5 důvodů, proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy v současnosti

5 důvodů, proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy v současnosti

5 důvodů, proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy v současnosti

Je vaše firma stále na vedlejší koleji ohledně investic do TikTok marketingu?

Pokud jste v poslední době zapnuli zprávy, pravděpodobně jste slyšeli o TikToku a TikToku pro firmy. Aplikace je totiž natolik populární, že dělá vlny nejen v kulturní sféře, ale i v politickém světě.

proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy
proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy

Takový mediální humbuk by nikdy nevznikl, kdyby TikTok nebyl zkrátka a dobře nejžhavější novou platformou sociálních médií. Pokud si toho všímá i vláda, měly by si toho všimnout i podniky.

Naštěstí spuštění TikToku pro firmy v červenci otevřelo podnikům nové možnosti. Díky řadě nových funkcí, které mají zvýšit angažovanost značek, je nyní ideální čas se do této nové platformy ponořit a zjistit, co může pro vaši firmu udělat.

<<Kup si kvalitní Tiktok followers pro tvůj profil>>

<<Kup si kvalitní Tiktok lajky pro tvůj profil>>

<<Kup si kvalitní Tiktok views pro tvůj profil>>

Přestože se na TikTok vrhá stále více značek, konkurence je stále poměrně malá. Vstup na tuto platformu nyní je skvělou příležitostí, jak se stát včasným osvojitelem nástroje, který potenciálně změní trh.

Zde si projdeme 5 důvodů, proč by TikTok měl být ve výbavě marketingových nástrojů každé firmy. Budeme se věnovat reklamám, různým typům obsahu a některým zvláštnostem, díky nimž je tato platforma jedinečná.

5 důvodů, proč byste měli používat marketing TikTok pro podnikání

Influenceři TikToku

Marketing influencerů je tu s námi už nějakou dobu. Pokud ještě nevíte, co to je, tady je stručný úvod: navážete kontakt s influencerem na Instagramu, který má značnou sledovanost, a zaplatíte mu za to, že bude psát o vašich produktech.

Tento typ marketingu je obzvláště účinný, protože působí spíše jako doporučení od přítele než jako reklama. Vzbuzuje v divákovi důvěru a zvyšuje pravděpodobnost nákupu.

proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy
proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy

Marketing s influencery na TikToku posouvá tento způsob na zcela novou úroveň. I když je marketing na Instagramu stále účinný, platforma byla zaplavena značkami, které se snaží tuto strategii využít. V důsledku toho roste počet instagramerů, kteří sponzorované příspěvky prostě ladí stejně, jako by ladili jakoukoli jinou reklamu.

TikTok je naproti tomu nová platforma, která je mnohem méně prodejní. Protože nebyla tak široce přijata firmami, zachovává si více osobní atmosféry, kterou měl Instagram předtím, než se začal tak běžně používat pro marketing.

Pokud navíc vaše produkty oslovují převážně mladší demografickou skupinu (13 až 24 let), TikTok se pro ni skvěle hodí. Neuvěřitelných 69 % všech uživatelů TikToku je ve věku 13 až 24 let, 27 % ve věku 13 až 17 let a 42 % ve věku 18 až 24 let. Pokud se tedy snažíte oslovit tuto demografickou skupinu, TikTok je zlatou vstupenkou.

Čti také – AKTUÁLNÍ TRENDY PRO SOCIAL MEDIA MARKETING V ROCE 2022

Celkově nejtěžší částí vstupu do influencer marketingu na TikToku je jednoduše najít ty správné influencery pro vaši značku. Jakkoli je marketing TikTok mocný, stále se musíte ujistit, že osoba, kterou vyberete, je ve správné nice – pravděpodobně byste například nechtěli použít mužského fitness influencera k propagaci nového fitness programu pro ženy.

Chcete-li najít influencera, můžete buď sami vyhledávat na platformě, nebo použít nástroj, jako je Influence Grid. Nástroj Influence Grid vám pomůže roztřídit influencery tím, že vám poskytne informace o jejich statistikách, včetně počtu sledujících, zhlédnutí na video a lajků na video. To vám může pomoci získat lepší představu o tom, jaké výsledky můžete u konkrétních influencerů očekávat.

2. Reklamy na TikTok


Reklamy TikTok jsou relativně novým přírůstkem do platformy. Znamenají vstup TikToku do reklamního prostoru jako přímého konkurenta Snapchatu a Instagramu. Celkově jsou reklamy TikTok docela podobné ostatním placeným reklamám na sociálních sítích, ale mají některé zvláštnosti, které by si marketéři měli uvědomit.

Existuje pět typů reklam, o kterých je třeba vědět:

  • In-Feed Ads
  • Převzetí značky
  • TopViews
  • Značkové výzvy s hashtagy
  • Značkové efekty

Než se dostaneme k rozdílům mezi jednotlivými reklamami, je důležité poznamenat, že placené reklamy na TikToku jsou dražší než reklamy na většině ostatních platforem sociálních médií. Zatímco reklamní kampaň na Facebooku nebo Instagramu můžete spustit s investicí pouhých 20 dolarů, minimální náklady na reklamní kampaň na TikToku pro firmy jsou 500 dolarů.

proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy
proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy

V důsledku toho jsou reklamy na TikToku pro mnoho malých firem nedostupné. Pokud však máte větší rozpočet, mohou být užitečným doplňkem vaší strategie.

In-Feed Ads
Reklamy v kanálu TikTok jsou obdobou reklam, které se zobrazují mezi příběhy na Instagramu. Když uživatel listuje svým kanálem, jedna z těchto reklam se nakonec zobrazí.

Jednou z nejlepších vlastností in-feed reklam je to, že je můžete v případě potřeby udělat téměř nerozeznatelné od běžného obsahu. Máte však také možnost přidat více CTA a nahrát videa se složitou pohyblivou grafikou, pokud to vaší strategii vyhovuje více. Celkově umožňují velkou kreativitu.

Chcete-li spustit reklamní kampaň ve feedu s TikTokem pro firmy, musíte se zavázat alespoň k částce 500 Kč. Ze všech různých typů reklam TikTok jsou tyto nejlevnější.

Převzetí značky
Reklamy s převzetím značky se zobrazí okamžitě, jakmile uživatelé otevřou aplikaci TikTok. Jak si dokážete představit, tyto reklamy jsou extrémně drahé (představte si desítky tisíc Kč), ale mohou okamžitě po spuštění oslovit velmi velkou část uživatelské základny TikToku.

Uživatelé TikToku uvidí vždy jen jednu reklamu na převzetí značky denně, takže je to dobrý způsob, jak budovat povědomí o značce tím, že na určitou dobu eliminujete konkurenci. Vysoké náklady jsou však pro mnoho podniků neúnosné.

Společnost Guess spustila v reklamách TikTok hashtagovou výzvu #InMyDenim
Zdroj obrázku

TopViews
TopViews jsou speciálním typem reklamy v kanálu: je zaručeno, že budou první reklamou v kanálu, kterou uživatelé uvidí po třech sekundách. Zobrazují se také v horní části stránky For You a mohou podporovat až 60 sekund videa na celou obrazovku.

Značkové výzvy s hashtagy

Značkové výzvy s hashtagy jsou užitečné, protože budují povědomí o značce převážně prostřednictvím obsahu generovaného uživateli (UGC).

Tyto výzvy se objevují na stránce Objevovat služby TikTok. Když uživatelé kliknou na některý z hashtagů, jsou přesměrováni na značkovou vstupní stránku, která poskytuje informace o výzvě, odkaz na webové stránky značky a UGC od uživatelů TikTok, kteří se jí již zúčastnili.

Značkové výzvy s hashtagy jsou obzvláště účinné, protože jsou zábavné. Na rozdíl od reklam ve feedu nebo převzetí značky dávají uživatelům příležitost být kreativní a vyjádřit se, což vytváří cenné spojení mezi vaší značkou a publikem.

Bohužel jsou tyto reklamy také velmi drahé. Chcete-li ji spustit, musíte zaplatit paušální poplatek 150 000 dolarů za šestidenní výzvu.

@zaloramy

How many outfit changes can you do for Zstylenow challenge? Can you top Jaylyn? #sponsored

♬ Getaway – Official Sound Studio

Efekty značky
Značkové efekty TikToku vycházejí z příručky Snapchatu a umožňují značkám vytvářet překryvy AR, které mohou TikTokáři používat ve svých videích.

Stejně jako značkové výzvy s hashtagy mohou být účinné, protože podporují účast publika. Jsou však také poměrně drahé, s cenovkou 100 000 dolarů za jeden efekt.

3. Rozmanitý obsah

TikTok není jen nová sociální síť, je to nové médium pro online vyjadřování. Stejně jako vynález vinylových desek podnítil popularitu dvouminutového singlu, TikTok přináší do popředí kousavá média a tvůrci se musí naučit základy této nové formy.

To znamená, že nemůžete jen tak importovat své příspěvky z Facebooku a Instagramu do TikToku a naopak. I když budete muset zdvojit své úsilí v oblasti sociálních médií, dává vám to také licenci k experimentování s novými nápady, které byste na jiných platformách nezkusili.

Zatímco Twitter je zaměřen na text a Instagram na obrázky, TikTok je především o zvuku a videu. Je těžké mít úspěšný příspěvek na TikToku bez zajímavého zvuku a poutavých vizuálů.

Populární příspěvky na TikToku obvykle spadají do jedné ze dvou kategorií: hudba a komedie. Ačkoli existují i vážné příspěvky, většina lidí používá TikTok ke sledování krátkých komediálních klipů nebo videí (zejména tanečních sestav), které jsou doprovázeny chytlavými písničkami.

TikTok je proto mimořádně neformální platformou – působit příliš profesionálně nebo prodejně nebude na vaše diváky působit dobře. Takže i když na Instagramu můžete působit velmi profesionálně, pro TikTok budete pravděpodobně chtít trochu ubrat a být hloupí.

Skvělým příkladem rozlišení Instagramu a TikToku je Washington Post. Zde je příklad jednoho z jeho příspěvků na Instagramu:

A zde je jeden z jeho nedávných příspěvků na TikToku:

I když je konzistentní budování značky obvykle nesmírně důležité, toto je jeden z případů, kdy to prostě nefunguje. Tyto dva příspěvky jsou tak odlišné, že byste pravděpodobně ani nehádali, že jsou od stejné značky, ale pro své platformy fungují velmi dobře.

Zkrátka, nebojte se být kreativní a vybočit ze své komfortní zóny. Vytvářejte obsah, který lidi zaujme, například značkové i neznačkové (bezplatné/organické) výzvy s hashtagy, vtipná videa a krátké taneční sestavy.

Pokud chcete, aby se váš obsah opravdu uchytil, nezapomeňte sledovat nejnovější trendy TikToku. Budete tak mít přehled o tom, jaké skladby a efekty jsou populární, abyste se mohli se svým obsahem svézt na této vlně.

4. Vyšší šance na virální šíření

TikTok demokratizuje obsah novým a jedinečným způsobem. Na rozdíl od většiny platforem sociálních médií, které rozhodují o tom, jaký obsah vám naservírují, převážně na základě popularity plakátu, TikTok potvrdil, že počet sledujících nemá přímý vliv na to, jaký obsah se zobrazí ve vašem kanálu.

Co to znamená? V podstatě můžete mít přes noc úspěch po zveřejnění jediného videa. Když se vyřadí počet sledujících, má nováček stejnou šanci stát se virálem jako mega popová hvězda.

Například bubba_ice dokázal po zveřejnění pouhých několika videí se svými zmrzlinářskými akrobatickými kousky rychle rozšířit svůj účet. Nyní má jeho účet skvělých 1,3 milionu sledujících a 21,6 milionu lajků.

Jaký je tedy klíč k viralitě TikToku? Hodně z toho spočívá v tom, že jednoduše naskočíte na něco, co už je trendy.

Už po krátké době strávené na platformě si všimnete, že mnoho videí používá stejné písničky a hashtagy. Když to uvidíte, zvažte, zda vaše značka může naskočit na tento trend. Případně si můžete vytvořit vlastní hashtagy a zahájit tak nové trendy.

5. TikTok není nasycený

TikTok je stále velmi nová platforma. Původně byla vydána teprve před čtyřmi lety, v roce 2016, a do mainstreamu se začala dostávat až v roce 2018, kdy se její mateřská společnost rozhodla sloučit ji s dnes již neexistující Musical.ly. TikTok pro firmy je ještě novější, spuštěn byl v červenci 2020.

TikTok je tak zralý na inovace a nové hlasy. Mnoho velkých značek na TikTok zatím nepřešlo, přestože mají solidní zastoupení na Instagramu a Facebooku. Mezi několik příkladů značek, které na TikToku nejsou, patří The New York Times, Subaru, CVS Pharmacy a, věřte nebo ne, Pepsi.

TikTok je stále v oblasti prvních osvojitelů, alespoň z marketingového a obchodního hlediska. Jako nováček na platformě máte menší konkurenci a o stejné cílové publikum bojuje méně velkých jmen.

To, že je trh nenasycený, však neznamená, že je snadné dosáhnout úspěchu. Je docela možné, že jedním z důvodů, proč si mnoho zvučných jmen nezaložilo profily na TikToku, je to, že nevědí, jaký typ obsahu mají vytvářet.

proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy
proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy

To je naprosto pochopitelné – TikTok pro firmy je natolik nový, že musíte být opravdu inovátorem a naladěným na kulturní duch, aby fungoval. Pokud nevytvoříte správný typ obsahu, budete působit jen jako vtipálek.

Jaké je řešení? Vstupte na platformu, začněte sledovat obsah a buďte kreativní. Zatím neexistují žádná pravidla, takže zkoušejte nové věci a uvidíte, kam vás to zavede.

Klíčové poznatky
TikTok a TikTok pro firmy jsou něco jako Divoký západ světa sociálních médií. Jsou opředeny politickými kontroverzemi a jde o tak nové médium, že zatím nikdo pořádně neví, jak ho používat.

To ale znamená, že existuje spousta skvělých příležitostí, aby se vaše firma stala jedním z průkopníků. Pokud se vám podaří něco trefit, můžete nakonec stanovit nová paradigmata v oblasti reklamy a obsahu.

Celkově lze říci, že nic nenahradí to, když si vyhrnete rukávy a vyzkoušíte marketing TikTok na vlastní kůži. Pokud jste tak ještě neučinili, stáhněte si aplikaci, prolistujte si několik videí a zjistěte, zda se hodí do marketingové strategie vaší firmy.

Nejčastější dotazy k marketingu Tiktok

Je TikTok vhodný pro marketing?

Ano, TikTok je dobrý pro marketing, protože je nyní jedním z nejoblíbenějších kanálů sociálních médií. Platforma rychle roste a od září 2021 má 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně, což z ní činí dobré místo pro zapojení a oslovení velkého publika. Dobré na TikToku je, že od vás bude vyžadovat pouze tvorbu krátkého videoobsahu. Nebudete muset složitě vytvářet dlouhé blogové články a dlouhá videa.

Jak propagovat produkt na TikToku?
Zde jsou způsoby, jak můžete produkt na TikToku prodávat:

  1. Najměte si influencera TikTok, aby propagoval váš produkt.
  2. Použijte reklamy na TikTok
  3. Vytvářejte různorodý, poutavý obsah v závislosti na demografických údajích vašeho publika.

Je TikTok vhodný pro malé podniky?

Jak se říká, nikdy to nezjistíte, dokud to nezkusíte. Pokud chcete vědět, jestli bude TikTok dobrý pro vaše podnikání, zkuste to. Možná skutečně stojí za pokus, protože nebude vyžadovat velké výdaje a je populární. Uživatelé TikToku se neomezují jen na mileniály a generaci Z. Platforma začíná bavit i starší generace.

Jak funguje marketing na TikToku?

Marketing TikTok prostřednictvím reklam TikTok je nová funkce, která byla do platformy přidána teprve nedávno. Je v podstatě stejná jako u jiných placených reklam na sociálních sítích, ale TikTok je nabízí v závislosti na následujících typech:

  1. In-Feed Ads
  2. Značkové efekty
  3. Převzetí značky
  4. TopViews
  5. Značkové hashtagové výzvy

Jak mohu propagovat svou firmu na TikToku?

Zde je několik strategií, které můžete využít k propagaci svého podniku na TikToku:

  1. Vytvářejte zábavná a poutavá videa.
  2. Spusťte výzvu s hashtagy, která povzbudí vaše publikum a ostatní uživatele k vytváření obsahu, který může propagovat váš produkt/službu.
  3. Spolupracujte s influencery TikTok.
  4. Pokuste se začlenit reklamy TikTok.

2 thoughts on “5 důvodů, proč je TikTok marketing nejžhavějším trendem pro firmy v současnosti

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *