Kompletní průvodce reklamou na Instagramu
Provozujete tedy placené vyhledávání a zobrazování reklamy prostřednictvím Googlu, inzerujete na Facebooku, LinkedIn, Twitteru a dokonce i na některých oborově zaměřených sociálních stránkách. Možná dokonce provozujete nějaké guerillové reklamní kampaně nebo reklamy prostřednictvím NPR. Ale z nějakého podivného důvodu jste zavrhli Instagram, protože jste si nebyli jisti, zda přinese návratnost investic.
Nejlepší internetový magazín o marketingu pro sociální media MrInsta.cz
No, jsem tu, abych vás informoval, že dnes není den, kdy byste měli Instagram ignorovat! Instagram je sice mladší a má méně uživatelů než jeho mateřská společnost Facebook, ale Instagram je průbojnou hvězdou rodiny, vedle které chce každý sedět u stolu na Den díkůvzdání. Instagram poskytuje platformu pro vyprávění vizuálních příběhů prostřednictvím různých reklamních formátů a mnoho inzerentů zaznamenalo, že tento kanál přináší vyšší návratnost investic ve srovnání s jejich ostatními reklamními kampaněmi.
Dnes má Instagram podle portálu Statista 800 milionů aktivních uživatelů a tempo jeho rychlého růstu od roku 2013 je docela ohromující. Stačí se podívat na následující graf.
statistiky instagramové reklamy
Ale když tolik aktivních lidí prochází své kanály v každou denní dobu, jak může proboha vyniknout malý podnik, jako je ten váš?
Právě tady přichází na řadu reklama na Instagramu. Podobně jako na Facebooku, s popularitou přichází i nepřehlednost a prorazit skrz tuto nepřehlednost organicky, abyste dosáhli skutečného účinku, se může zdát téměř nemožné. Chcete-li se zaměřit na správné lidi, ve správný čas, se správným sdělením a obrázky, jsou reklamy na Instagramu vaším mocným prostředkem, jak toho dosáhnout…
V tomto průvodci se dozvíte vše, co potřebujete vědět, abyste mohli začít s reklamní kampaní na Instagramu.
Co je to reklama na Instagramu?
Reklama na Instagramu je metoda placení za zveřejňování sponzorovaného obsahu na platformě Instagram s cílem oslovit větší a cílenější publikum. Ačkoli existuje mnoho důvodů, proč se firma nebo jednotlivec může rozhodnout inzerovat, reklama na Instagramu se často využívá ke zvýšení expozice značky, návštěvnosti webových stránek, generování nových potenciálních zákazníků a posunu stávajících zákazníků dolů trychtýřem (a doufejme, že směrem ke konverzi).
Vzhledem k tomu, že Instagram je taková vizuální platforma, textové reklamy zde nemají místo. K oslovení publika pomocí reklamy na Instagramu potřebujete spíše obrázek, sadu obrázků nebo video (které může být doplněno textem).
Co je na tom nejzajímavější? Reklama na Instagramu funguje! V březnu 2017 navštívilo více než 120 milionů uživatelů Instagramu webové stránky, získalo pokyny, zavolalo, poslalo e-mail nebo přímou zprávu, aby se dozvěděli o podniku na základě reklamy na Instagramu. Podle Instagramu 60 % lidí tvrdí, že na této platformě objevuje nové produkty, a 75 % instagramerů podniká kroky poté, co se inspirují nějakým příspěvkem.
Podobně jako u reklam na Facebooku povede vhození peněz za příspěvek k většímu zviditelnění vaší značky a také k větší kontrole nad tím, kdo váš příspěvek uvidí.
funguje reklama na instagramu
Další zajímavá fakta o Instagramu najdete v tomto příspěvku.
Je reklama na Instagramu vhodná pro vaši firmu?
To vede ke zřejmé otázce: Kdo je na Instagramu? Jsou to jen teenageři, kteří si pořizují selfie? Nebo dvacátníci, kteří hledají recepty? A co starší populace? „Gramují“ svá vnoučata?
Bohužel pro všechny marketéry, kteří se zaměřují na demografickou skupinu prarodičů, Instagram má tendenci se přiklánět k mladšímu publiku, přičemž největší procento uživatelů spadá do věkové skupiny 18-29 let (55 %), dále pak mezi 30-49 lety (28 %). Pouze 11 % uživatelů Instagramu je ve věku 50-64 let a jen 4 % tvoří dospělí nad 65 let.
Podle Hootsuite žije většina uživatelů Instagramu ve městech (32 %), 28 % uživatelů žije na předměstí a 18 % uživatelů na venkově. I když je na Instagramu více žen než mužů, rozdíl mezi pohlavími už není tak velký jako dříve.
Pokud vám to nezní jako publikum, na které se zaměřujete, stále byste neměli tuto sociální síť zavrhovat jako zbytečnou příležitost. Podobně jako se to stalo s Facebookem, i na Instagram bude pravděpodobně naskakovat stále více dospělých osob starších 34 let, protože tato platforma se stále rozrůstá. Pokud navíc pracujete se 4 % dospělých nad 65 let, můžete se vždy zaměřit přímo na tuto demografickou skupinu…
kdo používá instagramové reklamy
Podobně jako mnoho jiných sociálních reklamních platforem vám Instagram poskytuje granulární kontrolu nad cílením na konkrétní pohlaví, věkové skupiny, místa, zájmy, chování a další. Můžete dokonce cílit na vlastní nebo podobné publikum, takže se reklamy zobrazují pouze přímému seznamu potenciálních zákazníků nebo těm, kteří mají podobné složení.
Čeho by se inzerenti měli opravdu chytit, je skutečnost, že Instagram využívá demografické údaje Facebooku k tomu, aby reklamy zobrazoval příslušným stranám. Díky tomu je tento nástroj mimořádně cenný pro inzerenty, kteří chtějí cílit na úzce specializované publikum, protože Facebook již disponuje důkladnou historií a důkladnými možnostmi demografického cílení.
Instagramové reklamy pro restaurace
Reklama na Instagramu může být obzvláště účinná, pokud podnikáte ve vizuálním nebo kreativním odvětví, jako je například podnikání v restauracích nebo řemeslný marketing.
Kolik stojí reklamy na Instagramu?
Na tuto otázku je složité odpovědět, protože náklady se odvíjejí od řady faktorů, a jak jste možná tušili, ne všechny tyto faktory nám platforma prozradí. Model je založen na CPC (cost-per-click) a CPM (cost per impressions) a ceny se určují podle reklamní aukce Instagramu.
„Náklady na reklamu na Instagramu ovlivňuje mnoho faktorů – vše od publika až po zpětnou vazbu na reklamu,“ říká Andrew Tate ze společnosti AdEspresso. „Do pochopení toho, jak inzerovat na Instagramu, se toho promítá hodně.“
Společnost AdEspresso nedávno prozkoumala výdaje na reklamu na Instagramu v roce 2017 v hodnotě 100 milionů dolarů a zjistila, že průměrná cena za kliknutí (CPC) se u reklam na Instagramu ve třetím čtvrtletí pohybovala mezi 0,70 a 0,80 dolaru. I když se jedná o užitečné měřítko, bude se samozřejmě lišit v závislosti na aukci, publiku, konkurenci, denní době, dni v týdnu atd.
náklady na instagramovou reklamu
Někteří inzerenti zjišťují, že reklamy na Instagramu mají často vyšší engagement, což je však může stát náklady. Podle Keitha Baumwalda, zakladatele společnosti Leverag Consulting, jsou náklady na reklamy na Instagramu o něco vyšší než náklady na reklamy na Facebooku. Baumwald tvrdí, že vzhledem k tomu, že reklamy jsou tak vysoce cílené, můžete nakonec zaplatit až 5 dolarů za CPM.
Pozitivní je, že inzerenti mají kontrolu nad přidělováním svých rozpočtů. Můžete si například vybrat mezi denním rozpočtem, který omezí částku utracenou za den, nebo celoživotním rozpočtem, kdy byste nastavili, aby reklamy běžely po určitou dobu, dokud nebude rozpočet vyčerpán.
Mezi další způsoby kontroly výdajů na reklamu na Instagramu patří nastavení plánu reklam (můžete například určit určité hodiny dne, kdy chcete, aby reklamy běžely), nastavení způsobu doručení reklamy (k dispozici jsou tři možnosti: kliknutí na odkaz, zobrazení a denní jedinečný dosah) a také nastavení výše nabídky (manuální vs. automatická).
6 jednoduchých kroků, jak začít inzerovat na Instagramu
Naučit se základy nové reklamní platformy se může zpočátku zdát zdrcující. Dobrou zprávou je, že pokud inzerujete na Facebooku, není toho mnoho, co byste se měli naučit. Reklamy na Instagramu lze totiž nastavit přímo prostřednictvím Správce reklam na Facebooku.
Pokud na Facebooku neinzerujete, nezoufejte. Postupem vás provedeme níže a existuje také možnost vytvořit několik jednoduchých reklam přímo v aplikaci Instagram.
Inzerenti, kteří jsou pokročilejší nebo provozují poměrně velkou sadu reklam, se mohou rozhodnout konfigurovat své reklamy také prostřednictvím aplikace Power Editor nebo rozhraní Facebook Marketing API. Pro firmy, které potřebují nakupovat a spravovat více reklam, spravovat velkou komunitu a poskytovat obsah ve velkém měřítku, je k dispozici také služba Instagram Partners.
V tomto příspěvku se zaměříme na vytváření reklam prostřednictvím aplikace Facebook Ad Manager, což je nejčastější způsob díky snadnému používání a možnosti přizpůsobit tyto reklamy ve větší míře, než je možné v samotné aplikaci. Konfigurace reklam na Instagramu sice není příliš složitá, ale je třeba si uvědomit poměrně dost kroků. Začněte tím, že se budete muset zaměřit na…
1. Přejděte do Správce reklam na Facebooku
Chcete-li přejít do správce reklam v rámci Facebooku, jednoduše následujte tento odkaz, za předpokladu, že jste přihlášeni k příslušnému účtu na Facebooku.
Poznámka: Pro Instagram neexistuje žádný zvláštní správce reklam; reklamy na Instagramu se spravují prostřednictvím uživatelského rozhraní Facebook Ads.
2. Nastavte svůj marketingový cíl
Nyní přichází ta zábavnější část, výběr cíle kampaně. Naštěstí jsou cíle pojmenovány srozumitelně. Potřebujete větší návštěvnost? Vyberte cíl návštěvnosti. Chcete zvýšit povědomí o značce? Zvolte cíl zvýšení povědomí o značce. Podstatu chápete.
Je třeba si uvědomit, že reklamy na Instagramu fungují pouze s následujícími cíli:
- Povědomí o značce
- Dosažení
- Návštěvnost (pro prokliky na vaše webové stránky nebo do obchodu s aplikacemi pro vaši aplikaci)
- Instalace aplikace
- Zapojení (pouze pro zapojení příspěvků)
- Zobrazení videa
- Konverze (pro konverze na vašich webových stránkách nebo v aplikaci)
- cíl instagramového marketingu
Ačkoli jsou tyto cíle intuitivní, některé z nich jsou spojeny s několika dalšími kroky konfigurace, které pro vás provedu.
Povědomí o značce: Vezměte si mimořádně dlouhý oběd. Zde žádné další kroky nejsou! Jedná se o nejstandardnější cíl, který se bude snažit zobrazit vaše reklamy většímu počtu potenciálních zájemců. Jak to Instagram určuje? Je to tajemství, ale tento cíl pravděpodobně odhalí vaši značku některým novým a relevantním lidem.
Dosah: V případě, že se vám podaří dosáhnout na reklamu, která se vám líbí, můžete si vybrat, zda chcete, aby se vám líbila, nebo ne: Pokud vám jde o dosah (jako o maximalizaci počtu lidí, kteří vaši reklamu uvidí), pak stačí, když při vytváření samotné reklamy nezapomenete vybrat svůj účet na Instagramu. Stojí také za zmínku, že pokud chcete spustit reklamu Instagram Story, je „dosah“ v současné době jediným cílem, který můžete zvolit. Skvělé na tomto cíli je, že můžete využít funkci rozděleného testování Facebooku, která vám umožní rozdělit testování dvou reklam a zjistit, která z nich přinese více instalací. POZNÁMKA: Dělené testování je k dispozici také pro cíle Návštěvnost, Instalace aplikací, Zobrazení videa, Generování vedení a Konverze.
Návštěvnost: Pokud chcete poslat více lidí na své webové stránky nebo do obchodu s aplikacemi, aby si stáhli vaši aplikaci, je to pro vás vhodný cíl. Jediné další kroky, které budete muset udělat, je vybrat si mezi těmito dvěma možnostmi, pak zadat vybranou adresu URL a nechat se zaseknout provozem!
Zapojení: Kdo by nechtěl více lajků, sdílení a celkového zapojení? Pokud je vaším cílem zapojení, je třeba si uvědomit jednu věc: v současné době můžete na Instagramu platit pouze za „zapojení příspěvků“. Facebook vám umožní platit za „zapojení stránky“ a „reakce na události“, ale to v současné době není na Instagramu k dispozici.
Instalace aplikací: Pokud jsou vaším hlavním cílem instalace aplikací, jste na správném místě. Pro nastavení této funkce musíte během nastavení vybrat aplikaci z obchodu s aplikacemi.
Zobrazení videí: Videa jsou často investicí času a peněz, takže nepropagovat své video na Instagramu by bylo jako koupit si letenku na Havaj a nechat ji ležet ve stole. Naštěstí je tento cíl velmi jednoduchý a nevyžaduje další kroky nastavení.
Generování vedení: Kdo by nechtěl více potenciálních zákazníků? Pokud je to váš hlavní cíl, je tento cíl určen právě vám. Jen si uvědomte, že reklamy na generování leadů neposkytují všechna předvyplněná pole jako Facebook. Instagram v současné době podporuje pouze e-mail, celé jméno, telefonní číslo a pohlaví. Tyto reklamy mají také větší bariéru než reklamy na generování leadů na Facebooku, protože když leadeři kliknou na otevření reklamy, budou se muset proklikat k vyplnění svých údajů. Na Facebooku mohou leadeři vyplnit své údaje bez dalšího klikání. Dalším prvkem nastavení je to, že při vytváření reklamy budete muset vytvořit formulář pro získání leadů. Pokud se chcete o lead ads dozvědět více, podívejte se na tento příspěvek.
Konverze: V neposlední řadě tu máme konverze. Tento cíl vám umožní přimět vaše leady k akci a konverzi na vašem webu nebo v aplikaci. Dodatečné nastavení zde vyžaduje, abyste nakonfigurovali buď Facebook pixel, nebo událost aplikace na základě webové stránky nebo aplikace, kterou chcete propagovat; to vám umožní sledovat konverze.
3. Konfigurace cílového publika
Nyní, když jste si vybrali svůj cíl, musíte zacílit na vhodné publikum, aby se vaše reklamy dostaly ke správným lidem. To je skutečná krása reklam na Instagramu, protože budete využívat hloubku demografických znalostí Facebooku, abyste oslovili ty správné lidi.
Pokud jste to již dříve dělali pro reklamy na Facebooku, pravděpodobně již máte vytvořeno několik publik a tento proces dobře znáte. Pokud jste v tomto procesu nováčci, zde je přehled možností cílení, které můžete vrstvit, abyste získali přesně cílené publikum. (Například pokud chcete cílit na ženy, v New Yorku, ve věku od 19 do 65 let, které se zajímají o jógu a zdravou výživu, můžete to udělat!)
Umístění: Ať už chcete cílit na zemi, region, stát, město, poštovní směrovací číslo, vyloučit nebo zahrnout určitá místa, cílení na lokalitu vám to všechno a ještě více umožní.
cílení na umístění pro reklamy na instagramu
Věk: Umožňuje cílit na rozmezí od 13 do 65+ let.
Pohlaví: Můžete si vybrat mezi všemi, muži nebo ženami
Jazyky: V případě, že se jedná o jazyky, můžete zvolit i jazyk: Facebook doporučuje nechat tuto položku prázdnou, pokud jazyk, na který cílíte, není v místě, na které cílíte, běžný.
Demografické údaje: V části „Podrobné cílení“ najdete demografické údaje, které mají několik podkategorií a pod nimi ještě více podkategorií. Můžete například cílit na „Demografické údaje“ > „Bydlení“ > „Vlastnictví domů“ > „Nájemníci“.
cílení na demografické údaje na instagramu
Zájmy: Zájmy: Zájmy jsou také v části „Podrobné cílení“ s několika podkategoriemi, do kterých můžete proniknout. Pokud například hledáte lidi, kteří se zajímají o destilované nápoje, sci-fi filmy a letectví, tyto možnosti máte k dispozici!
Chování: A ještě jedna možnost „Podrobné cílení“ s několika podkategoriemi, které můžete prozkoumat. Ať už se jedná o nákupní chování, pracovní role, výročí nebo jiné chování, možnosti se zdají být nekonečné.
cílení na chování na instagramu
Připojení: Zde budete moci cílit na lidi spojené s vaší stránkou, aplikací nebo událostí.
Vlastní publikum: Vlastní publikum vám umožní nahrát vlastní seznam kontaktů, díky kterému můžete cílit na potenciální zákazníky, kteří jsou již v přípravě, nebo na zákazníky, kterým chcete zvýšit prodej.
Lookalike Audience (Podobná publika): Pokud je potenciál vašeho vlastního publika využit, vytvořte si podobné publikum. To umožní Instagramu najít lidi, kteří mají podobné rysy jako vaše ostatní publika.
Jakmile si nakonfigurujete své publikum, Facebook vám také poskytne vodítko, jak specifické nebo široké je vaše publikum (jako je to níže).
Publikum pro instagramovou reklamu
Jedná se o důležitý nástroj, kterému je třeba věnovat pozornost, protože chcete dosáhnout rovnováhy mezi tím, aby vaše publikum nebylo příliš rozsáhlé (protože pravděpodobně není dostatečně cílené), ale také aby nebylo příliš specifické (v červené zóně), protože při tolika vrstevnatých cílech nemusí být mnoho lidí (pokud vůbec), které můžete oslovit.
4. Zvolte si umístění
Nyní, když jste se zaměřili na ideální demografickou skupinu, je čas vybrat umístění! To je rozhodující, pokud je cílem vaší kampaně zobrazovat reklamy pouze na Instagramu. Pokud se rozhodnete tento krok ignorovat, Facebook umožní, aby se vaše reklamy zobrazovaly na obou platformách.
To nemusí být nutně negativní, ale pokud máte obsah, který jste vytvořili speciálně pro Instagram, měli byste zde zvolit možnost „Upravit umístění“.
Umístění reklamy na instagramu
Zde můžete určit Instagram jako umístění a také to, zda chcete, aby se tyto reklamy zobrazovaly ve feedu a/nebo v sekci příběhů této platformy.
jak vytvořit instagramovou reklamu prostřednictvím facebooku
5. Nastavení rozpočtu a plánu reklam
Pokud jste obeznámeni s tím, jak fungují rozpočty prostřednictvím Facebooku, AdWords a dalších platforem digitální reklamy, neměl by pro vás být tento krok příliš náročný. Pokud ne, pak se zhluboka nadechněte; i když možná nebudete přesně vědět, kde nastavit denní nebo celoživotní rozpočet při spuštění své první reklamní kampaně na Instagramu, přijde to metodou pokusů a omylů a také zkušeností. A dobré je, že máte možnost kdykoli kampaň pozastavit nebo zastavit, pokud máte pocit, že váš rozpočet není správně rozdělen.
nastavení rozpočtu pro instagramovou reklamu
Měli byste se tedy rozhodnout pro denní, nebo celoživotní reklamu? Zatímco já se obvykle přikláním k denním rozpočtům, protože zaručují, že váš rozpočet nebude vyčerpán příliš rychle, celoživotní rozpočty vám umožňují naplánovat doručování reklam, takže obě možnosti mají své plusy i mínusy. Doporučuji také prozkoumat pokročilé možnosti zobrazené níže. Například pokud budete nabízet ručně, budete mít kontrolu nad tím, jakou hodnotu pro vás má každý lead.
Možnosti nabídky instagramové reklamy
Jak bylo uvedeno výše, můžete také spustit plán reklamy a cílit na konkrétní denní doby a dny v týdnu, kdy víte, že je vaše publikum na platformě nejaktivnější. To je velmi cenný způsob, jak optimalizovat svůj rozpočet. Připomínáme, že tato možnost je k dispozici pouze pro ty, kteří používají celoživotní rozpočet.
jak naplánovat instagramovou reklamu
6. Vytvoření reklamy na Instagramu
Nyní je čas vytvořit vaši reklamu na Instagramu!
Doufejme, že po provedení výše uvedených kroků již máte v hlavě nějaký obsah pro reklamu, kterou chcete propagovat. Tato část nastavení může vypadat různě v závislosti na cíli vaší kampaně, ale vždy budete mít na výběr několik možností formátu reklamy. V dalším kroku si tedy probereme různé dostupné formáty reklamy.
Formáty reklamy na Instagramu
Pokud se špatně rozhodujete, možná byste se měli připravit. Instagram nabízí šest formátů reklamy, ze kterých si můžete vybrat. (To je mnohem méně než na Facebooku!) Dva z nich jsou určeny pro Instagram stories, které se zobrazují v horní části kanálu podobně jako Snapchaty. Další čtyři jsou formáty určené pro kanál Instagramu, které inzerenti používají častěji.
#1. Obrázkové reklamy ve feedu
Jedná se o nejstandardnější reklamní formát, který pravděpodobně vidíte nejčastěji při procházení vlastního feedu. Tyto reklamy jsou jednotlivé obrázky, které se zobrazí jako nativní zážitek, když váš cílový lead prochází svým feedem. Na těchto reklamách je krásné to, že nepůsobí jako reklamy, zejména pokud jsou dobře provedené.
Zde je několik dalších informací, na které je třeba dávat pozor:
Technické požadavky
Typ souboru: jpg nebo png
Maximální velikost souboru: 30 MB
Minimální šířka obrázku: 600 pixelů
Poměr obrázků: minimálně 4:5, maximálně 16:9
Délka textu: maximálně 2 200 (Ačkoli Instagram doporučuje pro optimální doručení nepřekračovat 90) Počet hashtagů: maximálně 30 (další můžete přidat v komentářích).
Podporované cíle
- Dosah
- Návštěvnost
- Konverze
- Instalace aplikace
- Generování vedení
- Povědomí o značce
- Zapojení do příspěvků
- Prodej katalogu produktů
- Návštěvy prodejen
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
- Použít nyní
- Rezervovat nyní
- Zavolejte nyní
- Kontaktujte nás
- Získat pokyny
- Zjistěte více
- Získejte časy představení
- Stáhnout
2#. Obrázkové Příběhy Reklam
Stejný koncept jako výše, ale tyto jsou určeny pro příběhy na Instagramu! Podrobnosti o reklamách Instagram Story níže:
Technické požadavky
- Poměr obrázků: doporučený poměr 9:16
- Minimální šířka obrázku: 600 pixelů
Podporované cíle
- Dosah
- Návštěvnost
- Konverze
- Instalace aplikace
- Generování vedení
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
- Použít nyní
- Rezervovat nyní
- Kontaktujte nás
- Stáhnout
3. Reklamy na videokanálu
Oživte svou reklamu pomocí videa! Pokud jste věnovali čas vytvoření kvalitního videa, pak byste ho rozhodně měli propagovat prostřednictvím svého kanálu Instagram.
Instagram sice podporuje většinu video souborů, ale doporučuje používat kompresi H.264, čtvercové pixely, pevnou snímkovou frekvenci, progresivní skenování a stereofonní kompresi zvuku AAC s rychlostí 128 kb/s+ (PRO TIP: pokud vaše video tyto požadavky nesplňuje, můžete ho vždy prohnat přes transkodér videa Handbrake a tyto úpravy provést).
Technické požadavky
- Rozlišení videa: 1080 x 1080 pixelů (alespoň)
- Maximální velikost souboru: 4 GB
- Poměr videa: minimálně 4:5, maximálně 16:9
- Délka videa: Maximální délka videa: 60 sekund
- Titulky k videu: volitelné
- Poměr obrazu: minimálně 4:5, maximálně 16:9
- Délka textu: doporučeno maximálně 125 znaků
- Počet hashtagů: maximálně 30 (*další můžete přidat v komentářích)
Podporované cíle
- Dosažení
- Návštěvnost
- Konverze
- Generování vedení
- Povědomí o značce
- Zapojení do příspěvků
- Návštěvy obchodů
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
- Použít nyní
- Rezervovat nyní
- Zavolejte nyní
- Kontaktujte nás
- Stáhnout
#3. Reklamy s videopříběhem
Toto je další skvělé místo pro spuštění videoreklamy, protože příběhy jsou místem, kde uživatelé často očekávají zobrazení videí, takže „prodejní“ část reklamy nepůsobí tak nuceně. Doporučené specifikace pro nahrávání videí jsou stejné, jako jsou uvedeny výše, a zde jsou některé další podrobnosti, na které je třeba pamatovat!
Technické požadavky
Rozlišení videa: 1080 x 1920 pixelů (alespoň)
Maximální velikost souboru: 4 GB
Poměr videa: maximálně 9:16
Délka videa: Maximální délka videa: 15 sekund
Titulky k videu: nejsou k dispozici
Podporované cíle
Dosáhnout
Návštěvnost
Konverze
Generování vedení
Instalace aplikací
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
Použít nyní
Rezervovat nyní
Zavolejte nyní
Kontaktujte nás
Stáhnout
#4. Karuselové reklamy
Dále tu máme reklamy typu carousel feed. Jak zábavné jsou! Tento formát umožňuje zobrazit řadu rolovacích obrázků namísto jednoho jediného.
Tento typ reklamy se skvěle hodí pro velmi vizuální značky, jako jsou značky z potravinářského průmyslu, prodejci nábytku, možností oblečení, prázdninových destinací, prodejci aut atd. Nejsou však určeny pouze pro „sexy“ firmy; mohou také fungovat pro polidštění vaší značky nebo ukázat vaši kulturu tím, že ukazují lidi, kteří stojí za vaší softwarovou nebo finanční společností.
Formát karuselu vám umožňuje vybrat si až z 10 obrázků v rámci jedné reklamy, přičemž každý z nich má svůj vlastní odkaz. U těchto reklam je také možné použít video.
Technické požadavky
- Typ souboru: jpg nebo png
- Maximální velikost souboru: 30 MB
- Minimální šířka obrázku: 600 pixelů
- Poměr obrázků: minimálně 4:5, maximálně 16:9
- Délka textu: maximálně 2 200 (Ačkoli Instagram doporučuje pro optimální doručení nepřekračovat 90) Délka videa: Maximální délka videa: 60 sekund Počet hashtagů: maximálně 30 (další můžete přidat v komentářích)
Podporované cíle
- Dosah
- Návštěvnost
- Konverze
- Povědomí o značce
- Generování vedení
- Prodej katalogu produktů
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
- Použít nyní
- Rezervovat nyní
- Kontaktujte nás
- Zavolejte nyní
- Stáhnout
#5. Příběhové reklamy na plátně
A nakonec tu máme nejnovější přírůstek do rodiny reklamních formátů, reklamy Canvas. Tam jsou reklamy skutečně pohlcující a umožňují reklamě vytvořit 360 VR zážitek v rámci svého příběhu. Jsou podporovány pouze prostřednictvím mobilních zařízení a pro inzerenta jsou extrémně přizpůsobitelné, ale budete potřebovat určité technické schopnosti. Tyto reklamy pracují s obrázkem, videem a karuselem. Podívejte se na tohoto průvodce, kde se o reklamách Canvas dozvíte více.
Technické požadavky
- Minimální šířka obrázku: 400 pixelů
- Minimální výška obrázku: 150 pixelů
Podporované cíle
- Dosažení
- Povědomí o značce
- Návštěvnost
- Konverze
- Generování vedení
- Zapojení do příspěvků
- Zobrazení videa
- Návštěvy obchodu
Podporovaná tlačítka Call-to-Action
- Použít nyní
- Rezervovat nyní
- Kontaktujte nás
5 osvědčených postupů pro reklamu na Instagramu
Nyní, když jste si osvojili základní principy reklamy na Instagramu, je čas dosáhnout co nejvyšší návratnosti investic tím, že budete dodržovat tyto osvědčené postupy pro vytváření skvělých reklam na Instagramu.
#1. Vdechněte každé reklamě osobitost
Ať už se jedná o vtipnou hloupost, emotivní video nebo jen zajímavý obrázek ukazující vaši kulturu, pokud váš příspěvek na Instagramu nepůsobí lidsky, pak nedosáhnete svého potenciálu zapojení.
Lidé používají Instagram, aby se pobavili, pobavili nebo ohromili. Ať už je to při cestě vlakem do práce, nebo když se odreagováváte po dlouhém pracovním dni, nikdo nechce skočit na Instagram, aby viděl nudnou firemní reklamu. Proto je apelování na emoce vždy tou správnou cestou. Jako dokonalý příklad se podívejte na tento zábavný příspěvek z časopisu Shape.
#2. Ujistěte se, že je vaše reklama kontextově relevantní
Co funguje na jedné platformě sociálních médií, nemusí nutně fungovat na jiné. Například vaše firma by pravděpodobně nepropagovala stejný obsah přes LinkedIn jako přes Twitter, protože publikum je obvykle v jiném rozpoložení.
Totéž platí pro Instagram. Vžijte se do situace svého cílového kupujícího a uvědomte si, kde se nachází. Myslíte si, že na Instagramu si váš lead pravděpodobně stáhne a přečte vaši 40stránkovou e-knihu? Pravděpodobně ne. Ujistěte se, že vaše reklamy nepůsobí příliš prodejně, protože k tomu se Instagram obvykle nepoužívá.
#3. Používejte hashtagy…
Ale neoznačujte hashtagy jen #jídlo nebo #láska. Buďte kreativnější a udělejte si průzkum mezi uživateli, abyste zjistili, které hashtagy vaše publikum pravděpodobněji vyhledává. Také to s hashtagy nepřehánějte. Váš příspěvek pak může vypadat trochu nedbale a zoufale.
Ideální počet? Společnost TrackMaven analyzovala 65 000 příspěvků a zjistila, že 9 hashtagů je ideální počet pro nejvyšší zapojení příspěvku. Zjistili také, že delší hashtagy mají často lepší výsledky.
Kolik hashtagů na instagramu bych měl používat?
#4. Spusťte soutěž
Propagace soutěže nebo dárku je zdaleka jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rychleji dosáhnout svých cílů pomocí reklamy na Instagramu. Proč? Protože lidé milují soutěže a věci zdarma! Existuje lepší způsob, jak nadchnout své publikum pro svou značku?
jak uspořádat soutěž o instagramový dárek
Pokud potřebujete poradit, jak na to, podívejte se na tento úžasný příspěvek o tom, jak uspořádat giveaway na Instagramu od Dana Shewana ze společnosti WordStream.
#5. Zveřejňujte příspěvky v optimálních hodinách
Trochu jsem o tom mluvil během kroku nastavení rozpočtu pro reklamu na Instagramu, ale použití funkce plánování reklamy (která je k dispozici pouze s doživotním rozpočtem) je skvělý způsob, jak dostat lidi ve správný čas.
Nejlepší čas pro zveřejnění instagramové reklamy
Prostřednictvím služby CoSchedule
Pokud dobře znáte své publikum, nemělo by být příliš těžké to určit, ale i zde může fungovat metoda pokus-omyl. Zamyslete se nad svou vertikálou. Pokud jste internetový prodejce, kdy lidé obvykle nakupují oblečení online? Nebo pokud jste prodejce automobilů, které dny v týdnu zaznamenáváte největší nárůst návštěvnosti webových stránek? Položením těchto otázek můžete začít.
Bez dalších řečí se pusťte do reklamy na Instagramu! Je to jedna z platforem, kterou byste neměli ignorovat, a tento průvodce by vám měl poskytnout dostatek zdrojů k tomu, abyste se stali insta-slavnými.
Průvodce reklamou na Instagramu
One thought on “Kompletní průvodce reklamou na Instagramu”