Facebook přidává další způsob jak v aplikaci usnadnit tvorbu Reels.

Facebook přidává další způsob jak v aplikaci usnadnit tvorbu Reels.

Tato jediná aktualizace je možná nejlepším shrnutím inovačního úsilí společnosti Meta v roce 2022.

Reels creation prompt

Facebook přidává další způsob jak v aplikaci usnadnit tvorbu Reels.


Ano, jak můžete vidět na tomto obrázku, který zveřejnil Radu Oncescu (a sdílel Matt Navarra), Meta přidává další způsob, jak přimět uživatele ke sdílení Reels na Facebooku – i když nemají vlastní video obsah, který by do aplikace nahráli.

V návaznosti na explozivní růst TikToku se Meta snaží přimět více uživatelů, aby sdíleli více krátkých videí, a využít tak stejného trendu a přizpůsobit své vlastní platformy tomu, co považuje za transformační změnu v používání.

Facebook přidává další způsob jak v aplikaci usnadnit tvorbu Reels.
Facebook přidává další způsob jak v aplikaci usnadnit tvorbu Reels.

Za tímto účelem Meta přidala hromadu nástrojů a procesů, jejichž cílem je jak zvýraznit krátké videoklipy ve feedech, tak usnadnit zjednodušenou tvorbu krátkého videoobsahu, přičemž tato nejnovější iterace je konečnou tečkou za takovým procesem.

Vývoj společnosti Meta v průběhu roku 2022 v tomto ohledu probíhal v podstatě takto:

„Máme také krátká videa“.

„Krátká forma videa je pro nás prioritou“.

„Do hlavního kanálu vkládáme videa v krátkém formátu od lidí a stránek, které nesledujete“.

„Opravdu byste měli vyzkoušet krátkou formu videa

„Opravdu

„Nahrávejte prosím krátká videa

‚Vážně, udělali jsme to tak jednoduché, že ani nemusíte nahrávat video, všechnu práci uděláme za vás.‘

Tato možnost opět shrnuje vše, o co se Meta v průběhu roku snažila v rámci Facebooku a Instagramu, který v podstatě jen využíval TikTok jako svého vůdčího produktu pro vývoj a doufal, že to bude stačit k tomu, aby zpomalil migraci svých uživatelů k aplikaci vlastněné Číňany.

Bude to fungovat? Myslím tím, že Meta opakovaně poznamenala, že používání Reels je na vzestupu a nadále vytváří velkou trakci, a že by existovalo značné procento uživatelů Facebooku a Instagramu, kteří se prostě nemohou obtěžovat stahováním nové aplikace a vytvářením nového sociálního grafu, aby mohli sledovat krátké videoklipy.

To je vlastně cílová skupina pro Reels. Meta se ani tak nesnaží překonat TikTok, jako spíše pracuje na tom, aby rozmělnila jeho jedinečnou hodnotu a zabránila uživatelům v odchodu.

A pokud by byl TikTok nakonec v USA zakázán, připravuje se také na to, že se stane jeho nástupcem, jako se jím alespoň v určité míře stal Instagram na indickém trhu.

Dává to smysl, ale TikTok určitě za posledních 24 měsíců udělal spoustu těžké práce pro produktové týmy společnosti Meta.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *