Twitter Inc. Fúze do společnosti X Corp. V rámci dalšího vývoje aplikace

Twitter Inc. Fúze do společnosti X Corp. V rámci dalšího vývoje aplikace

Twitter Inc. Fúze do společnosti X Corp. V rámci dalšího vývoje aplikace

Další etapa Twitteru 2.0 by mohla potenciálně zahrnovat změnu názvu aplikace, protože Twitter Inc. již oficiálně neexistuje a společnost bude začleněna do jiné korporátní entity s názvem „X Corp“, kterou vlastní Elon Musk.

Twitter Inc. Fúze do společnosti X Corp. V rámci dalšího vývoje aplikace
Twitter Inc. Fúze do společnosti X Corp. V rámci dalšího vývoje aplikace

Fúze byla odhalena v soudních dokumentech předložených v rámci soudního řízení vedeného proti aplikaci.

Podle těchto dokumentů:

„Společnost Twitter Inc. byla sloučena do společnosti X Corp. a již neexistuje. X Corp. je soukromá společnost založená v Nevadě s hlavním místem podnikání v San Francisku v Kalifornii.“

Tato změna souvisí s Muskovou vizí „aplikace pro všechno“, kterou označil jako X, pro kterou Musk v rámci svého budoucího plánování aplikace vlastní také adresu X.com.

Co přesně by měla být Muskova aplikace X, ale loni v říjnu, když dokončoval dohodu o převzetí Twitteru, zopakoval, že X zůstává jeho dlouhodobým podnikatelským plánem.

Musk hovořil o vytvoření aplikace, která by mohla poskytovat podobné, všezahrnující funkce, jako se v Číně stala klíčovou utilitou aplikace WeChat, v níž čínští občané dělají vše – od placení účtů, přes nákup jízdenek na veřejnou dopravu, registraci svých údajů, nákup potravin atd.

Musk, který má zkušenosti s digitálními platbami a propojením Twitteru, doufá, že se mu podaří integrovat platební funkce do tweetů a usnadnit tak bezplatné převody finančních prostředků po celém světě.

Jak Musk nastínil minulý měsíc na konferenci Morgan Stanley Tech Conference:

„Takže řekněme, že chcete mít možnost snadno poslat peníze z jednoho účtu na Twitteru na jiný účet bez námahy, jedním kliknutím, chcete mít možnost získat z těchto peněz úrok, chcete mít možnost mít dluh, takže můžete nechat svůj úrok jít do záporu. V podstatě si myslím, že je možné stát se největší finanční institucí na světě jen tím, že lidem poskytneme pohodlné možnosti plateb.“

Musk rovněž poznamenal, že se domnívá, že PayPal, společnost, při jejímž založení na počátku roku 2000 hrál klíčovou roli, je „jakousi poloviční verzí“ toho, co by se podle něj dalo v oblasti online plateb a financí udělat.

Musk původně založil v roce 1999 startup pro online bankovnictví s názvem X.com, který byl nakonec koupen společností PayPal a sloučen pod širší hlavičku PayPal. K tomu však došlo až poté, co byl Musk představenstvem společnosti PayPal sesazen z funkce generálního ředitele, a zdá se, že Musk měl s tímto konceptem nevyřízené účty – a za zmínku stojí, že v době, kdy Musk působil jako generální ředitel, se PayPal ve skutečnosti jmenoval „X.com“, přičemž ke změně názvu došlo až po změně vedení.

Musk poskytl více informací o své vizi digitálních financí v rozhovoru pro CBS v roce 1999:

„Podle mého názoru internet prošel několika fázemi a byl připraven na další fázi. V první fázi mohli lidé internetu důvěřovat, pokud jde o informace. To bylo možná v roce 95 nebo 96. Druhou etapou bylo, že začali důvěřovat internetu při nákupech a začali používat kreditní karty online k nákupu knih, hraček, krmiva pro zvířata a podobně. Myslím, že nyní se nacházíme ve třetí fázi, kdy jsou lidé připraveni používat internet jako své hlavní finanční úložiště.“

To lze v jistém smyslu považovat za předzvěst hnutí kryptoměn, které se zatím nedokázalo prosadit, protože využití kryptoměn, přinejmenším na západních trzích, je stále nejasné.

Součástí přitažlivosti kryptoměn je to, že umožňují lidem získat větší osobní kontrolu nad svými penězi tím, že je oddělí od bank a státní regulace. Jak jsme však viděli při různých kolapsech v poslední době, mnohé z těchto regulací existují z nějakého důvodu, a pokud v důsledku toho přijmeme, že by krypto mělo podléhat stejným pravidlům jako jakákoli jiná měna, naruší to významný prvek jeho přitažlivosti.

Musk sám nabídl tichou podporu kryptoměnám, zejména Dogecoinu, přesto se nezdá, alespoň v této fázi, že by to byl klíčový faktor jeho mise X.com.

Zdá se, že hlavním cílem jsou zjednodušené a přehledné platby spolu s rozšířenými možnostmi financování, to vše zabudované do jediné aplikace, která by se pak stala klíčovým prostředníkem vaší digitální identity. Tím je WeChat pro zhruba miliardu lidí v Číně, ale jak Meta zjistila při různých experimentech v podobném duchu, a to jak s Messengerem, tak s WhatsAppem, přimět ostatní regiony k přijetí aplikací a online procesů za tímto účelem není snadné, stejně jako není snadné odstranit potřebné regulační překážky, aby to vůbec bylo možné.

Jak vysvětlil tehdejší šéf produktového managementu produktů pro zasílání zpráv ve společnosti Meta Stan Chudnovsky, vize společnosti Meta pro rozšíření Messengeru jako platformy v roce 2016 byla stejná:

„To, co se děje v Asii [s WeChat], je inspirací – ale jde spíše o důkaz toho, co je možné. Je to důkaz, že vše začíná konverzací.“

Plánem společnosti Meta bylo navázat na funkčnost Messengeru pomocí botů a automatizovaných nákupních toků a zároveň poskytnout další funkce poskytovatelům veřejných služeb, agenturám, prostě komukoli, kdo by chtěl v aplikaci vytvořit applet. To by pak v ideálním případě udělalo z Messengeru centrálnější centrum pro nejrůznější interakce, od komunikace až po obchody všeho druhu. Nebylo by třeba mnoha aplikací, Messenger by byl domovem pro všechno.

Výsledek? Nikomu se to nelíbilo. Nic z toho. A přestože se používání zpráv jako interaktivního nástroje postupem času stále rozšiřovalo, Meta od té doby všechny tyto doplňkové funkce odstranila a nyní se v tomto ohledu více zaměřuje na WhatsApp a rozvíjení příležitostí pro podniky na některých trzích.

Ne však stejným způsobem, jakým se WeChat používá v Číně. Zdá se, že společnost Meta připustila, že tato loď nikdy nevypluje. A přestože stále buduje své možnosti zasílání zpráv pro podniky, nesnaží se již vybudovat západní WeChat.

Což je plášť, který se nyní snaží převzít Elon – ale opět, minulé zkušenosti ukazují, že o to západní uživatelé příliš nestojí. Když k tomu připočteme další problémy s regulací a Muskovo minulé, velmi veřejné pohrdání orgány, které mají tyto záležitosti na starosti, je těžké si představit, jak by to na Twitteru skutečně fungovalo, na funkční úrovni.

Změna názvu společnosti však ukazuje na to, že se jedná o dlouhodobý cíl a širší vizi, jak z Twitteru udělat mnohem větší záležitost pro mnohem více uživatelů.

Cesta se zdá být nejasná, ale Musk se svou vizí z roku 1999, kterou si stále drží v hlavě, zřejmě věří, že toto je budoucnost toho, co možná brzy nebude Twitter.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *