Společnost Meta zdokonaluje své postupy ochrany osobních údajů mladých uživatelů a zavádí nová omezení týkající se způsobu, jakým mohou být reklamy v jejích aplikacích cíleny na dospívající, a nové možnosti kontroly, které dospívajícím umožní odmítnout reklamní témata.
Společnost Meta rozšiřuje omezení cílení reklam pro dospívající a přidává nové centrum pro kontrolu reklam pro mladé uživatele
Nejprve k omezení cílení reklamy – v návaznosti na již zavedená omezení cílení na mladší uživatele, která odstraňují zájmy a aktivitu jako parametry pro toto publikum, Meta nyní odstraní také pohlaví jako možnost, kterou mohou inzerenti oslovit dospívající.
To dále omezí možnosti inzerentů zaměřit své reklamy na základě specifického cílení, přičemž Meta také odstraňuje angažovanost v aplikaci – jako je sledování určitých profilů na Instagramu nebo stránek na Facebooku – jako opatření, které má informovat o reklamách, jež se dospívajícím zobrazují.
Podle společnosti Meta:
„Věk a poloha budou jediné informace o dospívajících, které budeme používat k zobrazování reklam. Věk a poloha nám pomáhají nadále zajišťovat, aby se dospívajícím zobrazovaly reklamy určené pro jejich věk a produkty a služby dostupné v místě jejich bydliště.“
Důvody jsou různé. Společnost Meta například uvádí, že dospívající „nejsou nutně tak vybaveni jako dospělí, aby mohli rozhodovat o tom, jak jsou jejich údaje online využívány pro reklamu, zejména pokud jde o zobrazování produktů, které je možné zakoupit“.
Cílení na pohlaví může také do jisté míry posilovat kulturní předsudky, zatímco cílené reklamy založené na akcích v aplikaci by mohly mladším uživatelům zobrazovat nevhodné propagační akce.
Aby bylo jasno, společnost Meta již zavedla omezení, která omezují typy reklam, jež se mohou zobrazovat dospívajícím. Tato nová opatření jsou však dalším krokem navíc, neboť omezují vystavení propagačnímu obsahu především na Facebooku a Instagramu.
Což by také mohlo omezit vaši schopnost zaměřit se na konkrétní publikum – ale na druhou stranu, pomocí vlastních možností cílení reklamy diktovaných umělou inteligencí společnosti Meta budete stále schopni oslovit vnímavé publikum napříč jejími aplikacemi na základě relevantních faktorů.
Jen nebudete moci použít konkrétně zájmy, aktivitu nebo pohlaví, ale stále existují společné rysy mezi mladším publikem, díky kterým by umělá inteligence Meta zvýraznila vaše propagační akce pro toto publikum.
Kromě toho Meta zavádí také nové možnosti, které umožní dospívajícím uživatelům kontrolovat reklamy, které se jim v jejích aplikacích zobrazují.
„Od března budou mít dospívající více možností, jak spravovat typy reklam, které se jim zobrazují na Facebooku a Instagramu, pomocí funkce Ad Topic Controls, která rozšiřuje již dostupné možnosti. Dospívající budou moci v obou aplikacích přejít do svých Předvoleb reklam v rámci Nastavení a zvolit možnost „Vidět méně“ nebo „Bez předvoleb“ a dále kontrolovat typy reklam, které se jim zobrazují.“
Všichni uživatelé mají přístup k nástroji Meta Ad Preferences, který umožňuje spravovat zobrazované propagační akce. Nyní však budou mít dospívající k dispozici další kontrolní opatření, která jim umožní odhlásit se z jakéhokoli tématu nebo skupiny témat.
„Naše reklamní standardy již zakazují zobrazování reklam na omezená témata – jako je alkohol, finanční produkty a produkty a služby na hubnutí – osobám mladším 18 let (a v některých zemích starším). Ale i když je reklama v souladu s našimi zásadami, dospívající mohou chtít vidět méně podobných reklam. Například pokud chce dospívající vidět méně reklam na určitý žánr televizního pořadu nebo nadcházející sportovní sezónu, měl by mít možnost nám to sdělit.“
Dospělí uživatelé se mohou odhlásit pouze z některých kategorií reklam, jako je alkohol a hazardní hry, ale mladší uživatelé budou nyní moci vypnout reklamy prakticky v jakékoli tematické skupině – nebo alespoň zaregistrovat svůj nezájem, díky čemuž se jim bude v dané oblasti zobrazovat méně reklam.
Změny přicházejí v návaznosti na vůbec první summit společnosti Meta o bezpečnosti a pohodě mládeže, který se konal minulý měsíc ve Washingtonu DC a na kterém se sešla řada odborníků na bezpečnost dětí, aby diskutovali o nejlepších způsobech, jak v oblasti sociálních aplikací postupovat.
Společnost Meta od té doby vyzvala vlády, aby zavedly silnější ochranu mladších uživatelů na všech digitálních platformách a poskytly tak jasnější pokyny ohledně očekávání. Ale i bez těchto ochranných zábradlí se Meta snaží vyvíjet své procesy, aby zajistila, že mladí lidé nebudou manipulováni reklamami v jejích aplikacích.
Což by mohlo mít důsledky pro mnoho značek, zejména pro ty, které chtějí oslovit mladší publikum na IG. Opět však existují způsoby, jak toho dosáhnout, a to i bez specifického cílení na publikum.
Výsledky se budou lišit, ale když se zamyslíte nad logikou rozhodnutí společnosti Meta, většina se shodne na tom, že poskytování většího množství kontrolních mechanismů a omezení dává smysl.7
Také doporučujeme ke čtení:
Instagram aktualizuje své uživatelské rozhraní a z hlavní obrazovky aplikace zmizí karta Obchod
Jak používat Instagram pro podnikání v roce 2023: 6 profesionálních tipů
Zákaz používání služby ChatGPT v zařízeních a sítích newyorských veřejných škol
Šéf Instagramu nastiňuje klíčové oblasti, na které se aplikace zaměří v roce 2023
2 thoughts on “Společnost Meta rozšiřuje omezení cílení reklam pro dospívající a přidává nové centrum pro kontrolu reklam pro mladé uživatele”