10 marketingových strategií sociálních médií pro malé podniky
Není žádným tajemstvím, že sociální média jsou silou, se kterou je třeba počítat, pokud jde o marketing malých podniků. To však platí pouze v případě, že je používáte moudře – s ohledem na své publikum, cíle a aktuální trendy v oblasti sociálních médií. Abyste mohli plně využít výhod marketingu na sociálních sítích, potřebujete solidní marketingovou strategii pro sociální média.
Pojďme se věnovat 10 věcem, které můžete udělat, abyste svou marketingovou strategii sociálních médií posunuli o stupeň výš a dosáhli lepších výsledků.
10 chytrých marketingových strategií
Pokud budete dělat některou z následujících věcí nebo všechny, bude téměř nemožné, abyste na sociálních médiích minuli cíl. Zde je 10 strategií, které vám pomohou rozšířit počet vašich příznivců, zvýšit angažovanost a získat více prodejů.
1. Vzdělávejte své publikum
Bez ohledu na to, jaké jsou vaše cíle v oblasti sociálních médií, vzdělávání publika je vždy chytrá cesta. Pokud budete poskytovat cenné informace a/nebo praktické rady, lidé na vás budou pohlížet jako na autoritu a časem se z nich mohou stát loajální zákazníci.
Tipy pro marketingovou strategii sociálních médií – vzdělávejte své publikum
Své sledující můžete vzdělávat buď přímo na sociálních sítích, nebo je pomocí svých účtů nasměrovat na vzdělávací zdroje, jako jsou příspěvky na blogu, bílé knihy a webové semináře.
2. Vyberte si příběhy > propagaci
Zvolit vzdělávací přístup znamená více učit než prodávat. Vyprávění příběhů se od toho příliš neliší a často může sloužit jako dvojí vzdělávací nástroj.
Tipy pro marketingovou strategii v sociálních médiích – storytelling
Síla storytellingu však nespočívá vždy v tom, že učí lidi věci, které nevěděli. Místo toho často spočívá v oživení vztahových postav a situací (nebo alespoň postav a situací, které vyvolávají emocionální reakce).
Vzhledem k tomu, že většina našeho rozhodování je založena na pocitech, příběhy, které tlačí na emocionální spouštěče, obvykle lépe podporují akci než neustálá sebepropagace.
3. Vytvářejte rozmanité typy obsahu
Může se snadno stát, že na Instagramu budete zveřejňovat pouze obrázky, na Twitteru jen krátké tweety apod. Na většině populárních platforem sociálních médií však můžete zveřejňovat i jiné formy obsahu, včetně příspěvků na blogu, infografik, vláken a videí. Proč však diverzifikovat druhy obsahu, který sdílíte?
Tipy pro marketingovou strategii v sociálních médiích – vytvářejte diverzifikované typy obsahu
Za prvé, nekonečná produkce stejného typu obsahu může vaše publikum nudit. Za druhé, vaše cílové publikum (nebo jeho podskupiny) nemusí na jeden typ obsahu reagovat tak nadšeně jako na jiný.
Rozbijte proto monotónnost vytvářením a sdílením různých typů obsahu na sociálních sítích. Dozvíte se spoustu informací o tom, co od vás vaše publikum chce, a budete schopni ho dlouhodobě zaujmout.
4. Vyzkoušejte marketing s mikroinfluencery
Spolupráce s respektovanými a dobře propojenými influencery je moudrý nápad hned z několika důvodů. Kromě zvýšení důvěryhodnosti to může výrazně zvýšit váš marketingový dosah.
Tipy pro marketingovou strategii v sociálních médiích – marketing mikroinfluencerů
S ohledem na tuto skutečnost se mnoho podniků vydává na cestu spolupráce s influencery, kteří mají statisíce nebo dokonce miliony sledujících. I když se to může zdát jako rychlý způsob, jak dostat svou firmu do povědomí mnoha lidí, spojení s mikroinfluencery je v mnoha případech lepší volbou. Proč?
Ačkoli mají menší počet sledujících – 1 000 až 100 000 – publikum mikroinfluencerů je angažovanější a zaujatější. Lidé, se kterými se díky partnerství spojíte, jsou tedy s větší pravděpodobností vašimi ideálními zákazníky a jsou ochotnější s vámi spolupracovat. (Navíc je často snazší kontaktovat a přesvědčit mikroinfluencery než superhvězdy sociálních médií).
Pro Váš profil na Instagramu či TikToku můžete koupit sledující či likes na stránce Kupfollowers.cz
5. Využijte věrnosti zákazníků
Věrní zákazníci jsou jen krůček od toho, aby se stali obhájci značky, známí také jako lidé, kteří o vaší společnosti šíří informace široko daleko. Kromě toho, že zvyšují povědomí o vaší firmě, poskytují cenný sociální důkaz a pomáhají vám budovat důvěru u potenciálních zákazníků rychleji, než by se vám to jinak podařilo.
Tipy pro marketingovou strategii v sociálních médiích – využijte loajalitu zákazníků
Zdroj obrázku
Sociální média jsou vynikajícím nástrojem, pokud jsou v rukou motivovaných zastánců značky. Motivace je však samozřejmě na vás. Můžete to zkusit:
- Požádat o recenze na sociálních sítích, jako je Facebook.
- Povzbuzovat lidi, aby sdíleli uživatelský obsah založený na jejich pozitivních zkušenostech s vaší firmou, který pak můžete využít ve svých kampaních v sociálních médiích.
- Rozhovory se spokojenými zákazníky a sdílení jejich příběhů na sociálních sítích.
- Pořádání soutěží, provádění dárků a nabízení pobídek, které by motivovaly lidi k šíření informací o vašem podniku na vámi zvolených sociálních sítích.
V jistém smyslu budou vaši nejvěrnější zákazníci vytvářet účinný obsah a dělat za vás marketing na sociálních sítích.
6. Využívejte virtuální a rozšířenou realitu
Pohlcující zážitky jsou pro spotřebitele stále atraktivnější. V důsledku toho se virtuální realita (VR) i rozšířená realita (AR) stále častěji využívají jako marketingové nástroje na Instagramu, TikToku a dalších platformách.
Buď prostřednictvím kompletních pohlcujících zážitků, které uzavírají fyzický svět (VR), nebo prostřednictvím digitálních prvků přidaných k živému zobrazení (AR), zvyšuje několik značek zapojení publika.
Všimněte si například, jak společnost L’Oréal umožnila uživatelům „vyzkoušet si“ různé odstíny svých rtěnek.
Marketingová strategie sociálních médií – využití AR a VR v sociálních médiích
Využití mobilních kamer tímto způsobem může vašim potenciálním zákazníkům umožnit pochopit vaše produkty, služby a zákaznickou zkušenost tak, jak by tomu bylo ve skutečnosti. Díky tomu byste mohli přímo ovlivnit jejich nákupní rozhodnutí, což by mělo pro váš podnik zřejmý přínos.
Pokud jste tak ještě neučinili, je načase vážně zvážit, jak byste mohli rozšířenou nebo virtuální realitu začlenit do své marketingové strategie v sociálních médiích.
7. Přijměte video a živé vysílání
Je třeba přiznat, že video marketing a živé vysílání nejsou novinkou. Mnoho studií, které na něj byly v posledních několika letech provedeny, prokázalo jeho účinnost a přitažlivost. A jeho popularita jednoznačně stoupá.
Tato škola v rámci marketingu vysokoškolského vzdělávání sdílí videoprohlídku kampusu.
Zařazení videa do marketingové strategie na sociálních sítích však nikdy nebylo důležitější než nyní. Proč? Z 68 % lidí, kteří uvedli, že jejich návyky při sledování videí ovlivnila pandemie, jich 96 % uvedlo, že nyní sledují více videí.
Byla by škoda tohoto poznatku nevyužít! Zvláště s možností živého vysílání, které dokáže zázraky v podobě zvýšení angažovanosti, získání zpětné vazby od publika v reálném čase apod.
8. Využijte soukromí a exkluzivitu
Vzhledem k obavám o ochranu osobních údajů, které jsou lidem na srdci více než kdy jindy, se klima sociálních médií posouvá spíše směrem k soukromé interakci. Tuto změnu chování můžete využít ve svůj prospěch tím, že vytvoříte intimnější prostředí, ve kterém se můžete zapojit do komunikace se svým publikem.
Marketingová strategie sociálních médií – využití soukromí a exkluzivity
To může znamenat vytvoření seznamu „blízkých přátel“ pro vaše nejlepší sledující na Instagramu, založení soukromých skupin na Facebooku nebo LinkedIn nebo dokonce využití přímých zpráv k budování vztahů. Díky tomu se vaši stávající sledující mohou cítit pohodlněji, když se s vámi zapojí, a také to může povzbudit ostatní, aby udělali totéž a nepřišli o to.
9. Buďte lidštější
Lidé vždycky nesnášeli marketing, který je neosobní a neupřímný. V roce 2020 to však bylo vzhledem k výzvám, kterým svět čelil, ještě více odpuzující. Od této chvíle bude lidský, empatický marketing důležitější než kdy jindy.
Proto reagujte na komentáře, personalizujte zážitky, které poskytujete svému publiku, a podporujte obsah generovaný uživateli.
Recenze jsou důležité a mohou být součástí vašich realitních sociálních médií.
Ještě lepší je dát členům svého týmu tváře, hlasy a jména a propojit celkovou marketingovou strategii sociálních médií s příběhem, posláním a vizí vaší značky.
Související: Ujistěte se, že své příspěvky plánujete ve správný čas napříč sítěmi. Nejlepší časy pro zveřejňování příspěvků na sociálních sítích najdete zde.
10. Používejte chatboty
V návaznosti na náš poslední bod jsou chatboti vynikajícím nástrojem pro humanizaci. Tyto roboty lze použít k zahájení konverzace, podpoře nepravděpodobného prodeje, zodpovězení dotazů a poskytování individualizovaného zákaznického servisu a podpory. Ze všech těchto a dalších důvodů se chatboti stávají základem marketingu na sociálních sítích (a online marketingu obecně).
Tipy pro marketingovou strategii v sociálních médiích – používejte chatboty nebo messenger
Jejich používáním při propagaci svého podnikání na sociálních sítích můžete zvýšit atraktivitu svého podnikání i zlepšit své výsledky.
S tím souvisí i další informace: Zjistěte, jak si vaše strategie v sociálních médiích stojí s naším hodnotitelem přítomnosti a webových stránek!
Dominance na sociálních sítích v roce 2022 a dále
Mohli byste si v jedné nebo více z 10 uvedených oblastí vést lépe? Záludná otázka! Vždy je co zlepšovat. A právě teď je ten správný čas zhodnotit, jak si stojíte, jaké jsou vaše marketingové cíle v sociálních médiích, jak zapadají do širšího obrazu vašeho podnikání a co můžete udělat pro zlepšení svých výsledků. Udělejte si tedy domácí úkol, které z těchto strategií by pro vás mohly fungovat, a začněte testovat!
3 thoughts on “10 marketingových strategií sociálních médií pro malé podniky”