32 předpovědí pro marketing na sociálních sítích v roce 2023

32 předpovědí pro marketing na sociálních sítích v roce 2023

Blíží se konec dalšího roku a pro hlavní sociální sítě to bylo chaotických 12 měsíců. Meta pokračovala v postupném úpadku, TikTok je stále na vzestupu a Twitter se právě nachází uprostřed chaotické změny ve vedení, v jejímž důsledku se v aplikaci může stát v podstatě cokoli.

32 předpovědí pro marketing na sociálních sítích v roce 2023
32 předpovědí pro marketing na sociálních sítích v roce 2023

Vzhledem k tomu, co všechno se děje, je těžké předpovídat, co bude následovat, ale my se o to pokusíme a předpovíme rok 2023 pro každou z hlavních sociálních aplikací.

32 předpovědí pro marketing na sociálních sítích v roce 2023

Nikdo samozřejmě neví jistě, co přijde, ale my jsme s nejnovějšími změnami vcelku dobře obeznámeni, více než většina ostatních. A přestože se zde nedozvíte žádné šílené, mozkem čitelné a vzdálené předpovědi vzdálené budoucnosti, dostanete několik solidních, realistických a životaschopných potenciálních změn, které vás čekají v příštím roce.

Pojďme se do toho pustit a začněme u dříve oblíbené sociální sítě.

Facebook

Pro Zuckerbergovu první sociální aplikaci to byl těžký rok, kdy velká modrá upadala v nemilost mladých uživatelů, ztrácela dolary za reklamu ve prospěch aktualizace ATT společnosti Apple a trpěla jakousi krizí identity ve stínu posunu TikToku.

Vzhledem k tomu, že krátká forma a algoritmizace TikToku změnila chování uživatelů ve všech oblastech, byl Facebook největším poraženým – ale Zuck a spol. tvrdí, že mají plán, jak vše vrátit do starých kolejí. Možná.

Zde se dozvíte, co bude následovat:

Další příspěvky doporučené AI

Ano, do vašeho kanálu na Facebooku bude pronikat stále více obsahu od stránek a lidí, které nesledujete.

Zuckerberg to řekl na rovinu v nedávném rozhovoru pro The Verge:

„V podstatě se stane to, že během příštího roku nebo dvou začneme ve Feedu zobrazovat více doporučeného obsahu. A budeme vědět, že děláme dobrou práci, protože obsah na začátku vytlačí nějaký jiný obsah, a buď vytlačení tohoto obsahu povede k negativní zpětné vazbě od lidí a povede k tomu, že se lidé budou méně spojovat ve všech metrikách, na které se zaměřujeme, nebo to skutečně povede k tomu, že se lidé budou více spojovat a budou s produktem spokojenější.“

Tento trend vychází ze služby TikTok, která se zaměřuje na zobrazování nejlepšího obsahu od všech uživatelů a netlačí vás k vytváření vlastního sociálního grafu. To umožňuje TikToku maximalizovat zapojení uživatelů, protože váš mix feedu není omezen na aktualizace z určitých profilů, které si vyberete, a zároveň to poskytuje větší potenciál expozice pro tvůrce, kteří tak mají možnost, aby jejich příspěvky vidělo mnohem více lidí mimo jejich vlastní publikum.

Držte krok s příběhem. Přihlaste se k odběru bezplatného denního zpravodaje Social Media TodayEmail:Zaregistrovat se

Zuckerberg se domnívá, že Facebook má v tomto ohledu výhodu, protože na Facebooku se uživatelé neomezují pouze na krátký videoobsah, ale lze jim servírovat také obrázky, textové příspěvky, odkazy, aktualizace zpráv, aktualizace skupin, dlouhé video a další.

Zuck se domnívá, že pokud se mu podaří správně doporučovat obsah, získá tím Facebook náskok. Zda je to pravda, se teprve uvidí, a jak Zuck poznamenává, v každém případě to ukáží metriky používání. Ale přinejmenším na začátku roku 2023 bude váš feed na Facebooku stále častěji plný příspěvků od stránek a lidí, o kterých jste nikdy neslyšeli.

Podle Zuckerbergova názoru bude nakonec 40 % obsahu ve vašem hlavním kanálu na Facebooku pocházet ze stránek, které nesledujete.

Pro značky to může znamenat také rozšíření příležitostí, protože algoritmy Facebooku se budou snažit zobrazit vaše nejúspěšnější příspěvky ještě většímu počtu lidí, a to i mimo vaše současné publikum.

Facebook zároveň ustoupil od propagace externích odkazů (protože chce, aby více lidí trávilo více času na FB) – ale možná, pokud se můžete opřít o obsah, který generuje větší angažovanost na Facebooku, jako jsou memy a otázky publika, může to pak zvýšit povědomí o značce a přimět více lidí sledovat i vaše další příspěvky.

Mohla by to být příležitost, ale opět není jasné, zda se uživatelé Facebooku s tímto přístupem sžijí – protože se tak zatím nestalo.

Rodina a přátelé Redux

To by mohlo mít za následek, že se Facebook bude snažit najít jiný způsob, jak lépe zvýraznit příspěvky od rodiny a přátel, které byly vždy základem aplikace.

Klíčovou odlišností Facebooku a důvodem, proč je stále velmi užitečný, je váš sociální graf a skutečnost, že musíte přejít na Facebook, abyste zjistili nejnovější aktualizace od přátel, rodiny a vašich skupin. V tomto ohledu nemohou jiné aplikace konkurovat – v posledních letech to však ztrácí na hodnotě, protože lidé méně publikují a jiné aplikace poskytují více zábavy.

To je skutečně klíčový posun. TikTok se vlastně nenazývá aplikací pro sociální média, ale „zábavní platformou“, a právě tento odklon od sociálního prvku vytlačil Facebook z přízně – protože lidé prostě nepoužívají tyto aplikace k tomu, aby se zapojili do komunikace se svými přáteli a rodinou stejným způsobem jako kdysi.

Podle společnosti Meta se nyní většina zapojení odehrává v DM, kde lidé nacházejí zábavný obsah ve feedu a následně jej sdílejí se svými blízkými známými v soukromých chatech. To sice umožňuje vyhnout se odsuzování a hádkám kolem toho samého, ale také to znamená, že lidé nejsou na Facebooku tak angažovaní jako dřív.

Stále však musíte chodit na Facebook, abyste se dozvěděli o nejnovějších zprávách od svých nejbližších, protože tam jsou stále zveřejňovány ty nejdůležitější novinky a žádná jiná aplikace se Facebooku v tomto ohledu nevyrovná.

Předpokládám proto, že v určité fázi se Meta bude snažit lépe zvýraznit klíčové aktualizace od rodiny a přátel v aplikaci, než vás navede na doporučení obsahu s umělou inteligencí.

Facebook již má alternativní kanály zpráv, poté co v červenci zavedl karty „Domů“ a „Feeds“ (Feeds je místo, kde můžete najít příspěvky od přátel), ale nevím, zda lidé tento prvek používají. 

Facebook feed update

Myslím, že v určité fázi se Facebook bude snažit zobrazovat nejnovější příspěvky od přátel a rodiny na začátku, v hlavním kanálu, s ukazatelem na konci tohoto proudu, který signalizuje, že jste viděli všechny klíčové aktualizace.

Integrace avatara

Společnost Meta chce lidi nadchnout pro metaverza a jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je integrovat své digitální avatary na více míst v aplikaci.

Meta Avatar store

Podporou používání avatarů jako formy digitální identity může Meta povzbudit více lidí, aby se zapojili prostřednictvím svých digitálních postav, což bude klíčovou součástí zapojení do metaverza.

Rozšiřují se také možnosti sponzorovaných položek pro avatary, tematické kostýmy, nové způsoby připojení a zapojení v digitálním prostoru.

Očekávejte, že Meta začne prosazovat avatary jako klíčový způsob připojení a zapojení, od videochatů přes příspěvky a aktualizace stavu až po samotný metaverz.

Klikněte na zprávu o inzerátech

Jak již bylo řečeno, vzhledem k tomu, že v DM dochází ke stále většímu zapojení, bude Meta chtít zdůraznit další nástroje, které značkám pomohou tento posun využít.

Společnost Meta nedávno upozornila na nárůst reklam Click to Message, a to jak pro Messenger, tak pro WhatsApp, které toto chování podporují, a marketéři by měli očekávat, že se objeví ještě více možností reklamy, které budou v souladu s touto obvyklou změnou.

Opravdu chtějí lidé komunikovat se značkami v DM? To se dozvíme a mohl by to být skvělý způsob, jak navázat přímější spojení prostřednictvím platforem pro zasílání zpráv, které lidé již používají.

Očekávejte více možností reklamy na Facebooku, které podporují spojení DM, a nové nástroje pro značky, které lépe usnadní reakce.

Příspěvky z VR

Dalším způsobem, jak bude Meta propagovat svůj posun v metaverzu, budou příspěvky z VR, včetně již oznámené možnosti sdílení na kotoučích z VR.

Share to Reels from VR

Tyto příspěvky v podstatě upozorňují na řadu zážitků, které jsou v prostředí VR k dispozici, a přestože společnost čelila silné kritice za to, jak špatně vypadá její současný zážitek Horizon Worlds, jsou k dispozici některé úžasné aplikace a efekty VR, které by mohly pomoci zvýšit zájem o další fázi.

Očekávejte, že Meta poskytne nové možnosti sdílení z VR, včetně videochatů a možností přímého odesílání příspěvků, které budou sloužit k prezentaci toho, co lidé dělají a co vám v prostoru VR může chybět.

Zážitky s rozšířenou realitou

Vzhledem k tomu, že mnoho lidí již metaverzi navštívilo, bude se společnost Meta snažit zvýšit povědomí o své další vývojové fázi v oblasti brýlí a příspěvků pro rozšířenou realitu, které poskytnou řadu nových funkcí a zážitků v aplikacích.

Brýle pro rozšířenou realitu společnosti Meta jsou stále ve fázi vývoje, ale vzhledem k tomu, že společnost má nyní zavedenější dodavatelský řetězec pro své brýle Ray Ban Stories, zdá se, že nejsme daleko od další fáze, kdy budou brýle s podporou rozšířené reality pravděpodobně uvedeny na trh pro spotřebitele někdy v druhé polovině příštího roku.

Ray Ban Stories

Za zmínku stojí, že společnost Meta předpokládá datum vydání svých brýlí s podporou rozšířené reality v roce 2024. Vzhledem k pozitivní zpětné vazbě na první testovací modely a k tomu, že problémy v oblasti VR se pravděpodobně v dohledné době nezmírní, může se Meta pokusit prosadit své brýle pro rozšířenou realitu, alespoň v rané předpremiéře, aby znovu získala dynamiku pro svou další generaci.

Pokud se společnosti Meta podaří dostat se do této oblasti včas a ovládnout ji, může to být velkým impulsem pro její širší plány v oblasti metaverza.Lze také očekávat, že Meta začne prosazovat další nástroje rozšířené reality také na Facebooku a Instagramu, protože se snaží zapojit více tvůrců a značek do vytváření 3D objektů, což je pro metaverza klíčový krok.

Instagram

Také Instagram se ocitl ve stavu zmatku, protože se snaží držet krok s nejnovějšími spotřebními trendy a návyky.

Instagram, který kopíruje TikTok na každém kroku, se zoufale snaží odrazit konkurenci, což se mu, zdá se, zatím daří – aplikace nedávno oznámila, že má nyní až 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Bude to ale fungovat i nadále – zajistí kopírování všech módních funkcí z každé módní aplikace, aby si Instagram udržel pozici základní sociální aplikace, nebo už uživatele kopírování a zahlcování kdysi jednoduché platformy zaměřené na fotografování unavuje?

Zde se dozvíte, co bude v aplikaci pravděpodobně následovat:

Více obsahu doporučeného umělou inteligencí – a více reels

Stejně jako Facebook se i Instagram přiklání k doporučování obsahu s umělou inteligencí, aby maximalizoval zapojení uživatelů – i když to není úplně vítaný doplněk.

Již v červenci Instagram po stížnostech různých známých uživatelů oznámil, že snižuje množství příspěvků doporučovaných umělou inteligencí v uživatelských kanálech, „dokud se mu to nepodaří správně nastavit“ a zajistit, aby uživatelé měli z tohoto procesu dobrý zážitek.

Pro Instagram je to velká změna, protože váš hlavní feed je nyní změť starých a nových příspěvků spolu s náhodnými aktualizacemi stránek, které nesledujete.

V podstatě to teď nevypadá, že by to fungovalo, ale Instagram chce lidem ukazovat více nejlepšího obsahu z celé aplikace, přičemž se konkrétně zaměřuje na vyzdvihování tvůrců, což také považuje za rozhodující faktor pro další vývoj.

Pokud se Instagramu podaří lépe se vcítit do řad tvůrců, bude jich více častěji zveřejňovat příspěvky – zatímco z dlouhodobějšího hlediska může Meta díky tomu, že nyní zapojuje tvůrce do svých aplikací, následně využít tuto skutečnost jako páku k tomu, aby se více těchto uživatelů zajímalo o tvorbu také v metaverzi.

Instagram jako takový skutečně chce, aby jeho doporučení s umělou inteligencí fungovala, a zároveň jsou Reels jeho nejrychleji rostoucím formátem obsahu, takže lze očekávat, že se na více místech v aplikaci objeví více náhodných aktualizací a více Reels.

Stejně jako u Facebooku zatím není jasné, zda to bude u IG fungovat. Ale v každém případě to budou prosazovat.

Očekávejte také, že se Instagram vrátí k testu celoobrazovkového feedu, možná u vybraných uživatelů, kteří se častěji zapojují do Reels/Stories.

Integrace další úrovně

Jak již bylo zmíněno, Instagram je díky svému kreativnějšímu duchu a spojení s talenty také klíčovým mostem mezi současným stavem a metaverzemi – a právě proto se IG tolik snaží vytvořit silnější systémy pro tvůrce.

S ohledem na to lze očekávat, že Instagram v roce 2023 přidá nové formy tvorby obsahu, včetně příspěvků v rozšířené realitě a 3D, další integrace umění NFT a dalších nových forem obsahu, které lze v aplikaci prezentovat.

Instagram NFTs

Tím, že tvůrcům nabídneme více možností, jak vytvářet a prezentovat tyto další typy umění, můžeme společnosti Meta pomoci s jejich orientací na tvorbu v metaverzu – protože Meta ví, že pokud chce, aby se uživatelé o oblast VR více zajímali, musí vytvářet poutavé a lákavé zážitky.

Její interní inženýři v tom nebudou tak dobří jako externí tvůrčí talenty a Instagram je pro ni nejlepším místem setkávání, kde může získat digitální umělce.

Očekávejte nové nástroje pro tvorbu, jako jsou GIFy generované z živých fotografií na IG, a také integraci nástrojů pro tvorbu 3D ze své platformy Spark AR přímo do samotného Instagramu.

Spark

Představte si, že byste mohli vytvářet aktivace rozšířené reality přímo z kreativních nástrojů v aplikaci.

Je to velká integrace, ale pokud chce Meta přivést další kohortu uměleckých talentů, musí podniknout tyto kroky, aby podpořila účast a rozvoj.

Rozšířená realita a další interaktivní reklamy

Z toho pak vyplývají nové příležitosti pro značky v podobě reklam v rozšířené realitě a interaktivních reklamních formátů, které uživatele zaujmou zcela novými způsoby.

Jiné platformy s tím již experimentují a opět, jelikož se Meta snaží uživatele vést do další fáze, budou tyto typy reklam další úrovně klíčovým odrazovým můstkem a zároveň usnadní vytváření dalších 3D modelů pro prostor metaverza.

Očekávejte, že od IG přijdou nové reklamní formáty pro rozšířenou realitu spolu s vylepšenými nástroji pro skenování a procesy požití, které pomohou více značkám přiklonit se k tomuto posunu na další úroveň.

Nakupování v reálném čase

Ačkoli se to zatím neprosadilo, Instagram stále experimentuje s živým přenosem nakupování, který má na některých jiných trzích velký úspěch.

Očekávám, že v určité fázi se Instagram v této oblasti více prosadí, možná prostřednictvím nové karty v aplikaci, která bude otevírat celoobrazovkový, neustále zapnutý kanál s živým nákupním obsahem.

Pokud se to stane větším lákadlem, mohlo by to pro aplikaci znamenat velký výdělek a zároveň posílit její možnosti in-streamového obchodování.

Větší oznámení o živém nakupování na IG očekávejte někdy na začátku roku 2023.

Twitter

Tohle je absolutně nejtěžší předpovědět – protože kdo sakra ví, co přijde pod novým šéfem Twit Elonem Muskem?

Musk představil různé nejasné plány, z nichž žádný se nezdá být pevně daný, a zároveň se údajně chystá vyměnit celé vedení a inženýrské týmy aplikace. To znamená, že možné je všechno a nic z minulosti Twitteru není precedentem.

Proto mohou být tyto předpovědi značně mimo, ale na základě toho, co jsme od Muska v současné době viděli…

Větší tlak na předplatné

Musk opakovaně poznamenal, že chce předplatné využít jako prostředek ke zvýšení příjmů Twitteru a zároveň jako další vrstvu, která by aplikaci zbavila botů, na což se ve svém přístupu zaměřuje.

Jak toho tedy dosáhne?

Existují na to různé nápady, ale jako nejpravděpodobnější se jeví, že se Musk bude snažit vybírat od firemních uživatelů měsíční poplatek za používání aplikace tím, že je bude lákat na vylepšené analytické funkce a přehledy.

Což je zcela možné. Twitter odstranil hromadu analytických funkcí již v roce 2020 a nikdy je nenahradil, přičemž množství aplikací třetích stran pro Twitter, které nabízejí lepší funkce než Tweetdeck nebo jeho interní analytické nástroje, je značné.

Pokud by si Muskův nový tým vzal z těchto nástrojů příklad a integroval je do vylepšené nabídky Twitter Analytics, kterou by pak nabízel jako službu spolu s přístupem ke stávající sadě možností zobrazení profesionálních profilů, pravděpodobně by za ni mnoho firem zaplatilo.

Musk také přišel s myšlenkou vybírat od uživatelů malý poplatek za tweetování, od čehož později ustoupil, a zároveň údajně zvažuje, že by uživatelům s ověřenými klíšťaty účtoval měsíční poplatek za jejich udržení.

Myslím, že má pravdu, když nezpoplatňuje běžné uživatele, protože to bude bránit růstu, a nemyslím si, že lidem bude záležet na prestiži modrého klíštěte natolik, aby za něj platili sami.

Pokud však budou existovat balíčky doplňkových funkcí a nástrojů, které budou lepší než současná nabídka Twitter Blue, pak může existovat způsob, jak Elon a spol. vygenerovat více peněz od měsíčních předplatitelů – bude to však pravděpodobně vyžadovat vylepšenou nabídku, nikoliv pouze zpoplatnění tweetování.

Každopádně Musk se o této možnosti zmínil, a to mnohokrát, takže uvidíme, s čím přijdou, aby lidé za používání aplikace platili.

Další ověřovací metody

Podobně se Musk snaží přijít na způsob, jak „ověřit všechny skutečné lidi“, aby se v aplikaci lépe zvýraznily profily botů.

Předpokládám, že nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, bude proces ověření, kdy uživatelé potvrdí svou totožnost prostřednictvím telefonního čísla nebo jiných údajů. A na základě toho by Musk a spol. mohli zavést alternativní ověřovací proces, kdy uživatelé, kteří potvrdili své údaje, dostanou šedé zaškrtnutí nebo něco podobného.

Facebook zavedl proces šedého klíštěte za stejným účelem, aby zajistil, že podniky vlastní skuteční lidé a nejedná se o podvodníky v aplikaci. Facebook je od té doby odstranil, ale pro Muska a jeho tým by to mohl být způsob, jak do aplikace přidat další úroveň ověření, která by zajistila, že více lidí by mohlo potvrdit, že jsou skutečnými lidmi, a trochu ztížila spammerům a podvodníkům řízení vlivu pomocí botů.

Tedy, nezabránilo by to botům úplně, ale mohlo by to usnadnit jejich odhalení.

Proměnné algoritmy

To byl další Muskův oblíbený projekt, který uživatelům umožnil lépe porozumět tomu, jak algoritmy ovlivňují jejich práci na Twitteru, a dal jim možnost vybrat si, které algoritmické prvky ovlivňují jejich tweetový kanál, a umožnil jim tak do jisté míry kontrolovat vlastní zkušenost.

Existuje několik zajímavých nápadů v této oblasti, ale myslím, že větší výzvou bude skutečně přimět lidi, aby se pustili do procesu výběru a implementace algoritmických modifikátorů – protože většina lidí se chce jen přihlásit a vidět, co se děje, tehdy a tehdy.

Nový projekt decentralizované sociální sítě Jacka Dorseyho poskytuje zajímavé podněty k zamyšlení nad tímto prvkem a je možné, že existují prostředky, jak implementovat některé jeho prvky do prostředí Twitteru. Přes veškerou snahu si však nemyslím, že to bude tvořit významnou součást zkušeností s Twitterem pro většinu uživatelů.

Mohl by existovat způsob, jak tuto funkci v aplikaci zjednodušit a vylepšit, ale snaha přimět uživatele, aby se zabývali stále více technickými prvky, a tím definovali svůj zážitek, se mi nezdá jako cesta ke zlepšení uživatelského rozhraní.

Zkoušky a omyly

Dalším prvkem, na který Musk opakovaně upozornil, je jeho snaha o „svobodu projevu“ v aplikaci a povolení všech typů komentářů, které jsou v rámci zákonných možností, na rozdíl od zavedení omezení nebo limitů na základě interních parametrů.

Musk již v tomto ohledu učinil krok zpět a koncem minulého týdne uvedl, že Twitter zavede novou „radu pro moderování obsahu“, která bude integrovat různé názory a bude v takových případech činit důležitá rozhodnutí. Tak či onak se však zdá, že přístup Twitteru k tomu, co je a co není v aplikaci povoleno, se pod vedením Elona a spol. změní, což by mohlo vést k různým experimentům a posunům na této cestě.

Musk je totiž v této oblasti v dost neudržitelné pozici.

Jak nedávno poznamenal Nilay Patel ze serveru The Verge, každá pravicová platforma s „volným projevem“, která se v poslední době objevila, si nakonec uvědomila, že a) bez moderování nemůže vydělávat peníze a b) většina lidí vlastně nechce být konfrontována s tím nejhorším z lidstva.

Podle Patela:

„Nemůžete rozumně očekávat, že získáte nějaké smysluplné příjmy z reklamy, pokud těmto inzerentům neslíbíte „bezpečnost značky“. To znamená, že musíte zakázat rasismus, sexismus, transfobii a všechny druhy dalších projevů, které jsou ve Spojených státech naprosto legální, ale odhalují lidi jako naprosté kretény. Můžete tedy slibovat jakoukoli „svobodu projevu“, ale tupá realita je taková, že pokud chcete vydělávat peníze, stejně musíte zakázat spoustu legálních projevů.“

Musk by samozřejmě mohl toto břemeno zmírnit, pokud by se mu podařilo vydělat více peněz z předplatného, ale nakonec Musk zjistí, že se musí přiklonit spíše k umírněnosti než od ní, pokud chce maximalizovat Twitter jako firmu.

Konkrétně Musk bude v této souvislosti čelit také různým obtížným otázkám kvůli konfliktům se svým dalším podnikáním, společností Tesla.

Tesla spoléhá na Čínu, která tvoří obrovskou část jejího byznysu, a on se také v poslední době snaží budovat své příležitosti v Indii. Oba regiony se v minulosti střetly s Twitterem kvůli vnímané cenzuře a udržování platformy v rámci místních pravidel týkajících se obsahu.

Vlády v jednotlivých regionech budou mít v tomto ohledu na Muska ještě větší vliv, což by mohlo způsobit velmi obtížné kompromisy v tom, jak Twitter funguje na mezinárodní úrovni.

S ohledem na to všechno se dá očekávat, že Twitter některé věci vyzkouší, pak se vrátí zpět a pak udělá kompromisy, které ho v podstatě vrátí do stavu, v jakém byl předtím, než ho Elon převzal.

Pointa je, že ačkoli jsou pravicoví aktivisté za svobodu projevu nadšeni z nových možností říkat hrozné věci prostřednictvím tweetů, předpokládám, že toto nadšení bude krátkodobé.

Příležitost k platbám

Muskovo převzetí má ještě jeden aspekt, o kterém jsem neuvažoval a kterému upřímně řečeno zatím plně nerozumím, a to je možnost využít platformu jako prostředek pro usnadnění plateb, pravděpodobně prostřednictvím kryptoměn.

Musk vydělal své počáteční jmění jako spoluzakladatel společnosti PayPal, takže platby hrály v jeho profesních zkušenostech velkou roli, a zároveň je aktivním zastáncem kryptoměn, zejména svého milovaného Dogecoinu.

Domnívá se, že Musk by mohl využít síťových efektů Twitteru ke škálování plateb na zcela nové úrovni a prostřednictvím Twitteru zpřístupněného prostřednictvím Starlinku poskytovat vylepšené služby v oblasti převodů a remitencí mnohem většímu počtu uživatelů, a to i těm, kteří nemají přístup k bankám.

Kryptoměny jsou z velké části projektem ve vyspělých zemích, který nemá žádný skutečný, praktický účel, jenž by vedl k jejich širokému přijetí. Ale v mnoha jiných regionech, kde banky a fiduciární procesy nejsou tak vyspělé, nebo dokonce neexistují, by mohl být velký potenciál k tomu, aby se Twitter představil jako nová bankovní služba, která by mohla usnadnit všechny nové druhy převodů, obchodování, inzerci produktů atd.

Očekávejte, že Twitter v této oblasti v určité fázi učiní krok a bude usilovat o vytvoření většího platebního zázemí, na kterém bude moci stavět, což je také v souladu s Muskovou širší vizí přeměny aplikace v něco mnohem většího.

Delší Tweety

Nevím, jak to bude fungovat, nebo vlastně proč. Ale:

Zdá se také, že se Musk pokusí integrovat delší možnosti tweetování, aby lidé mohli v aplikaci sdílet více typů příspěvků. A také delší videa.

Sledujte tento prostor.

Pinterest

Pinterest má za sebou další rok plný vzestupů a poklesů, i když se zdá, že nyní je opět na stabilnější vzestupné trajektorii.

Poté, co Pinterest zaznamenal velký nárůst používání v důsledku výluky COVID, se jeho publikum vrátilo do značné míry do průměru, protože se znovu otevřely fyzické obchody, ale nyní pod vedením nového generálního ředitele a bývalého šéfa obchodu společnosti Google Billa Readyho znovu rozjíždí svou snahu o objevování produktů/eCommerce.

A pokud se jí to podaří, jsou zde značné příležitosti.

Zde jsou vyhlídky Pinterestu:

Mezinárodní expanze

Pinterestu se sice daří lépe na klíčových trzích, ale v ostatních regionech má ještě hodně co dohánět.

Pinterest Q3 2022

Jak je vidět na těchto grafech, příjmy Pinterestu od severoamerických uživatelů doslova převyšují příjmy v ostatních regionech. Reklamy na připínáčky stále nejsou dostupné na všech trzích, a přestože Pinterest stále roste, musí zapracovat na budování svých reklamních možností, aby v tomto ohledu maximalizoval svůj potenciál.

Proto lze očekávat, že se Pinterest v roce 2023 více zaměří na mezinárodní trhy a bude budovat své reklamní nástroje tak, aby lépe odpovídaly místním možnostem.

Zdokonalené vyhledávání a zjišťování

Objevování je základem fungování Pinterestu a s bývalým šéfem Googlu v čele se dá očekávat, že se na něj bude Pinterest i nadále soustředit, protože se snaží využít nové příležitosti při zvýrazňování nejrelevantnějších produktů prostřednictvím vylepšených vyhledávacích nástrojů a procesů.

Pinterest v tomto směru pokračuje v pokroku přidáváním personalizovanějších nástrojů pro vyhledávání a lze očekávat, že Pinterest bude i nadále zdokonalovat a zlepšovat své procesy, aby pomohl maximalizovat vyhledávání produktů v souladu s osobními zvyklostmi a preferencemi.

Očekávejte také, že Pinterest přidá více možností porovnávání produktů, které uživatelům pomohou najít v aplikaci ty nejlepší nabídky.

Zjednodušený proces zalistování

V souladu s tím potřebuje Pinterest také více produktů, a proto lze očekávat, že platforma bude i nadále zlepšovat své nástroje pro přijímání katalogů a pomůže více obchodníkům uvádět své položky jako kupovatelné kolíky.

Pinterest v tomto směru také výrazně pokročil, ale čím snadněji bude obchodníkům zobrazování jejich položek umožňovat, tím více jich tak bude činit.

Dalším cílem bude přidání dalších nástrojů pro usnadnění přímé integrace produktů – což povede k…

Vylepšené možnosti AR a zobrazení

Pinterest také buduje své nástroje pro rozšířenou realitu a v roce 2023 očekávám, že Pinterest poskytne nové nástroje, které pomohou podnikům snadněji zachytit jejich produkty ve 3D a podpoří tak produktové kolíky AR.

Pinterest AR shopping

Jak můžete vidět na tomto příkladu, Pinterest již vyvíjí nástroje AR Try On pro domácí dekorace a předpokládám, že v určité fázi zavede vylepšený proces snímání z kamery Pinterestu, který umožní více obchodníkům vytvářet 3D zobrazení svých produktů.

Udělat si 3D snímání sám je obtížné, ale pokud Pinterest dokáže přijít se stabilnějším, vylepšeným procesem pro předměty, mohl by to být velký krok v opření se o trendy objevování produktů v aplikaci.

Nakupování v přímém přenosu

Stejně jako Instagram (a TikTok), i Pinterest zkouší nakupování v přímém přenosu, a pokud se z toho stane větší trend, můžete očekávat, že Pinterest bude mnohem více usilovat o integraci živého nakupování do aplikace.

Živé nakupování se pravděpodobně hodí do aplikace Pinterest lépe než do jiných aplikací, a proto lze očekávat, že Pinterest v roce 2023 integruje do aplikace více možností zobrazení živého streamu, včetně potenciálně celoobrazovkové karty živého nakupování v aplikaci.

LinkedIn

Profesionální sociální síť™ po celý rok pokračovala v „rekordní míře“ zapojení, která nyní zřejmě zahrnuje stále více neprofesionálních příspěvků a aktualizací. Což je pro LinkedIn asi dobře, ale zdá se, že existuje hranice, kdy už je toho možná příliš a vzdaluje se od svého hlavního účelu.

Každopádně LinkedIn chce pokračovat v budování a v roce 2023 lze očekávat, že platforma bude poskytovat více dat a větší propojení s kurzy LinkedIn Learning, které rozšíří její nabídku.

Více datových poznatků, které pomohou uchazečům o zaměstnání.

LinkedIn vlastní největší databázi profesních a kariérních informací, jaká kdy byla vytvořena, a pomalu integruje další způsoby, jak ji využít, aby lidem pomohla maximalizovat jejich příležitosti.

Očekávejte, že v roce 2023 to bude pokračovat a že se objeví více informací o tom, co by lidé měli udělat, aby získali svou vysněnou práci, a také více odkazů na LinkedIn Learning, abyste získali přesné dovednosti, které potřebujete ke zvýšení svých šancí na získání inzerovaných pozic.

Na základě svých informací by LinkedIn mohl v podstatě zmapovat celou vaši kariéru, odvíjející se od školy až po kariérní postup, a to na základě posouzení toho, co dělali jiní lidé s podobnými dovednostmi a zájmy. Možná to nechce dělat a škatulkovat lidi do typů, ale existují způsoby, jak může LinkedIn využít své poznatky k tomu, aby lidem poskytl více vodítek a pomohl jim dostat se do rolí, kde budou spokojení.

Což funguje i opačným směrem, při upozorňování náborářů na nejlepší kandidáty. Očekávejte, že LinkedIn bude do nabídek pracovních míst zahrnovat více datových poznatků, protože se snaží do svých nástrojů sloučit více prediktivních a asistenčních poznatků.

Vylepšené nástroje pro připojení videa

Stejně jako u všech ostatních platforem, i LinkedIn zaznamenal, že lidé v aplikaci konzumují více videoobsahu, a na základě toho lze logicky očekávat, že LinkedIn přidá další video nástroje a rozšíří stávající funkce úvodního videa a videochatu.

LinkedIn video meeting

Očekávejte od LinkedIn pokročilejší video nástroje, které budou navazovat na jeho funkce událostí, včetně možností videokonferencí podobných Zoomu, aktuálních živých přenosů a pokročilejších procesů propojení uchazečů o zaměstnání s potenciálními zaměstnavateli.

Pokud LinkedIn dokáže přidat další nástroje pro usnadnění virtuálních setkání ve streamu, mohlo by to přispět k tomu, že se z něj stane důležitější obchodní nástroj, a vzhledem k tomu, že se v aplikaci již angažuje tolik profesionálů, dává smysl, aby se LinkedIn pokusil usnadnit více forem aktuálního zapojení a obsahu prostřednictvím svých video nástrojů.

V aplikaci se již pravděpodobně odehrává mnoho videozapojení, která mohou být zajímavá, a lze očekávat, že se na ně LinkedIn více zaměří – a možná dokonce přidá do aplikace speciální záložku pro video.

Větší důraz na zvuk

Podobně se zdá, že LinkedIn je ideálním místem pro pořádání profesionálních zvukových akcí a jejich větší zaměření na profesní zapojení.

LinkedIn v uplynulém roce rozvíjel své audio místnosti a očekával bych, že se bude snažit tuto možnost rozšířit, aby v rámci aplikace poskytoval více průběžného a dostupného odborného a specializovaného obsahu.

Očekávejte, že se v aplikaci objeví audio místnosti ve skupinách, lépe zvýrazněná audio setkání mezi vašimi kontakty a více sekcí upozorňujících na audio události.

Aktualizace prezentace krmiv

LinkedIn už nějakou dobu neaktualizoval vzhled své aplikace a vzhledem k tomu, že se na video začíná klást stále větší důraz, očekávejte, že LinkedIn přidá nové prvky, které lépe zvýrazní video obsah v aplikaci.

Co kdyby LinkedIn přidal kartu s videem přes celou obrazovku, jako variaci na hlavní kanál? To by lépe odpovídalo vyvíjejícím se trendům spotřeby a zároveň by to LinkedIn umožnilo lépe prezentovat tvůrce, což je další klíčové zaměření aplikace.

Mám podezření, že by se z „LinkedIn TV“ mohla stát záležitost, zatímco by se také mohla snažit vyzdvihnout podcasty a další prvky v jejich vlastních, vyhrazených prostorech v aplikaci.

TikTok

Nejpopulárnější aplikace současnosti je také pravděpodobně nejkontroverznější, ani ne tak kvůli obsahu, který šíří (i když i ten je sporný), ale kvůli svému napojení na čínskou vládu, která, ať už je to vnímáno, nebo ne, aplikaci stále politicky kontroluje.

V roce 2023 by to mohlo opět vyvrcholit, což donutí TikTok jasněji oddělit svá data od ČKS, což by mohlo aplikaci způsobit různé problémy.

Mohla by být skutečně zakázána v USA a dalších regionech? To se stále jeví jako velmi reálná možnost, zejména proto, že se Čína nadále potýká s dalšími vládami.

Obchodování v přímém přenosu a obchody

Obchodování s živými přenosy je klíčovým zdrojem příjmů v čínské verzi aplikace, a proto dává smysl, že se TikTok chystá masivně prosadit i v dalších regionech.

Západní uživatelé se zatím s obchodováním v přímém přenosu příliš nesetkali, alespoň ne tak jako v některých asijských regionech, ale TikTok je odhodlán ho zprovoznit jako prostředek k maximalizaci příjmů a zároveň jako další možnost monetizace pro tvůrce.

V současné době totiž tvůrci nemohou na TikToku vydělávat tolik peněz jako na YouTube, protože do krátkých klipů nelze vkládat reklamy uprostřed rolí. TikTok v tomto směru zkouší různá řešení, ale obchodování s živým vysíláním bylo dříve nejúspěšnější, a proto se stále snaží najít nové způsoby, jak zaujmout i lidi.

Očekávejte, že v roce 2023 se z toho stane mnohem větší a mnohem více propagovaný prvek aplikace, protože se snaží z nakupování v přímém přenosu udělat věc.

Bude to fungovat? Předpokládám, že TikTok nám dá definitivní odpověď příští rok touto dobou.

Dalším prvkem, který je masivní součástí Douyin, jsou in-streamové obchody, a ty se v různých podobách v příštím roce dostanou i do TikToku.

Douyin Stores

Nové platby tvůrcům

Jak již bylo uvedeno, platby tvůrcům se staly pro aplikaci problémem, protože její Fond tvůrců jednoduše neposkytuje velkým tvůrcům podněty k tomu, aby nadále zveřejňovali klipy TikToku.

Problém s Fondem tvůrců spočívá v tom, že jak se TikTok zvětšuje, částky výplat se snižují, takže zatímco TikTok těží z obsahu tvůrců, tito tvůrci dostávají méně peněz.

TikTok zkouší nové modely, aby dostal zaplaceno zejména od svých největších hvězd. Ale vzhledem k tomu, že YouTube zavádí nový způsob monetizace krátkých videí, bude muset vyzkoušet další metody, aby peníze nepřestaly proudit – jinak hrozí, že o své talenty a jejich obsah přijde úplně.

Očekávám, že TikTok vyzkouší podobný platební proces jako program YouTube pro krátká videa, který nejúspěšnějším videím vyplácí procenta z veškerého příjmu reklamy na základě zhlédnutí. Není to dokonalý systém, ale poskytl by větší motivaci k tomu, aby nejlepší hvězdy v aplikaci publikovaly.

Oddělení od společnosti CCP

Jak bylo uvedeno výše, vše pro TikTok závisí na jeho schopnosti prokázat, že není napojen na ČKS a že funguje zcela odděleně od čínské vlády.

Dá se očekávat, že tlak na TikTok zůstane silný i v roce 2023, což jej pravděpodobně donutí přijmout ještě více opatření, aby prokázal, že k údajům uživatelů nemají přístup zástupci čínské vlády a/nebo že nejsou využívány k alternativním účelům.

Společnost TikTok již uzavřela dohodu s americkou společností Oracle o ukládání informací o amerických uživatelích. To se zdá být dobrým krokem – a zdá se, že TikTok doufá, že to bude stačit – ale předpokládám, že v roce 2023 bude muset jít ještě dál, aby dokázal, že Čína nemá přístup k informacím o uživatelích z USA nebo jiných regionů.

A to se opět může pro aplikaci velmi rychle stát mnohem větším problémem, pokud se již tak napjaté zahraniční vztahy zhorší. Mírný posun by skutečně mohl způsobit, že TikTok bude opět čelit zákazům.

Snapchat

Přestože mu Instagram sežral oběd a napodobil a posléze převzal Stories, Snapchat si nadále buduje svou vlastní niku a etabluje se jako klíčová platforma pro miliony uživatelů.

Výzvou pro Snap je nyní stárnutí, protože mnoho jeho prvních uživatelů se přesouvá jinam, protože aplikace zůstává zaměřená na mladé. Pokud se Snapu podaří rozšířit možnosti využití a bude i nadále lídrem v oblasti rozšířené reality, má dobrou pozici k tomu, aby maximalizoval svou přítomnost – ale šance na to jsou i dnes stále nízké.

Brýle rozšířené reality

Ačkoli Apple i Meta také vyvíjejí brýle pro rozšířenou realitu, je možné, že Snap bude v této oblasti první na trhu, což by pro aplikaci mohlo být velkým přínosem.

Jak by Snap mohl v této oblasti předstihnout své mnohem větší konkurenty?

Inu, má již zavedený výrobní a distribuční rámec pro brýle Spectacles a již nějakou dobu testuje své brýle s podporou AR s vývojáři a tvůrci. Různí tvůrci dokonce v rámci Spectacles vytvořili řadu zážitků, které Snap nadále prezentuje prostřednictvím profilu Spectacles na Twitteru.

Společnost Snap je také stále lídrem v oblasti vývoje rozšířené reality, přestože má k dispozici méně zdrojů. A i když se může zdát nepravděpodobné, že by Snap nakonec mohl vydat první spotřebitelské nositelné zařízení s rozšířenou realitou, je to dlouhodobý cíl a je možné, že je blíž, než si mnozí myslí.

Společnost Snap toho však zatím příliš nesdělila. Kromě výše zmíněných ukázek a několika dalších náznaků zůstává společnost Snap ohledně tohoto projektu skoupá na slovo – i když nedávno zopakovala, že vývoj AR je jednou z jejích tří strategických priorit.

Nedivil bych se, kdyby Snap přišel se svými brýlemi AR dříve než ostatní, a také bych se nedivil, kdyby na tom Snap spolupracoval se společností Apple.

Jak bylo uvedeno výše, společnost Meta předpokládá, že její brýle pro rozšířenou realitu budou k dispozici v roce 2024. Já tipuji, že brýle AR Spectacles pro spotřebitele přijdou v červenci 2023.

Avatar móda a digitální předměty

S ohledem na další fázi se Snap také více zaměřuje na své avatary Bitmoji a navazuje nová partnerství v oblasti módy, která lidem pomáhají přizpůsobit a personalizovat jejich postavičky Bitmoji.

Snapchat Carhartt Bitmoji collection

Avatary Bitmoji mají obrovský úspěch, protože více než miliarda lidí si v této aplikaci vytvořila digitální podobiznu. Významnou roli hrají i na Snapu, kde lidé používají své postavičky Bitmoji v DM, na mapě Snapu, na svém profilu a dalších místech. Tato pokročilá asociace s těmito znaky jako zobrazením sebe sama by mohla vést k tomu, že více lidí bude chtít používat zobrazení Bitmoji jako svůj avatar v metaverzu, což nakonec povede k tomu, že lidé budou v těchto nových prostorech komunikovat jako digitální zobrazení.

Meta má samozřejmě své vlastní avatary (které byly hojně kritizovány), zatímco mnoho dalších platforem pracuje na pokročilém vývoji avatarů.

Ale možná, že Bitmoji by také mohlo být významným prvkem v širším prosazování avatarů – a proto očekávejte, že společnost Snap bude v průběhu příštího roku nadále posilovat Bitmoji a rozšiřovat svá partnerství v oblasti módy Bitmoji.

Rozšířené sportovní prosazování

Snap potřebuje získat starší uživatele, a zatímco většina obsahu v aplikaci je zaměřena na maximální přitažlivost pro mladé, sportovní obsah je poměrně univerzální a nabízí jedinečnou příležitost pro Snap, jak rozšířit svou přitažlivost.

Společnost Snap nedávno oznámila nové partnerství s La Ligou, zatímco již uzavřela exkluzivní smlouvy na obsah s NBA, NFL a dalšími.

V roce 2023 lze očekávat, že se společnost Snap zaměří na sportovní obsah ještě více ve snaze získat pro aplikaci více starších skupin diváků.

To by mohlo zahrnovat interaktivní tematické hry, prvky sportovního sázení, živé výsledky nebo centralizovanou sportovní zónu v aplikaci pro interakci kolem živých událostí. V tomto směru se nabízí spousta příležitostí a předpokládám, že Snap se bude snažit využít sport jako klíčovou přidanou hodnotu v tomto ohledu.

Video/Bitmoji chat

Očekávám také, že Snap prozkoumá více prvků videochatu jako prostředku k maximalizaci zapojení a dokonce pozve více lidí do určitých komunit v aplikaci.

Snap již má možnosti skupinového videochatu, ale myslím, že se může rozvětvit do živých chatů, které může naladit kdokoli, nebo možná do videochatů uvedených na mapě Snap, které vám pomohou zapojit se do místních komunit.

Snap je o přátelích, ne o vysílání jako takovém, takže by to mohl být pro aplikaci odklon. Připadá mi to ale jako příležitost maximalizovat zapojení a udělat ze Snapu více nástroj pro sociální propojení a komunitu.


Jako vždy se toho děje hodně a záležitost s Elonem Muskem a Twitterem skutečně mění situaci a dodává tomuto prostoru novou úroveň nepředvídatelnosti.

Ale i když metaverze a propojení s VR mohou být budoucností, je pravděpodobnější, že se jedná o to, co přijde v příštích 12 měsících, přičemž větší posuny teprve proniknou, jak se bude technologie dále rozvíjet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *