem těmto požadavkům a zpočátku bude stát 11,99 USD měsíčně na webu nebo 14,99 USD měsíčně v systémech iOS a Android, přičemž druhý jmenovaný program bude pokrývat příslušné poplatky v App Store.

Což se zdá být chybné. Podobně jako u ověřovacího plánu Twitteru za 8 dolarů je hodnota ověřovacího odznaku v tom, že je přidělován pouze profilům, které jsou považovány za pozoruhodné, a jakmile si ho může koupit kdokoli, tato klíčová hodnota se okamžitě snižuje. To můžeme vidět na Twitteru nyní – hromada náhodných účtů má nyní placený ověřovací odznak, což z nich dělá pouze zoufalce toužící po uznání, na rozdíl od toho, že jsou někým významným, kdo může mít pronikavější nebo znalejší názor.

Na druhou stranu ale mnoho lidí kritizovalo způsob, jakým byly odznaky za ověření v minulosti přidělovány, a lze argumentovat tím, že zmatek a špatný výklad toho, co ověření vlastně znamená, vedl k tomu, že se stejně ověřuje spousta náhodných účtů.

A vzhledem k tomu, že náklady společnosti Meta na vývoj stále rostou a její reklamní byznys se stále vzpamatovává z dopadu aktualizace ATT společnosti Apple, bude Meta možná muset rozšířit své obzory.

A když si navíc uvědomíte, že Twitter Blue má zhruba 300 000 předplatitelů, je to asi šikovný kus peněz navíc, který by Meta mohla využít – nebo ještě významnější: Snapchat minulý týden odhalil, že jeho předplatitelská služba Snapchat+ má nyní 2,5 milionu platících členů.

To se shoduje s dalším prvkem ověřeného balíčku společnosti Meta:

„Nabídneme exkluzivní samolepky na Facebook a Instagram Stories a Facebook Reels a 100 hvězdiček měsíčně zdarma na Facebooku, abyste mohli vyjádřit podporu ostatním tvůrcům.“

Snapchat+ nabízí předplatitelům řadu úprav v aplikaci, kterých se chce Meta také chytit, a navíc podporuje využívání darů tvůrcům v podobě hvězdiček.

Bude to fungovat?

Nedokážu si představit, že by hromada lidí byla ochotna zaplatit 144 dolarů ročně za ověřovací odznak, a historie nám ukazuje, že využití jakékoli takové nabídky bude nízké a pravděpodobně o ní bude uvažovat méně než 1 % uživatelů služby Meta.

Ale možná je to tak v pořádku – možná Meta ví, že si to málokdo vezme, ale i zlomek uživatelů, kteří si připlatí, bude stát za to.

Opět se zdá, že podobně jako Twitter Blue znehodnocuje věc, kterou se snaží prodat, a Twitter Blue nikdy nedosáhne úrovně, kterou si pro placený systém představoval šéf Twitteru Elon Musk. Elona však nepochybně velmi potěší, že Zuck následuje jeho příkladu, což dodává jeho plánu ověřování a koncepčnímu přístupu k placeným sociálním platformám větší legitimitu.

Zdá se, že je to nedokonalé, ale dodatečný dosah a přímá podpora účtů budou pravděpodobně stačit k tomu, aby získali alespoň několik tisíc tvůrců.

Existuje však také limit – kolik lidí si bude moci dovolit zaplatit za Twitter Blue, Meta Verified a Snapchat+.

Možná, že pro tvůrce, pro které je jejich přítomnost jejich byznysem, je to profesionální náklad. Ale to je jistě jen malé publikum těchto nástrojů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *