Vše, co potřebujete vědět o používání Instagramu pro podnikání – od nastavení účtu až po vytvoření vítězné strategie.
Jak používat Instagram pro podnikání v roce 2023: 6 profesionálních tipů
Podle studie společnosti Meta, kterou zadala agentura Ipsos, je Instagram nejlepší mediální platformou pro budování vztahů se značkami. A polovina uživatelů Instagramu tvrdí, že jim tato platforma pomáhá objevovat nové značky. Ještě lepší pro značky je, že 44 % uživatelů na této platformě nakupuje každý týden.
Pokud Instagram nepoužíváte k obchodním účelům, tito potenciální noví zákazníci si k vašim produktům nebo službám možná nikdy nenajdou cestu.
Zde se dozvíte, jak používat Instagram pro růst podnikání v roce 2023.
Jak nastavit Instagram pro podnikání ve 4 krocích
1. Přepněte svůj profil na firemní profil
Nejprve si musíte vytvořit účet na Instagramu a poté jej převést na firemní účet. Pokud máte již existující osobní účet nebo účet tvůrce, který chcete převést, funguje to také. Je to zdarma a zvládne to každý.
Můžete mít až pět účtů Instagram, takže klidně si nechte svůj osobní účet Instagram, pokud tomu dáváte přednost.
- Na svém profilu klepněte na ikonu hamburgerového menu (tři řádky) v pravém horním rohu.
- Klepněte na možnost Nastavení. U některých účtů se v této nabídce může zobrazit položka Přepnout na profesionální účet. Pokud ano, klepněte na ni. V opačném případě klepněte na položku Účet a poté na položku Přepnout na profesionální účet.
- Klepněte na možnost Pokračovat (možná na ni budete muset klepnout vícekrát, protože Instagram zobrazuje náhled dostupných funkcí profesionálního účtu).
- Vyberte kategorii a pomocí posuvníku zvolte, zda ji chcete na svém profilu zobrazit, a poté klepněte na možnost Hotovo.
- Zvolte Business (pokud pro vás nemá smysl zvolit Creator) a klepněte na Next.
- Pomocí posuvníku se rozhodněte, zda chcete přijímat nebo nepřijímat propagační e-maily od Instagramu pro profesionální účty, a klepněte na tlačítko Další.
- Přidejte nebo upravte příslušné kontaktní údaje, poté pomocí posuvníku zvolte, zda se mají kontaktní údaje zobrazovat na vašem profilu, a klepněte na možnost Další (nebo klepněte na možnost Nepoužívat mé kontaktní údaje, chcete-li tento krok přeskočit).
- Pokud plánujete propojit svůj firemní účet na Instagramu s firemní stránkou na Facebooku, postupujte podle pokynů pro připojení účtu ke stránce na Facebooku. Tento krok je technicky volitelný, ale je nezbytný, abyste mohli používat nákupní funkce Instagramu nebo spouštět reklamy na Instagramu.
- Klepnutím na X v levém horním rohu toto okno zavřete a vraťte se na svůj profil.
2. Přidejte informace o Vašem podnikání do svého bia
Vaše bio na Instagramu by mělo v maximálně 150 znacích popsat vaši značku a představit váš hlas. Máme pro vás kompletního průvodce vytvořením efektivního bio na Instagramu pro firmy (včetně šablon), ale zde je krátké video, které vás provede základy:
Nezapomeňte také co nejlépe využít další součásti svého firemního profilu na Instagramu:
- Profilová fotografie: Většina značek používá své logo. Profilová fotografie se zobrazuje ve velikosti 110 x 110 pixelů (oříznutá do kruhu), ale ukládá se ve velikosti 320 x 320, takže byste ji měli nahrát právě v této velikosti.
- Odkaz v bio: Odkaz na vaše webové stránky, nejnovější příspěvek na blogu, aktuální kampaň nebo strom odkazů.
