YouTube snižuje vstupní požadavky na monetizaci a snaží se přilákat talenty z TikToku a Twitche

YouTube snižuje vstupní požadavky na monetizaci a snaží se přilákat talenty z TikToku a Twitche

YouTube snižuje vstupní požadavky na monetizaci a snaží se přilákat talenty z TikToku a Twitche

Boj o loajalitu tvůrců se rozhořívá: Twitch zavádí nová omezení pro monetizaci tvůrců, Twitter nabízí nové cesty k příjmům z tweetů a YouTube nyní přichází s aktualizací svého partnerského programu.

YouTube dnes oznámil nové, mnohem nižší limity pro vstup do aplikace, aby mohl zpeněžit své příspěvky, a snaží se tak získat na svou stranu více tvůrců.

YouTube snižuje vstupní požadavky na monetizaci a snaží se přilákat talenty z TikToku a Twitche
YouTube snižuje vstupní požadavky na monetizaci a snaží se přilákat talenty z TikToku a Twitche

Jak vysvětluje YouTube:

„Počínaje dneškem se budou moci způsobilí tvůrci přihlásit do YPP dříve – jakmile splní hranici 500 odběratelů, 3 veřejných nahrávek za posledních 90 dní a buď 3000 hodin sledování za poslední rok, nebo 3M zhlédnutí shorts za posledních 90 dní. Tito noví partneři odemknou přístup k funkcím financování fanoušků, jako je členství v kanálech, Super Chat, Super Stickers, Super Thanks a možnost propagovat vlastní produkty pomocí služby YouTube Shopping.“

Změny v partnerském programu YouTube

Nové vstupní prahy představují výrazné snížení – dosud museli mít tvůrci 1 000 odběratelů a buď 4 000 hodin sledování za poslední rok, nebo 10 milionů zhlédnutí shorts za posledních 90 dní. Nový postup neodemyká všechny možnosti generování příjmů, podíl na příjmech z reklamy je stále omezen na ty, kteří splňují současné požadavky. Usnadní však začátky většímu počtu tvůrců a umožní jim narazit na YouTube i bez zavedeného publika v aplikaci – což je důležitý aspekt na dvou klíčových frontách.

Prvním prvkem jsou shorts a snaha YouTube udržet si pozici lídra v oblasti online videa.

Shorts se staly pro aplikaci velkým středem zájmu, protože stále více uživatelů YouTube se věnuje krátkým klipům. Již v únoru YouTube oznámil, že počet kumulativních denních zhlédnutí klipů Shorts překročil 50 miliard, zatímco o rok dříve to bylo 30 miliard, což odráží nejnovější trend konzumace videí v čele s TikTokem.

A nyní YouTube tlačí na to, aby se více tvůrců TikToku přizpůsobilo jeho platformě, místo toho nabízí lepší potenciál monetizace, více tvůrcům, což by mohlo vést k tomu, že přesunou svou pozornost na YouTube, aby si vybudovali svou webovou prezentaci.

V kombinaci s dlouhým obsahem nabízí YouTube mnohem lepší možnosti zpeněžení a tento nejnovější krok by mohl být klíčovým krokem k nalákání tvůrčích talentů. Když k tomu připočteme přetrvávající nejistotu ohledně budoucnosti TikToku v USA, je možná, že právě teď je ten nejlepší čas na tento krok.

YouTube si zároveň bere na mušku Twitch, který se v současné době nachází uprostřed menší vzpoury tvůrců kvůli novým omezením křížové propagace ve streamech a dalším omezením, jak mohou streameři na Twitchi zpeněžit svůj obsah.

Snížením vstupních prahů YouTube odstraňuje klíčové váhání streamerů Twitche – že si budou muset vybudovat svou přítomnost na YouTube, než začnou vydělávat peníze.

Nyní je toto budovatelské úsilí mnohem méně pracné, což by mohlo způsobit, že více z nich opustí Twitch ve prospěch programu YouTube.

Je to chytrý krok YouTube uprostřed nejistoty v jiných aplikacích, který může být nakonec velkým vítězem v sázce na pozornost, protože se snaží ukázat svůj potenciál pro vydělávání peněz špičkovým talentům.

YouTube zároveň rozšiřuje své možnosti nakupování ve streamu, což oprávněným tvůrcům nabídne další zdroj příjmů.

„Pro tvůrce, kteří jsou na YouTube dále, rozšiřujeme náš partnerský program YouTube Shopping na všechny oprávněné tvůrce z USA, kteří jsou v YPP s více než 20 000 odběrateli. Partnerský program umožňuje tvůrcům uvádět ve svém obsahu produkty jiných značek a tvůrců a mít nárok na konkurenční provize z prodeje produktů označených v jejich videích a shorts.“

YouTube Partner Program changes

Změny v partnerském programu YouTube
YouTube uvádí, že nyní spolupracuje s více než 50 značkami, včetně Nordstrom, Sephora, Ulta Beauty a Wayfair, jejichž produkty mohou být uváděny a označovány ve videích a shorts.

Také TikTok stále pracuje na tom, aby rozjel své prvky nakupování ve streamu, a nyní by se mohlo stát, že jej YouTube v této oblasti postupně předstihne jako klíčová platforma, což by byla pro plány růstu TikToku velká rána.

Všimněte si, že TikTok zaznamenal velký úspěch s in-stream nakupováním v Číně, které je nyní jeho hlavním zdrojem příjmů v regionu. Pokud se YouTube podaří otupit tuto skutečnost, bude to další způsob, jak zmírnit vzestup TikToku, a zároveň nabídne více příležitostí tvůrcům.

Opět se jedná o chytrý krok YouTube, který by mohl přinést velké výhody.

YouTube uvádí, že začíná zavádět nové požadavky YPP pro tvůrce v USA, Velké Británii, Kanadě, na Tchaj-wanu a v Jižní Koreji a časem zavede dřívější přístup k YPP ve všech zemích, kde je program k dispozici.

Mohlo by Vás zajímat:

Co jsou to deepfakes? Jak mohou falešná média poháněná umělou inteligencí pokřivit naše vnímání reality?

TikTok sdílí klíčové tipy pro spolupráci s tvůrci pro firmy v novém průvodci

TikTok plánuje vytvořit program sdílení příjmů, protože růst počtu uživatelů se zastavil

Jakou hodnotu mají coiny na TikToku?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *