Začínáme s Instagramem pro vaše podnikání: 8 jednoduchých kroků

Začínáme s Instagramem pro vaše podnikání: 8 jednoduchých kroků



Instagram používá každý měsíc více než 1 miliarda lidí a více než pět milionů firem ho používá k vizuálnímu vyprávění svých příběhů, navazování kontaktů s fanoušky a budování své značky.

začínáme s Instagramem pro podnikatele
začínáme s Instagramem pro podnikatele

Začínáme s Instagramem pro vaše podnikání: 8 jednoduchých kroků

Pokud jste na Instagramu nováčkem, může být skličující přemýšlet o tom, jak v tak velkém davu vyniknout. Začít s Instagramem je však mnohem jednodušší, než by se mohlo zdát.

V tomto příspěvku se dozvíte základy používání Instagramu, od toho, jak si nastavit profil a jak zveřejnit fotografii nebo příběh na Instagramu, až po pokročilejší věci, jako je analýza Instagramu a používání některých šikovných nástrojů, které vám pomohou zvýšit počet vašich sledujících.

Koupit kvalitní Instagram followers

Koupit kvalitní Instagram lajky

Kupfollowers.cznejlepší obchod pro sociální media v Česku a Slovensku

Pokud hledáte kompletní pracovní list, který vás provede každým krokem nastavení vašeho obchodu a zlepšení vaší prodejní strategie, můžete si stáhnout našeho komplexního průvodce.

Pojďme se do toho rovnou pustit, tady je náš průvodce používáním Instagramu!

Chcete zviditelnit Váš profil na Instagramu či stránku na Facebooku? Nevíte si rady s reklamami na sociálních sítích či na Googlu? Simplemedia.cz vše vyřeší za Vás!

Buffer pro Instagram nyní přichází s přímým plánováním! Naplánujte si příspěvky s jedním obrázkem nebo videem nebo si nastavte připomenutí pro zveřejnění příspěvků s více obrázky v nejvhodnější dobu, abyste zvýšili počet svých sledujících na Instagramu. Více informací se dozvíte ještě dnes.

Jak používat Instagram pro své podnikání

1. Nastavte si účet a profil

Pokud jste si ještě nestáhli aplikaci Instagram, můžete si ji stáhnout z App Store, Google Play Store nebo Microsoft Store.

Při vytváření účtu Instagram v mobilní aplikaci vás aplikace provede několika základními kroky pro nastavení. Zde jsou dvě věci, které je třeba vzít na vědomí:

Profilová fotografie

Vaše profilová fotografie na Instagramu se zobrazí jako kruh. Pokud používáte logo své firmy, dbejte na to, aby bylo uprostřed obrázku. Také vzhledem k tomu, že váš profilový obrázek bude v aplikaci vypadat poměrně malý, možná budete chtít použít výraznou značku loga místo loga s textem.

začínáme s Instagramem

Profilová fotografie na Instagramu

Informace o profilu

Aplikace vás nevyzve k vyplnění informací o vašem profilu, ale bude skvělé, když tak učiníte. Chcete-li vyplnit informace o svém profilu, přejděte v aplikaci na svůj profil a klepněte na možnost „Upravit profil“. Dvě pole, která je třeba vyplnit, jsou vaše webová stránka a vaše bio. Pokud chcete změnit své uživatelské jméno na Instagramu (tj. @username), můžete ho změnit také zde.

začínáme s Instagramem

Informace o profilu Instagram
Gratulujeme! Právě jste si založili svůj účet na Instagramu!

2.Zveřejňování fotografií nebo videí

Když chcete zveřejnit fotografii nebo video, stačí stisknout ikonu „+“ ve spodní části. Instagram vám zobrazí nejnovější fotografie ve vaší knihovně fotografií. Klepnutím na „Foto“, respektive „Video“, můžete také zvolit, zda chcete pořídit novou fotografii nebo video.

Výběr médií

začínáme s Instagramem pro podnikatele


Zveřejněte fotografie nebo videa
Zde je několik tipů:

  • Pokud vybíráte fotografie ze své knihovny, můžete fotografii nahrát na výšku nebo na šířku. Vyberte požadovanou fotografii a klepněte na ikonu se dvěma šipkami v levém dolním rohu náhledu. Poté můžete fotografii posunout a přiblížit a upravit tak, jak se má do rámečku vejít.
  • Do jednoho příspěvku na Instagramu můžete také nahrát až 10 fotografií a videí. Klepněte na ikonu se dvěma překrývajícími se čtverci v pravém dolním rohu náhledu a vyberte médium.
  • Při pořizování nového videa stiskněte a podržte tlačítko nahrávání, abyste video nahráli. Pokud chcete natočit několik různých věcí, můžete tlačítko pustit, namířit fotoaparát telefonu na něco jiného a opětovným stisknutím a podržením tlačítka záznamu pokračovat v nahrávání.
  • Pokud sdílíte příspěvky s jedním obrázkem, můžete nyní příspěvky na Instagramu plánovat, což vám pomůže zajistit, abyste trvale zveřejňovali kvalitní obsah.

Úprava médií

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Zveřejnění fotografií nebo videí 2
Jakmile vyberete médium pro svůj příspěvek, můžete přidat filtr nebo upravit jeho orientaci, jas, kontrast a další prvky. Až budou vaše média připravena, stačí klepnout na tlačítko „Další“ a vyplnit podrobnosti o příspěvku.

  • Napište titulek: Po zveřejnění příspěvku se hned pod médiem zobrazí váš titulek. Můžete zde uvést jiný účet Instagram (tj. @username) a přidat hashtagy (tj. hashtagy). Účty, které zmíníte, o tom obdrží oznámení a váš příspěvek se zobrazí, když někdo vyhledá vámi použité hashtagy.
  • Označte lidi: V případě, že chcete označit lidi, označte je: Pokud zveřejňujete fotografii nebo kolekci fotografií, můžete na každé fotografii označit více účtů Instagram. Účty, které označíte, o tom také obdrží oznámení.
  • Přidání polohy: Vložte do svého profilu fotku, kterou chcete přidat: Pokud je vaším médiem fotografie nebo video z nějakého místa, můžete k příspěvku přidat značku místa. Váš příspěvek se zobrazí, když někdo bude vyhledávat příspěvky v daném místě.
  • Sdílení v sociálních sítích: V případě, že se vám podaří umístit příspěvek na sociální síť, můžete jej sdílet: Pokud jste ke svému účtu na Instagramu připojili další profily sociálních médií, můžete své příspěvky snadno sdílet na těchto profilech přepnutím přepínače.


Zde je ten okamžik… Jakmile je váš příspěvek připraven, klepněte na „Sdílet“ a Instagram váš příspěvek zveřejní. Váš příspěvek se objeví ve feedu všech, kteří vás sledují.

Pokud jste postupovali podle tohoto návodu, právě jste zveřejnili svůj první příspěvek na Instagramu! Úžasné!

Jedním z nejlepších postupů pro růst účtu na Instagramu je zveřejňovat příspěvky soustavně. Při studiu 55 značek na Instagramu společnost Union Metrics zjistila, že některé značky ztratily sledovatele, když nepublikovaly příspěvky konzistentně3.

3. Zveřejňujte příběhy na Instagramu

Každý den zveřejní příběhy na Instagramu více než 250 milionů lidí4

Příběhy na Instagramu jsou novým formátem obsahu na Instagramu. Jsou to fotografie a videa, která po 24 hodinách zmizí. Ověřené účty mohou ke svým příběhům na Instagramu přidat odkaz, který lidi přivede na jejich preferované webové stránky.

Na rozdíl od běžných příspěvků na Instagramu se příběhy Instagramu nezobrazují v galerii vašeho profilu ani ve feedu vašich sledujících. Jsou skryty za vaší profilovou fotografií v samostatném kanálu v horní části aplikace.

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Chcete-li zveřejnit příběh Instagramu, stačí na kanálu Instagramu přejet prstem doprava. Zobrazí se režim fotoaparátu, kde můžete pořídit fotografii nebo video nebo nahrát médium pořízené za posledních 24 hodin. Jakmile pořídíte nebo vyberete fotografii, můžete přidávat samolepky (včetně samolepek s hashtagem a označením místa), kreslit a přidávat text.

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Zveřejnění příběhu na Instagramu
Zde je 10 různých způsobů, jak používat Příběhy Instagram:

  • Vyprávějte příběh
  • Vysvětlete, jak něco udělat
  • Propagovat příspěvek na blogu
  • Sdílejte seznam
  • Oznámení o propagačních akcích
  • Nabídněte slevy
  • Sdílet zajímavé statistiky
  • Sdílet citát
  • Představit převzetí Instagramu
  • Udělejte oznámení

Pokud chcete Instagram Stories použít k některému z účelů uvedených v seznamu výše, zde je 5 bezplatných, snadno upravitelných šablon Instagram Stories, které můžete použít.

4. Najděte lidi, které chcete sledovat

Dále sledujme některé účty, abychom zjistili, co zveřejňují nebo budou zveřejňovat.

Pokud jste žádné účty nesledovali, Instagram vás vyzve k „Nalezení lidí ke sledování“ ve vašem kanálu a nabídne tři způsoby, jak objevit lidi ke sledování. Můžete buď připojit svůj účet na Facebooku, připojit své kontakty, nebo sledovat profily navržené Instagramem. Lepším přístupem je podle mého názoru použití funkce vyhledávání a prozkoumávání Instagramu.

Nejlepší internetový magazín o sociálních mediích MrInsta.cz

Publikujte bezchybně. Analyzujte bez námahy. Zapojte se autenticky.
Buffer je sada nástrojů pro sociální média se vším všudy, která vám umožní soustředit se na to, co vás na vašem podnikání baví.

Začněte zdarma hned teď
Na kartě vyhledávání a zkoumání vám Instagram zobrazí příběhy a příspěvky na Instagramu, které by se vám mohly líbit. Zde je návod, jak bych postupoval při hledání lidí, které bych mohl sledovat:

  • Do vyhledávacího řádku zadejte klíčové slovo, které se týká vašeho podnikání.
  • Podívejte se na navrhované profily nebo hashtagy na Instagramu.
  • Sledujte profily, které jsou relevantní pro vaše podnikání
  • Podívejte se na profily, které jsou vám doporučeny při sledování profilu
  • Vyhledání lidí, které můžete sledovat
začínáme s Instagramem pro podnikatele

V ideálním případě bude skvělé sledovat své zákazníky. (Představte si, že vás sleduje vaše oblíbená značka!) I když je zcela nemožné najít všechny vaše zákazníky na Instagramu, pokud je neznáte osobně, můžete si k tomu vyžádat jejich pomoc. Zde je několik způsobů:

  • Zmiňte se o svém novém profilu na Instagramu na svých dalších profilech na sociálních sítích, například na své stránce na Facebooku.
  • Přidejte odkaz na svůj profil na Instagramu na své webové stránky nebo blog
  • Uveďte své uživatelské jméno na Instagramu na svých jmenovkách

Když vás budou lidé na Instagramu sledovat, obdržíte oznámení. Podívejte se na jejich profily a sledujte je také.

5. Komentujte příspěvky

Sociální média nejsou jen o publikování. Je to také o zapojování.

Chcete-li příspěvek okomentovat, klepněte na ikonu řečové bubliny pod fotografií nebo videem. Můžete zanechat nový komentář nebo odpovědět na již existující komentář.

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Komentování příspěvků
Když vaši sledující komentují vaše fotografie (hurá!), například zanechají poznámku nebo vám položí otázku týkající se vašeho podnikání, je dobré jim co nejdříve odpovědět, abyste ukázali, že jim na sociálních sítích nasloucháte.

Po rozhovorech s více než 1 000 lidmi společnost Sprout Social zjistila, že 70 % dotázaných lidí s větší pravděpodobností využije produkt nebo službu dané značky, pokud jim značka odpoví na sociálních sítích. Když značka nereaguje, 30 procent z nich místo toho přejde ke konkurenci.

Zapojení do komunikace s vašimi sledujícími pomáhá budovat vaši značku, což vám může pomoci proměnit je v zákazníky a ze zákazníků v loajální zákazníky.

6. Přeměňte svůj profil na firemní profil

Dobrá, pojďme trochu pokročit.

Pokud používáte účet na Instagramu pro své podnikání nebo svou firmu, doporučuji převést svůj profil na Instagramu na obchodní profil. S firemním profilem získáte možnost přidat na svůj profil další informace o své firmě a propagovat své příspěvky na Instagramu. A co je ještě důležitější, získáte pro svůj účet na Instagramu analytické údaje.

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Podnikatelský profil na Instagramu
Vše, co potřebujete k převedení profilu na obchodní profil, je stránka na Facebooku. Zde je návod, jak to udělat:

  1. Přejděte na svůj profil v mobilní aplikaci a klepněte na ikonu ozubeného kola.
  2. Klepněte na možnost „Přepnout na obchodní profil“.
  3. Vyberte stránku na Facebooku, která má být spojena s vaším účtem na Instagramu.
  4. Vyplňte svou e-mailovou adresu, telefonní číslo a poštovní adresu.
  5. Klepněte na „Hotovo“
začínáme s Instagramem pro podnikatele


Přepnutí na obchodní profil Instagram

7. Použijte bezplatnou analytiku

začínáme s Instagramem pro podnikatele

Chcete zviditelnit Váš profil na Instagramu či stránku na Facebooku? Nevíte si rady s reklamami na sociálních sítích či na Googlu? Simplemedia.cz vše vyřeší za Vás!

8. Používejte nástroje, které vám pomohou

A konečně, pokud se cítíte odvážně, podívejte se na několik nástrojů Instagramu, které vám mohou pomoci vytvářet lepší obsah, šetřit čas a důsledně zveřejňovat příspěvky. Zde je několik nástrojů, které vám pomohou začít:

  • Editor fotografií od společnosti Aviary – pro úpravu fotografií (webová a mobilní aplikace).
  • Display Purpose – pro vyhledávání nejlepších hashtagů k použití (webová aplikace)
  • Adobe Spark – pro vytváření úžasných příběhů na Instagramu (webová a mobilní aplikace)
  • Buffer pro Instagram – pro konzistentní publikování na Instagramu (webová a mobilní aplikace)
začínáme s Instagramem pro podnikatele


Pro shrnutí vám přinášíme návod, jak používat Instagram pro své podnikání:

  1. Nastavte si svůj profil
  2. Zveřejněte fotografie nebo videa
  3. Zveřejňujte příběhy na Instagramu
  4. Najděte lidi, které můžete sledovat
  5. Komentovat příspěvky
  6. Převedení na firemní účet
  7. Používejte analytiku
  8. Používejte nástroje, které vám pomohou

2 thoughts on “Začínáme s Instagramem pro vaše podnikání: 8 jednoduchých kroků

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *