Aktuální trendy pro social media marketing v roce 2022
Doba čtení 6 minut
Je to osvědčený vtip, ale jedinou konstantou v sociálních médiích je, že nejsou konstantní.
Před několika lety by nikdo nepředpověděl návrat QR kódů ani raketový vzestup TikToku. V roce 2021 společnost Apptopia zaznamenala, že TikTok je nejstahovanější aplikací na zařízeních se systémem iOS i Android, a předpovídá se, že za sebou nechá Facebook i Instagram.
Jako zkušenému marketérovi vám pomůže sledovat, co se v oboru děje, aby vás trendy příliš nepřekvapily.
Proto jsme sestavili seznam trendů v sociálních médiích, které je třeba sledovat v roce 2022.
Trendy pro social media marketing:
1. TikTok pokračuje v růstu
Ačkoli aplikace možná nezaznamená takový růst jako v roce 2020, nezdá se, že by měla v dohledné době zpomalit. V září 2021 dosáhl TikTok 1 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Společnost také investuje do rozvoje své reklamní platformy, což značkám a firmám usnadňuje vytváření prezentace na síti.
Některé statistiky TikToku, které vynikají, zahrnují:
- 69 % amerických teenagerů je na TikToku
- 90 % uživatelů se přihlašuje každý den
- uživatelé TikToku stráví v aplikaci v průměru 89 minut denně
- Společnost dále tvrdí, že 47 % uživatelů si „koupilo něco, co viděli na TikToku“, a že 67 % „souhlasí s tím, že je TikTok inspiroval k nákupu, i když to nechtěli udělat“.
Vzhledem k tomuto růstu a používání by bylo pro podniky moudré, aby se na TikTok blíže zaměřily, zejména pokud slouží mladšímu publiku. Přečtěte si více o tom, jak využít TikTok pro své podnikání a jak mohou jeho trendy ovlivnit vaši sociální strategii.
Trendy pro social media marketing
2. Značky investují více do obchodování na sociálních sítích
Sociální obchodování je situace, kdy nakupujete a prodáváte produkty nebo služby přímo z platformy sociálních médií. Všechny hlavní sociální sítě investovaly do sociálního obchodu a tento trend předpovídá, že v tom budou pokračovat.
Trendy pro social media marketing
Podle průzkumu, který provedla agentura The Harris Poll jménem společnosti Sprout Social, se 73 % podniků již zapojuje do sociálního obchodování, zatímco 79 % očekává, že se tak stane v příštích třech letech. Vzhledem k tomuto trendu společnost Sprout přidala specializované integrace se službami Shopify a Facebook Shops. Budete tak moci označovat produkty ze svého obchodu, aniž byste museli opustit Sprout.
Trendy v sociálních médiích pro prodej na obchodních platformách
Společnost Insider Intelligence předpovídá, že obchodování na sociálních sítích bude v příštích několika letech dále růst. Předpokládá, že v roce 2022 bude v USA 97,2 milionu kupujících na sociálních sítích, což je 38,2 % uživatelů internetu.
Trendy pro social media marketing
Graf trendů v oblasti social commerce pro kupující v USA v oblasti social commerce.
Z údajů společnosti Sprout také vyplývá, že 80 % dotázaných spotřebitelů nakupuje na sociálních sítích s větší pravděpodobností kvůli známosti značky. To je obrovské procento, kterému je třeba věnovat pozornost.
Číslovaný seznam způsobů, jakými spotřebitelé objevují produkty prostřednictvím social commerce.
Tento trend můžete využít tím, že se podíváte na to, jak spotřebitelé objevují produkty prostřednictvím obchodování na sociálních sítích. Podívejte se na několik skvělých příkladů značek, které to dělají správně, a podívejte se, jak vytvořit vlastní strategii pro sociální obchodování.
3. Ekonomika tvůrců dozrává
Tvůrci zažívají velký okamžik.
YouTube, Snapchat, Instagram a TikTok investovaly do svých vlastních verzí fondu tvůrců. Podle nedávné zprávy o ekonomice tvůrců se za tvůrce považuje více než 50 milionů lidí na celém světě. Tvůrci se neomezují pouze na sítě sociálních médií, ale ti, kteří sociální média používají, přispívají k očekávanému průmyslu influencerů v hodnotě 13,8 miliardy dolarů.
S dozráváním ekonomiky tvůrců se značkám zpřístupňuje více strategií. Mikroinfluenceři s méně než 15 tisíci sledujícími mají podle srovnávacích údajů vyšší míru zapojení na Instagramu, YouTube a TikToku, což dává menším značkám příležitost k růstu jejich přítomnosti.
grafika znázorňující srovnávací ukazatele zapojení influencerů na TikToku
Chcete-li začít s tímto trendem, naučte se, jak zapojit tvůrce do své obsahové strategie.
4. Značky vyvíjejí strategii pro sociální audio
Audio není nic nového, ale jeho výskyt na sociálních sítích ano. Audio strategie zahrnuje vše od rádia přes podcasty až po hudební playlisty. Sociální audio strategie je zužuje na platformy, které mají pouze audio funkce.
Clubhouse, sociální audio platforma, byla jedním z největších lídrů roku 2021 v této oblasti. Navzdory odstranění požadavku na pozvánky a vydání verze pro Android Clubhouse ztratil na popularitě. Myšlenka však byla začleněna do jiných platforem sociálních médií.
V polovině roku 2021 představil Facebook řadu zvukových funkcí, jako jsou Rooms, podcasty a Soundbites. Tyto funkce byly rovněž uvolněny s cílem podpořit tvůrce zvukových materiálů a poskytnout jim více nástrojů pro jejich obsah.
Displeje telefonů s funkcí facebook Live Audio Rooms
Twitter vytvořil službu Twitter Spaces s plánem na její zpeněžení. Jako značka můžete pořádat diskuse pouze se zvukem nebo streamovat důležité zprávy. Sociální audio strategie není pro každou značku, ale pokud chcete rozšířit své marketingové kanály s nižšími náklady, pak by funkce jako Twitter Spaces mohla být pro vás.
5. Nakupování v přímém přenosu mění elektronické obchodování
Trendem v elektronickém obchodování, který je stále populárnější, je livestreamové nakupování na sociálních sítích. Probíhající pandemie jen podpořila jeho růst, protože nakupování v kamenných obchodech nebylo tak dostupné jako dříve.
V Číně, kde je livestreamové nakupování neuvěřitelně populární, vzrostla hrubá hodnota zboží (GMV) e-commerce s live-streamingem ze 4,5 % celkové GMV online nakupování v roce 2017 na předpokládaných 20,3 % v roce 2022. V USA se očekává, že se tržby z živého obchodování do roku 2024 ztrojnásobí a dosáhnou 35 miliard dolarů.
Livestreamové nakupování je pro spotřebitele přitažlivé, protože zahrnuje osobní atmosféru osoby, která živě vysílá, s jednoduchostí nakupování z domova. Zpráva společnosti McKinsey ukázala, že 35,6 % livestreamů se týká kategorie oblečení a módy.
Obrázek zobrazující kategorii v livestreamových událostech
Všechny hlavní sítě již mají nebo plánují začlenit livestreamové nakupování pro spotřebitele. Pokud jste je ještě nezavedli, zjistěte více o tom, jak využít nakupovatelný obsah ve své marketingové strategii na sociálních sítích.
6. Krátkoformátová videa jsou ceněna více
Vzhledem k nárůstu popularity TikToku a proklamaci samotného Instagramu, že oceňuje videa, není překvapením, že krátká videa jsou trendem sociálních médií v roce 2022. Videoformát Stories nyní v nějaké podobě existuje na všech hlavních platformách sociálních médií.
Jedna studie zjistila, že 93 % dotazovaných značek získalo nového zákazníka díky videu na sociálních sítích, a jiná společnost uvádí, že více než polovina diváků videa se na něj podívá až do konce, pokud je kratší než minuta.
Krátká videa jsou naštěstí pro značky snáze dostupná než ta delší. Autentičnost a nižší produkční náročnost videí Stories a TikTok je součástí větší atraktivity pro spotřebitele.
Chcete-li se více zapojit do tvorby krátkých videí, prozkoumejte pět tipů, jak vytvářet videa na Instagramu a jak si nastavit vlastní videomarketingovou strategii.
Trendy pro social media marketing.
7. Udržitelnost se stává součástí nákupního rozhodování
Udržitelnost a klimatické změny se stávají velkými faktory ovlivňujícími nákupní rozhodování, což má dopad na sociální obchodování.
Studie, kterou vede především generace Z, zjistila, že 28 % dospělých z této generace se zajímá o klimatické změny, což se odráží i v jejich postoji ke značkám. Osmdesát devět procent uživatelů internetu se domnívá, že by značky měly dělat více pro snížení svého uhlíkového dopadu, a 88 % věří, že udržitelnost by měla být standardní obchodní praxí.
Uvědomělý, ale skeptický spotřebitel si cení transparentnosti a značek, které jsou zapálené pro své hodnoty. Pokud se tak neděje skutečně, zjistíte, že spotřebitelé rychle rozpoznají firemní greenwashing, což vede k našemu dalšímu trendu.
8. Krizový plán pro sociální média je stále větší nutností
Incidenty se mohou na sociálních sítích rychle rozšířit a přes noc vytvořit krizovou komunikační situaci. Tyto situace často probíhají rychle a je obtížné se na ně připravit.
V roce 2022 vzroste potřeba řízení a zmírňování rizik na sociálních médiích – to znamená, že týmy pro vztahy s veřejností a sociální sítě musí vytvořit jednotnou frontu. Ať už se jedná o negativní ohlasy na produkty, výpadky stránek, virální šíření z nesprávných důvodů nebo skutečné tragédie, je důležité, aby značky budovaly efektivní firemní komunikační strategie, v jejichž centru budou sociální sítě.
Značky mohou mít oči a uši otevřené pro případné krize pomocí naslouchání sociálním sítím a proaktivně využívat reakce v reálném čase k formování komunikace týkající se citlivých témat.
Aktualizujte svou marketingovou strategii
Začátek roku je pro marketéry důležitý. Kromě ohlédnutí za předchozím rokem a vyhodnocení strategií je to také čas na prozkoumání nadcházejících trendů. Nedokážeme předpovědět další virální výzvu na TikToku, ale můžeme vám říct, abyste tuto síť zvážili jako marketingový kanál. V roce 2022 budou společnosti působící v oblasti sociálních médií investovat do livestreamového nakupování, zvukového obsahu, ekonomiky tvůrců a dalších oblastí. Využijte tento okamžik k aktualizaci své marketingové strategie na sociálních sítích.
Kupte sledující a likes pro Váš Instagram
Trendy pro social media marketing
2 thoughts on “Aktuální trendy pro social media marketing v roce 2022”