Instagram přidává novou analýzu pro reels a aktualizuje flow tvorby reels
Instagram oznámil řadu nových aktualizací pro Reels, které mají tvůrcům Reels pomoci využít nejnovější trendy a posuny, maximalizovat zapojení diváků a budovat komunitu kolem jejich obsahu.
A mohou být velmi cenné pro marketéry, kteří chtějí co nejlépe využít svůj obsah na IG.
Za prvé, Instagram přidal nový prvek objevování, který tvůrcům umožní najít nejnovější trendové zvuky a hashtagy právě v rámci Reels.
Podle Instagramu:
„Tvůrci vždy hledají nové nápady na obsah, takže nyní přidáváme speciální místo, kde se můžete inspirovat nejnovějšími trendy. Na Reels si budete moci prohlédnout nejtrendovější skladby a hashtagy, zjistit, kolikrát byl zvuk použit, klepnout na něj a použít ho nebo si ho uložit.“
Jak vidíte na těchto obrázcích, prostřednictvím funkce „Trendy na kotoučích“, která bude k dispozici na vašem profesionálním ovládacím panelu, budete moci sledovat, o jaký zvuk je v daném okamžiku největší zájem, spolu s trendy hashtagů a informacemi o jejich používání.
Je podobný nástrojům Kreativního centra TikToku, které poskytují stejné informace v podstatě o všech prvcích trendových klipů TikToku – verze TikToku je však podrobnější a nabízí možnosti zúžení výsledků podle regionu a další informace o trendech.
Ale i tak je to dobrý doplněk pro výzkum Reels, který by vám mohl pomoci využít nejnovější posuny v aplikaci s postřehy a poznámkami specifickými pro Reels, abyste mohli lépe informovat o svém postupu.
Instagram také spojuje své kreativní nástroje do obrazovky skladatele videa, což usnadní vytváření výraznějších klipů Reels.
Nový průběh střihu kotoučů zahrnuje editaci videa, samolepek, textu a zvukové stopy, a to vše na jedné obrazovce.
„Díky tomu je snazší vizuálně sladit a načasovat prvky kotouče na správné okamžiky. Sledujte, zda se objeví ještě více zajímavých nástrojů, protože i nadále investujeme do dalších způsobů, které vám usnadní a zjednoduší úpravy vašich filmových kotoučů.“
Instagram vám nyní poskytne také přehled o celkové a průměrné době sledování filmových kotoučů, což vám poskytne více údajů pro plánování.
„Celkový čas sledování zachycuje celkovou dobu přehrávání kotouče, včetně času stráveného opakovaným přehráváním kotouče. Průměrná doba sledování zachycuje průměrnou dobu strávenou přehráváním vašeho navijáku, která se vypočítá vydělením doby sledování počtem celkových přehrání. Pokud je například průměrná doba sledování 17 sekund, ze všech, kteří váš naviják sledovali, sledovali průměrně 17 sekund. To vám pomůže lépe pochopit, kde jsou lidé zaujatí nebo kde možná budete muset vytvořit silnější háček, aby diváci zůstali déle.“
To by mohlo být poněkud zavádějící, pokud jde o průměrnou dobu sledování, pokud by si uživatel přehrál váš film několikrát a zobrazil pouze několik prvních sekund. Dá se však předpokládat, že se to nestává příliš často a že průměrná doba strávená s vaším obsahem odráží vrcholy zapojení.
Instagram také přidává nová oznámení, která vás upozorní na to, že někdo sleduje váš účet na základě konkrétního obsahu Reels.
Instagram také přidává novou funkci do svého virtuálního prvku Dárky, která vám ukáže, kteří z vašich fanoušků vám poslali dárky, abyste mohli lépe rozpoznat své nejlepší příznivce.
V tomto ohledu může být malé uznání velmi důležité a schopnost jakýmkoli způsobem ocenit své nejlepší příznivce může být velkým krokem k posílení vazeb s komunitou.
Instagram uvádí, že také rozšiřuje přístup k dárkům, přičemž tvůrci v Austrálii, Kanadě, Francii, Mexiku, na Novém Zélandu a ve Velké Británii budou mít možnost využívat dárky během následujících týdnů.
Jedná se o užitečné aktualizace, ale ve skutečnosti jen drží krok s aplikací TikTok, která již většinu z těchto a dalších možností nabízí ve své aplikaci.
To je obecněji příběh Reels – s nárůstem krátkých videí Meta neustále dohání, co se dá, protože se snaží přizpůsobit nejnovějšímu trendu spotřeby a bojuje s konkurencí o pozornost uživatelů.
Bude to fungovat? Pravděpodobně už ano, zejména v souvislosti se všemi těmi strašáky kolem vlastnictví TikToku a strašákem, že CCP ukradne vaše osobní údaje. V rámci toho se mnoho lidí pravděpodobně drží IG už teď a rozhodně, spotřeba Reels byla v posledních dvou letech pro Meta klíčovým motorem zapojení.
A přestože se většinou jedná o replikované funkce z TikToku, budou se tvůrcům IG hodit a mohou vám pomoci optimalizovat strategii Reels.
A pokud bude TikTok nakonec zakázán, může to být ještě důležitější.