Konečný průvodce jak na zapojení na sociálních sítích 2023

Konečný průvodce jak na zapojení na sociálních sítích 2023

Konečný průvodce jak na zapojení na sociálních sítích 2023

Konečný průvodce jak na zapojení na sociálních sítích
Konečný průvodce jak na zapojení na sociálních sítích

Úspěch na sociálních sítích neznamená jen zvýšení počtu sledujících. Zveřejňováním příspěvků a ghostingem svého publika nezískáte to, co skutečně chcete – zapojení. Skutečné zapojení vyžaduje proaktivní přístup. Řízení zapojení a komunikace s vašimi sledujícími pomáhá proměnit uživatele a sledující v zastánce vaší značky a případně – zákazníky.

Definice zapojení na sociálních médií

Zapojení na sociálních médií je měřítkem toho, jak publikum interaguje s vaším obsahem na sociálních médiích. Obvykle se zobrazuje jako procento z celkového počtu zobrazení. To se vrací jako „míra zapojení“. Některé z metrik, které používají manažeři sociálních médií, jsou následující:

  • Lajky
  • Komentáře
  • Sledující
  • Sdílení
  • Retweety
  • Počet kliknutí
  • Přímé zprávy
  • Oblíbené

Velký počet příznivců vám není nic platný, pokud vám nevěnují pozornost. Pokud máte hodně sledujících, ale nezapojují se jiným způsobem – je čas změnit strategii obsahu. Ješitné metriky vypadají skvěle, ale ve skutečnosti jde o to, co pomáhá vašemu podnikání.

Zvyšování angažovanosti na sociálních médiích.

Teď, když už víte, co je to angažovanost, si řekneme, jak zvýšit angažovanost ve vašich kanálech sociálních médií.

Pochopení platforem

Je důležité pochopit účel každého kanálu, kdo jej bude pravděpodobně navštěvovat a jak nejlépe konzumovat jeho obsah. „Vytvořit jednou, zveřejnit všude“ bývalo normou, ale publikum už na to neskočí.

Tipy pro zapojení napříč platformami

  • Poznejte své publikum – Zjistěte, kdo konzumuje váš obsah, kde se nachází a co je pro něj důležité. Projděte si obsah, který zveřejňujete, a zjistěte, který z nich má největší ohlas – udělejte toho více. Pokročilá služba Instagram Analytics vám pomůže získat informace, které potřebujete ke zlepšení plánu obsahu.
  • Zapojte se do trendových konverzací – komentujte trendové události, jako jsou předávání cen nebo jiná novinková témata. Jedno upozornění – než se dostanete do PR problémů, poraďte se se členy týmu a získejte další zpětnou vazbu ke všemu, co by mohlo být kontroverzní.
  • Praktikujte aktivní interakci s publikem – Lajkujte nebo reagujte na komentáře. Klíčem je být on-brand a autentický. Obecné komentáře typu „to je skvělé!“ nebudou časem tak dobře fungovat. Algoritmus pozná, že to jen fingujete.

Tipy pro zapojení na Instagramu

  • Podle studie společností Social Insider a Sked Social z roku 2021 mají příspěvky typu carousel na Instagramu trvale nejvyšší míru zapojení. Pomocí karuselů můžete propagovat produkty, vyprávět příběh nebo sdílet s publikem reference.
  • Využijte nedávný posun Instagramu k zaměření na videoobsah prostřednictvím kolovrátků a zvyšte svou angažovanost. Algoritmus podporuje používání videoobsahu na Reels a odměňuje uživatele, kteří tento typ obsahu zveřejňují. Využijte této vysoké míry zapojení tím, že vytvoříte videa Reels s trendovými audionahrávkami a formáty, které najdete na kartě Reels.
  • Přidávejte příběhy Instagramu a pokládejte otázky, ankety a používejte samolepky s odkazy, abyste zvýšili angažovanost.

Tipy pro zapojení na TikToku

  • Algoritmus zapojení TikToku odměňuje uživatele za používání trendových zvuků. Ať už je to lepší, nebo horší, naskakování na trendy zvyšuje váš dosah.
  • Využívejte série, abyste získali sledující, kteří chtějí vidět další díl série. Udržujte je jednotné – stejné pozadí a formát

Tipy pro zapojení na Facebooku

  • Na Facebooku jsou převážně „starší“ lidé – tedy lidé z milénia a starší. Změňte své sdělení, obrázky a obsah tak, abyste oslovili tyto uživatele.
  • Používejte Facebook Live. Udělejte z něj pravidelnou „show“, na kterou se uživatelé mohou těšit. Videa Live přinášejí v průměru více než dvojnásobný počet komentářů na jedno video než standardní videopříspěvky na Facebooku.
  • Skupiny na Facebooku jsou stále skvělým místem, kde lze získat angažovanost a také začít zpeněžovat publikum. Založení značkové skupiny na Facebooku může být skvělým způsobem, jak zvýšit angažovanost a přivést lidi na vaše další platformy sociálních médií a webové stránky.

Tipy pro zapojení na Twitteru

  • Využívejte popkulturu a memy a zapojte se do nejnovějších konverzací. Dosah 330 milionů uživatelů Twitteru za měsíc může výrazně zvýšit povědomí o vaší značce.
  • Používejte GIFy. Studie 3,7 milionu tweetů ukázala, že GIFy zaznamenaly o 55 % vyšší míru zapojení než ty bez nich.

Tipy pro zapojení na LinkedInu

  • Udržujte svůj firemní profil aktuální a v souladu se značkou.
  • Uveďte reference zaměstnanců a zákazníků. Použití skutečných lidí vytváří lidský prvek.
  • Využijte funkci ankety. Anketa a její výsledky nabízejí možnost zapojení během ankety i po ní.

Co teď?

Nyní, když jste se stali zasvěcenými uživateli sociálních médií, můžete tyto tipy začít používat ihned. Vytvářejte obsah v dávkách a poté naplánujte příspěvky pomocí služby Sked Social. Nikdy nezmeškáte žádný příspěvek ani příležitost zapojit své publikum. Sked vám dokonce poskytuje výkonnostní metriky a analytiku pro porovnávání a sledování vašich cílů.

Mohlo by Vás zajímat:

Co jsou to deepfakes? Jak mohou falešná média poháněná umělou inteligencí pokřivit naše vnímání reality?

TikTok sdílí klíčové tipy pro spolupráci s tvůrci pro firmy v novém průvodci

TikTok plánuje vytvořit program sdílení příjmů, protože růst počtu uživatelů se zastavil

Jakou hodnotu mají coiny na TikToku?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *