S neustálým rozvojem digitálního prostoru a rostoucí konkurencí se e-shopy snaží přilákat zákazníky a zlepšit jejich zážitek z online nakupování. Jedním z možných kroků, které mohou e-shopy učinit, je vývoj vlastní mobilní aplikace.
10 výhod vlastní mobilní aplikace pro e-shop
Podívejte se 10 výhod, které vlastní mobilní aplikace může přinést pro podnikání v oblasiti intermetového prodeje.
1. Lepší dostupnost a dosah
Mobilní aplikace poskytuje zákazníkům snadný přístup k e-shopu kdykoliv a téměř odkudkoliv. Tím se zvyšuje dostupnost a dosah, což může vést k vyššímu objemu prodejů a čím dál více majitelů e-shopů si to uvědomuje. Vývoj mobilních aplikací na míru je trend, kterým se ubírá většina velkých hráčů v e-commerce nejen v ČR, ale i v zahraničí.
2. Personalizovaný zážitek z nakupovnání
Vlastní aplikace může shromažďovat informace o nákupním chování zákazníků a poskytovat jim personalizovaný obsah. Doporučení produktů a speciální nabídky zákazníkům přinesou více hodnoty a vylepší jejich zážitek. Ruku v ruce s tím by se měl zvednout i váš obrat.
3. Rychlejší a pohodlněnjší nákupy pro vaše zákazníky
Kvalitní aplikace na míru nabídne zákazníkům pohodlnější způsob nakupování s intuitivním rozhraním a jednoduchou platbou. To povede k vyšší konverzi i spokojenějším zákazníkům.
4. Snadné sdílení marketingových akcí
Vlastní aplikace umožňuje e-shopu okamžitě komunikovat s uživateli prostřednictvím oznámení. Tím lze informovat o nových produktech, slevách nebo speciálních akcích, což zvyšuje informovanost a angažovanost zákazníků.
5. Propojení s věrnostním programem
Mobilní aplikace může být integrována se věrnostními programy, což motivuje zákazníky k opakovaným nákupům. Sbírání věrnostních bodů, slevy pro opakované nákupy a další exkluzivní nabídky posílí dlouhodbý vztah se zákazníky.
6. Offline přístup
Vlastní aplikace může umožnit zákazníkům procházet nabídku e-shopu i offline. To je užitečné v případě, že zákazník nemá aktuálně přístup k internetu.
7. Snadná analýza chování zákazníků
Mobilní aplikace vám poskytne cenná data o chování zákazníků. Analýza těchto dat může pomoci e-shopu lépe porozumět potřebám zákazníků a optimalizovat podle nich strategii prodeje i personalizované nabídky.
8. Odlišení od konkurence
Podle průzkumu Mastercard už 7 z 10 Čechů nakupuje online z mobilního telefonu. Vývoj vlastní mobilní aplikace může být způsobem, jak se odlišit od konkurence a nabídnout unikátní zážitek z nakupování. Pokud navíc aplikace není pouhou kopií webového rozhraní, ale nabízí i něco navíc, rozste šance, že se k vám budou zákazníci rádi vracet.
9. Zviditelní vaši značku
Další výhodou mobilní aplikace pro e-shop je zvýšení povědomí o značce. Objevíte se v obchodě s aplikacemi App Store a Google Play a vaše logo se objeví na obrazovkách smartphonů. Zákazník s nainstalovanou aplikací každý den alespoň jednou pohlédne na svůj telefon. Tím se zvýší i šance, že aplikaci otevře a podívá se, co je u vás nového.
10. Propojení s GPS či fotoaparátem
Aplikace nabízí různé možnosti pro interakci uživatelů. V appce zvládnete během pár sekund kamarádům poslat nové tričko, které vám právě dorazilo včetně vlastní fotografie a odkazu na produkt. Nebo využijte rozpoznávání hlasu a umožněte tak uživatelům ovládat navigaci v menu hlasem. Appka rovněž může zobrazit polohu nejbližšího kamenného obchodu offline díky GPS.
Vlastní mobilní appka se může stát pro e-shop nástrojem pro posílení vztahu se zákazníky, zvyšování prodejů a zlepšování celkové uživatelské zkušenosti. Zvažte však potřeby a očekávání cílové skupiny ještě předtím, než se rozhodnete pro vývoj aplikace.
Mohlo by vás zajímat:
TikTok experimentuje s 15minutovými videii
Instagram přidává do poznámek videoklipy ve smyčce
TikTok spouští možnost reklamy mimo telefon pro rozšíření klipů na nové plochy
Jak koupit followers na Instagramu a kde 2023 (10 nejlepších stránek)