- Kontaktní údaje: Vložte do svého profilu informace o svém profilu: Pokud jste kontaktní informace nepřidali při vytváření účtu, můžete tak kdykoli učinit klepnutím na možnost Upravit profil. Instagram pak do vašeho profilu přidá tlačítko Kontakt.
- Tlačítka akcí: Pokud je to relevantní, můžete přidat tlačítko, které zákazníkům umožní rezervovat nebo zamluvit si schůzku nebo objednat jídlo. Chcete-li tuto funkci používat, musíte mít účet u některého z partnerů Instagramu. Klepněte na možnost Upravit profil a poté přejděte dolů na možnost Akční tlačítka.
- Zvýraznění příběhu a obálky: Zvýraznění příběhů na Instagramu jsou dalším způsobem, jak maximalizovat nemovitost na svém profilu tím, že poskytnete více informací o své značce nebo svých produktech. Uspořádejte Příběhy do uložených kolekcí a pak jim dodejte lesk pomocí obálek Zvýraznění.
3. Připojte katalog produktů
Chcete-li označovat produkty v obsahu Instagramu nebo spouštět určité druhy reklam na Instagramu, musíte si vytvořit katalog produktů. To můžete provést v nástroji Meta Commerce Manager.
- Přejděte do Správce obchodu a klikněte na tlačítko Začít, poté vyberte možnost Vytvořit katalog a znovu klikněte na tlačítko Začít.
- Vyberte možnost Ecommerce a klikněte na tlačítko Další.
- Pokud máte obchod na platformě pro elektronické obchodování, jako je Shopify nebo Big Commerce, klikněte na možnost Připojit partnerskou platformu a podle pokynů vytvořte katalog. V opačném případě klikněte na možnost Nahrát informace o produktu, pojmenujte svůj katalog a klikněte na tlačítko Další.
- Kliknutím na tlačítko Zobrazit katalog otevřete svůj katalog a poté kliknutím na tlačítko Přidat položky začněte přidávat produkty.
Pokud chcete získat více informací o tom, jak tento nástroj funguje, máme pro vás celý článek o používání nástroje Commerce Manager.
4. Zapnutí funkce nakupování na Instagramu
Jakmile je váš katalog plný produktů, je čas zapnout nákupní funkce Instagramu.
- Ve svém profilu klepněte na ikonu hamburgerového menu (tři řádky) v pravém horním rohu.
- Klepněte na možnost Nastavení, poté na možnost Obchod a poté na možnost Založit obchod.
- Klepněte na možnost Začít a podle pokynů odešlete svůj obchod ke kontrole.
- Počkejte na schválení. Stav svého obchodu můžete kdykoli zkontrolovat v Nastavení > Obchod >Obchody.
- Jakmile je váš obchod schválen, přejděte do Nastavení > Obchod >Obchody, vyberte katalog produktů a klepněte na Hotovo.
Využití Instagramu pro podnikání: 6 tipů
1. Prozkoumejte své publikum
Dobrá strategie sociálních médií začíná důkladným poznáním publika.
Demografické údaje o publiku Instagramu vám poskytnou celkový obrázek o tom, kdo tuto platformu používá. Například lidé ve věku 18-34 let představují největší reklamní publikum na této stránce.
To však neznamená, že vaše konkrétní publikum na Instagramu budou tvořit lidé ve věku 18-34 let. Když se například podívám na přehled publika svého vlastního účtu na Instagramu, vidím, že mé publikum je starší, než je průměr Instagramu:
Demografické informace o svém stávajícím publiku můžete zjistit pomocí nástrojů Instagram Insights, Meta Business Suite nebo Hootsuite Analytics. Pokud však s používáním Instagramu pro podnikání teprve začínáte, je možné, že ještě nemáte dostatečně velký počet sledujících, abyste zde mohli získat smysluplné informace.
V takovém případě se podívejte na demografické údaje o svém publiku na jiných sociálních kanálech a o své stávající zákaznické základně. I když se to přesně nepromítne do Instagramu, mělo by vám to dát představu o tom, kdo se zajímá o vaše podnikání a o to, co máte na srdci.
Pochopení vašeho publika vám umožní lépe vytvářet cílený obsah a firemní popisky pro Instagram, které budou mít odezvu. Protože průzkum publika je důležitým základem pro vaši obsahovou strategii, máme pro vás celý příspěvek věnovaný tomu, jak vám pomoci najít váš cílový trh.
2. Uvědomte si, jakou máte skladbu obsahu
Nyní, když víte, kdo je vaše publikum, musíte určit, co s ním chcete sdílet. Místo toho, abyste zveřejňovali náhodný obsah, kdykoli se vám zachce, musíte vytvořit strategii obsahu, která osloví vaše publikum, udrží ho v pozornosti a zároveň přispěje ke skutečným obchodním cílům.
I když byste určitě měli zveřejňovat nějaký propagační obsah, abyste lidi nadchli pro své produkty a podpořili prodej, musíte také poskytovat obsah, který buduje komunitu a vyvolává zapojení.
To může znamenat zahrnutí obsahu vytvořeného uživateli nebo jiných kurátorských zdrojů, sdílení zasvěcených odborných znalostí o vašem oboru nebo připojení se k trendovému memu. (Zde však postupujte opatrně – připojujte se pouze k trendům, které jsou vhodné pro vaši značku.)
Hledejte příležitosti k rozvíjení témat nebo pravidelných dílů, z nichž můžete vytvořit seriál. „Obsahové kbelíky“ vám umožní zaškrtnout určité položky, aniž byste museli nad tvorbou příliš přemýšlet. Čím více plánování provedete předem, tím lépe budete schopni vytvářet pravidelný obsah a reagovat na události na poslední chvíli nebo neplánované události.
3. Naplánujte si obsah předem
Pokud jde o obsah na Instagramu, existuje mnoho možností, od natáčení přes příběhy až po příspěvky.
Nejlepší způsob, jak vytvořit jednotnou strategii, je naplánovat obsah na všech plochách Instagramu (a dalších sociálních platforem) pomocí obsahového kalendáře. Nebo se posuňte o úroveň výš a naplánujte si veškerý obsah tak, aby se automaticky publikoval ve správný čas pomocí nástroje, jako je Hootsuite Publisher. Ano, dokonce můžete předem naplánovat i Stories a Reels.
Další výhodou je, že můžete vytvářet obsah ve vyhrazených časových blocích a naplánovat jeho zveřejnění v čase, který je pro vaše publikum nejvhodnější. A to i v případě, že se jedná o čas mimo pracovní dobu, o víkendu nebo uprostřed noci.
4. Označte produkty
Když na Instagramu sdílíte obsah o svých produktech, díky označování je pro lidi mnohem snazší dozvědět se více nebo si je koupit. V jednom příspěvku ve fotokanálu můžete označit až 20 produktů.
Chcete-li produkty označit, vytvořte příspěvek na Instagramu nebo Reel jako obvykle. Poté na poslední obrazovce před zveřejněním klepněte na možnost Označit produkty. Označit můžete produkty z vlastního nebo cizího obchodu, což vytváří skvělé příležitosti pro spolupráci a křížovou propagaci.
Ve Stories můžete produkty označit pomocí nálepky Odkaz na produkt.
5. Sledujte své výsledky (a poučte se z výher a proher).
S firemním profilem na Instagramu máte přístup k integrovaným analytickým nástrojům platformy, které vám pomohou zjistit, jak dobře fungují různé typy obsahu.
K dispozici je několik dalších analytických nástrojů, včetně nástroje Hootsuite, které dokáží sledovat delší časové úseky, automatizovat vykazování a usnadňují porovnávání metrik Instagramu s jinými platformami sociálních médií.
Bez ohledu na to, které nástroje používáte, je důležité pravidelně kontrolovat, jaký druh obsahu má u vaší cílové skupiny nejlepší ohlas. Začnete pozorovat vzorce toho, co generuje největší zapojení, a také to, jaké druhy obsahu sociálních médií zvyšují počet zobrazení nad rámec vaší stávající základny sledujících. (Tip: Zkuste Instagram Reels.)
Využijte tyto poznatky k tomu, abyste časem zdokonalili svou obsahovou strategii.
6. Chovejte se k Instagramu jako ke kanálu služeb zákazníkům
Úspěch na Instagramu vyžaduje, abyste se zapojili do komunikace se svými sledujícími, a ne jen vysílali obsah a doufali, že se někomu bude líbit. Jednou z důležitých součástí této obousměrné komunikace je sledování dotazů, komentářů a požadavků na zákaznický servis v DM.
Podnikové účty na Instagramu mají přístup k několika funkcím DM, které usnadňují správu zákaznického servisu na této platformě. Zaprvé, vaše doručená pošta je rozdělena na karty Primary a General, což usnadňuje sledování zpráv. A za druhé, můžete si vytvořit uložené odpovědi na nejčastěji kladené otázky, ke kterým máte přístup pomocí klávesových zkratek.
Hootsuite Inbox ještě více usnadňuje správu vašich DM tím, že umožňuje přiřazovat zprávy příslušným členům týmu. Pokud chcete brát služby zákazníkům na Instagramu opravdu vážně, nástroj jako Sparkcentral vám umožní integrovat Instagram s vaším CRM.
FAQ Časté dotazy o používání Instagramu pro podnikání
Je Instagram pro firmy zdarma?
Založení firemního účtu na Instagramu, propagace vašeho podnikání a dokonce i vytvoření obchodu na Instagramu je zdarma.
Jedinými poplatky za podnikatelské účty na Instagramu jsou náklady na reklamu, pokud se rozhodnete provozovat reklamy na Instagramu, a poplatky za prodej, pokud používáte nástroj Commerce Manager, který umožňuje vašim zákazníkům odhlásit se a dokončit nákup v rámci platformy Meta.
Za používání služby Instagram Shopping k označování produktů a přesměrování uživatelů na vaše webové stránky za účelem jejich nákupu tedy neplatíte žádné poplatky.
Jak funguje Instagram pro firmy?
Jak jste viděli v tipech pro Instagram pro firmy v tomto příspěvku, Instagram nabízí mnoho užitečných funkcí pro firmy. Mezi nejdůležitější funkce, které jsou k dispozici pouze pro profesionální účty, patří:
- Instagram Insights pro demografické údaje o publiku a podrobnosti o tom, jak si váš obsah vede.
- Instagram Shopping pro označování produktů ve vašem obsahu
- Funkce Instagram Direct pro lepší správu komunikace DM
Celkově však Instagram pro firmy funguje stejně jako pro tvůrce nebo osobní účty. Vytvářejte skvělý obsah, který inspiruje, informuje nebo baví vaše publikum, a zvyšujte tak počet svých sledujících a budujte kolem svého účtu komunitu.
Jaké jsou nevýhody používání Instagramu pro podnikání?
Pro většinu podniků výhody používání Instagramu pro podnikání výrazně převažují nad nevýhodami. Přesto existuje jedna důležitá nevýhoda, která je při používání Instagramu pro rozvoj malého podnikání obzvláště důležitá.
Pro mikropodniky může být lákavé používat Instagram jako celou svou obchodní prezentaci. Tím se však vystavujete riziku, pokud se někdy vyskytne problém s vaším účtem, například hacknutí, zablokování nebo zablokování. Je dobré mít také webové stránky, které máte pod kontrolou a kde můžete pokračovat v prodeji a rozšiřování svého publika, pokud se někdy vyskytne problém s vaším firemním účtem na Instagramu.
One thought on “Jak používat Instagram pro podnikání v roce 2023: 6 profesionálních tipů”