Měli byste si zaplatit za checkmark na Twitteru, ať už pro sebe, nebo pro svou firmu?
Vzhledem k tomu, že se Twitter chystá učinit další velký krok ke zvýšení využívání svého placeného ověřovacího programu, a to odstraněním „starých“ modrých zatržítek, mnoho uživatelů se nyní ptá, zda by měli zvážit registraci, zatímco i značky zvažují, zda se jim vyplatí zaplatit za nové zářivé zatržítko.
A odpověď zní: záleží na tom. Existuje mnoho faktorů, které pravděpodobně budou mít vliv na vaše rozhodnutí, a zatím nevíme, jaké budou plné dopady tohoto nového kroku a co to může znamenat pro dosah tweetů, výkon atd.
Jako takový by mohl být přínosný – ale na druhou stranu, nový program Ověření pro organizace (tj. zlaté zaškrtávací značky) je pravděpodobně pro většinu firem příliš drahý, než aby o něm vůbec uvažovaly tak či onak.
Na pomoc vám přinášíme přehled některých klíčových aspektů, které budou pravděpodobně hrát roli při rozhodování o tomto prvku.
Možnosti ověřování
Nejprve pro upřesnění uveďme, že v současné době jsou v aplikaci k dispozici tři různé možnosti zaškrtnutí.
- Twitter Blue (modré zaškrtávátko) stojí 8 dolarů měsíčně a je určena pro jednotlivce, ačkoli značky se mohou do programu přihlásit také, alespoň v této fázi.
- Verifikace pro organizace (zlatá fajfka) je určena větším značkám, aby se zajistilo rozpoznání značky a její reputace v aplikaci. Spolu se zlatými kontrolními známkami získáte také čtvercový profilový obrázek a vedle něj ikonu loga značky, přičemž vybraným profilům zaměstnanců v aplikaci můžete přidělit také ověření modrou kontrolní známkou. Bude vás to však něco stát. Cena za ověření pro organizace je v současné době 1000 dolarů měsíčně plus dalších 50 dolarů měsíčně za každého zaměstnance nebo profil, který označíte jako partnerský.
- Ověření pro státní správu (šedé zaškrtnutí) je k dispozici pouze pro účty přidružené ke státní správě, a proto se o něm v této souvislosti nediskutuje.
Přímé výhody
První úvaha se týká přímých výhod a toho, co z jednotlivých programů získáte. Řekl bych, že v této fázi je to pravděpodobně méně důležitý faktor pro vaše rozhodování, protože tyto výhody jsou k dispozici již několik měsíců a využívání programu Twitter Blue je stále relativně nízké.
Pokud byste se chystali za tyto doplňky zaplatit, už byste tak učinili – ale pro upřesnění:
- Twitter Blue vám poskytne možnost editace tweetů, delší nahrávání videí, delší tweety a nakonec i přednostní zobrazení v řetězcích odpovědí na tweety. Tento poslední prvek by mohl být významným faktorem – ale zatím nevíme, jak významným, protože nebyl zveřejněn.
- Ověření pro organizace vám dává přístup k novému panelu, kde můžete spravovat svůj značkový účet, spolu s novou kartou na vašem profilu, která obsahuje seznam všech partnerských účtů propojených s vaší firmou. Získáte také prémiovou podporu s prioritními odpověďmi od týmu Twitteru spolu se všemi funkcemi Twitter Blue (jak je uvedeno výše).
Opět platí, že většina těchto prvků je již nějakou dobu k dispozici, takže vás nemusí ovlivnit tak či onak, ale díky tomu máte jasný přehled o tom, co konkrétně je za platbu předplatného nabízeno.
Potenciální dopady
Tak zaprvé, co se stane, když za ověření nezaplatíte?
Jak již bylo uvedeno, od tohoto víkendu začne Twitter v aplikaci odstraňovat „starší“ modrá zaškrtnutí – pokud tedy máte vy nebo vaše firma modré zaškrtnutí a chcete si ho ponechat, budete muset zaplatit 8 dolarů.
Bezprostřední dopad bude ten, že od příštího týdne budou v aplikaci zůstávat pouze zaškrtávací políčka patřící platícím předplatitelským účtům, ale za dva týdny se v rámci rozšířeného posunu budou v doporučeních kanálu „Pro vás“ objevovat pouze tweety z účtů se zaškrtávacím políčkem.
Dopady této změny nejsou jasné. Twitter přidal kanál „Pro vás“ teprve letos v lednu, takže v současné iteraci neexistuje příliš dlouho, ačkoli Twitter vkládá algoritmicky doporučené tweety do časových os uživatelů již několik let.
V posledních několika měsících však do tohoto proudu vkládá mnohem více tweetů od uživatelů, které nesledujete, a z tohoto důvodu je těžké předpovědět skutečný dosah a dopady expozice, protože nevíme, jak velkou dodatečnou expozici uživatelé získávají díky zobrazení kanálu „Pro vás“, ani nemáme údaje o tom, kolik uživatelů výchozí proud „Pro vás“ na rozdíl od proudu „Sledování“.
Mohlo by to však snížit dosah a odezvu tweetů – i když na druhou stranu, pokud jde o přímý referenční provoz, Twitter stejně nikdy nebyl pro většinu webových stránek velkým tahounem.
Již v lednu zveřejnil Digiday novou zprávu, která ukázala, že již tak nízký odkazový provoz z Twitteru na webové stránky vydavatelů v roce 2022 ve skutečnosti ještě poklesl.
Podle Digiday:
„Podle údajů analytické společnosti Chartbeat, která se zabývá analýzou vydavatelů a zahrnuje 1 200 webů, které jsou zákazníky Chartbeat v kategorii Zpravodajství a média, se za celý rok 2022 návštěvnost z Twitteru meziročně snížila o 20 %.“
Tyto údaje se týkají konkrétně webů vydavatelů a výsledky se budou u různých podniků lišit. Historické údaje o návštěvnosti však ukázaly, že Twitter ani v jednom případě není velkým tahounem přímé doporučené návštěvnosti, a proto se platit za to, abyste zůstali v kanálu „Pro vás“, nemusí ve skutečnosti vyplatit.
Pokud ale generujete hodně kliknutí nebo odkazů z vašich tweetů, možná je to jiný příběh – a také přítomnost značky a to, že se vaše logo dostane před lidi v aplikaci, má svou hodnotu.
Stojí to za 8 dolarů měsíčně, abyste zjistili, zda to podpoří vaše statistiky na Twitteru?
Snížení konkurence
Dalším faktorem by mohlo být snížení konkurence – vzhledem k tomu, že za službu Twitter Blue platí jen zlomek uživatelů Twitteru (v současnosti méně než 2 %), mohlo by to znamenat, že algoritmy Twitteru budou hledat více obsahu, který by mohly do kanálu „Pro vás“ protlačit, aby uživatele udržely co nejdéle.
To by mohlo být dobrou příležitostí zaplatit si 8 dolarů a dostat své tweety do tohoto streamu, což je další možnost, kterou je třeba při plánování zvážit.
Ale na druhou stranu, zprávy také naznačují, že Twitter hodlá obdarovat zlatými šachovnicemi 500 nejlepších inzerentů a 10 000 nejsledovanějších organizací v aplikaci jako prostředek ke zvýšení zájmu – což by ve skutečnosti mohlo znamenat, že vaši konkurenti budou ve výsledku přednostně vystaveni.
To by také mohlo snížit hodnotu této akce pro zviditelnění, protože konkurence bude mnohem vyšší než 450 tisíc lidí, kteří se v současné době zaregistrovali do služby Twitter Blue.
Zatím neexistuje žádné oficiální potvrzení tohoto aspektu, ale dávalo by to smysl, kdyby to Twitter udělal jako formu vzájemného tlaku, aby se zaregistrovalo více organizací.
Slušná investice?
Jak již bylo uvedeno, odpověď na otázku, zda byste měli za ověřovací zaškrtnutí na Twitteru platit, nebo ne, bude záviset na vašem konkrétním podnikání a na tom, jak moc se na Twitteru spoléháte a co vlastně znamená, že se v aplikaci více zviditelníte.
V současné době se zdá, že spousta značek platit nebude – ale pokud jich 10 tisíc získá kontrolní razítko stejně zdarma, nemusí to vadit, protože výsledek bude stejný, spousta organizací získá v aplikaci přednostní expozici v závislosti na tom, jak uživatelé interagují s hlavním kanálem.
Mohlo by to stát za experiment, i když pokud se Twitter nakonec bude snažit všechny značky přesunout do dražšího programu se zlatým zaškrtnutím, byla by to úplně jiná diskuse a předpokládám, že většina podniků by v takovém případě byla okamžitě vyřazena.
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se k tomu Twitter chystal. Možná je to tedy něco, co je třeba vyzkoušet?
Na druhou stranu je tu také neodmyslitelné riziko, že i to, že máte u svého profilu zaškrtávací políčko, by nakonec mohlo být vnímáno jako negativum, jako zoufalá snaha získat v aplikaci pozornost.
Mám pocit, že by to tak nakonec mohlo dopadnout a profily, které jsou placené, by ve skutečnosti mohly být v důsledku toho ignorovány.
Chci tím říct, že Twitter v podstatě znehodnocuje modré zaškrtávátko tím, že ho prodává tak jako tak, takže exkluzivita nebo autorita zaškrtávátka stejně brzy vyletí oknem.
To se brzy dozvíme. Twitter má od tohoto týdne začít odstraňovat starší modrá klíšťata.
Mohlo by Vás zajímat:
Instagram přidává reklamy s připomenutím a propagované výsledky ve vyhledávání
Musk říká, že od 15. dubna budou k dispozici pouze tweety od předplatitelů služby Twitter Blue.
One thought on “Měli byste si zaplatit za checkmark na Twitteru, ať už pro sebe, nebo pro svou firmu?”