Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.

Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.

Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.

Vzhledem k tomu, že využívání služby Twitter Blue nedosahuje očekávání, Elon Musk podniká drastické kroky k jejímu většímu rozšíření a dnes oznámil, že od 15. dubna se budou v záložce „Pro vás“, tj. v hlavní záložce aplikace, zobrazovat pouze tweety od platících, ověřených účtů Twitter Blue.

Jak Musk poznamenává, hlasování v anketách na Twitteru se rovněž stane exkluzivní možností Twitter Blue, což výrazně omezí dosah neplatících účtů a zároveň omezí obecné funkce uživatelů.

Twitter také koncem tohoto týdne odstraní „starší“ modrá zaškrtnutí, což bude znamenat, že od 15. dubna budou vaše kanály Twitteru vypadat úplně jinak – modrá zaškrtnutí budou pouze od platících uživatelů a v doporučeních kanálů For You se budou zobrazovat pouze platící uživatelé.

Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.
Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.

Tweety od účtů, které sledujete, si budete moci stále prohlížet na kartě „Sledování“ a tweety od účtů, které nejsou modrými účty Twitteru, si budete moci prohlížet i v jiných oblastech, například v sekci Prozkoumat trendy. Omezí se však viditelnost, což by mohlo přimět více účtů k zaplacení a zvýšit příjem Twitteru z předplatného.

Twitter Blue, který je od minulého týdne dostupný ve všech regionech, má v současné době přibližně 450 tisíc předplatitelů, což odpovídá 0,18 % celkové uživatelské základny Twitteru. Riziko pro Twitter spočívá v tom, že tato malá skupina uživatelů je také do značné míry spřízněna s Muskem a jeho politickými a ideologickými postoji, což by mohlo z vašeho kanálu For You udělat velmi jednostrannou diskusi ve vztahu k politickým a světovým událostem.

To by mohlo spoustu uživatelů odradit – protože jak ukázal Parler a různé další pravicové aplikace na sociálních sítích, nikdo se nechce zapojit do stranického tlachání. Zejména značky však chtějí zviditelnit své tweety a možná, že omezení jejich vystavení na základě odběru povede k velkému rozšíření Twitter Blue, což by následně, jak poznamenává Musk, mohlo pomoci v boji proti botům a spamu v aplikaci.

Logika věci je taková, že spammeři a podvodníci si nebudou moci dovolit platit 8 dolarů za účet, aby mohli provozovat své plány. Právě teď si podvodník může bezplatně založit stovky tisíc účtů na Twitteru a pak tyto profily využít k tomu, aby se určité názory nebo úhly pohledu staly trendem a posílily jakoukoli stranu sporu, kterou si zvolí.

Pokud však většina uživatelů Twitteru za ověření zaplatí, bude to nakonec znamenat, že jediné neověřené účty budou patřit spammerům, kteří si to nemohou dovolit. To teoreticky usnadní identifikaci těchto podvodů – ale aby to byl životaschopný přístup, bude Musk potřebovat opravdu vysoké využití služby Twitter Blue, k čemuž se zatím ani zdaleka nepřiblížil.

Proto Twitter nyní podniká kroky k zavedení placeného ověřování.

Bude to fungovat? Tipuji, že většina uživatelů stejně platit nebude, zatímco potenciální nevýhodou je, že by to mohlo snížit pravděpodobnost, že spousta lidí bude tweetovat, a méně pravděpodobné, že se přepnou na kartu „Pro vás“, což by ztížilo objevování, a tím i používání.

Zdá se však, že Musk se o tom přesvědčí sám.

Alespoň bude s konečnou platností vědět, zda je to funkční varianta, nebo ne.

Mohlo by Vás zajímat:

Twitter se snaží udělat z TweetDecku exkluzivní funkci Twitter Blue

Twitter spouští testování cílení reklamy na základě vyhledávacích dotazů v aplikaci

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *