Uživatelské UI neboli rozhraní Instagramu bylo aktualizováno a došlo k několika drobným úpravám rozvržení aplikace a umístění funkčních tlačítek na obrazovce.
Instagram aktualizuje své uživatelské rozhraní a z hlavní obrazovky aplikace zmizí karta Obchod
Jak vidíte na tomto obrázku, od února bude navigační lišta v dolní části aplikace obsahovat zkratku pro vytváření obsahu uprostřed, na rozdíl od současné zkratky Reels. Tlačítko Reels se posune doprava, zatímco karta Obchod, která je v současnosti na tomto místě, zmizí.
Což je svým způsobem další ústupek tomu, že nakupování se nerozjíždí tak dobře, jak Instagram doufal – i když Instagram uvádí, že i po aktualizaci bude své nákupní nástroje podporovat.
„I nadále budete moci na Instagramu založit a provozovat svůj obchod, protože i nadále investujeme do nákupních zkušeností, které lidem a firmám poskytují největší hodnotu ve feedu, příbězích, rolích, reklamách a dalších oblastech.“
V souvislosti s výlukami COVID, které urychlily zavádění online nakupování, mnozí očekávali, že nové nadšení pro nakupování online bude pokračovat, a většina sociálních aplikací se bude snažit zvýšit své úsilí v oblasti in-stream nakupování, aby se přizpůsobila tomuto posunu.
Jakmile se však fyzické obchody znovu otevřely, nákupní chování se do značné míry vrátilo k normálu – což, jak stojí za zmínku, stále zaznamenává, že aktivita online nakupování se v průběhu času neustále zvyšuje. Jen ne tak rychlým tempem, jako tomu bylo v důsledku dopadů COVID.
Mateřská společnost Instagramu Meta přiznala, že v tomto ohledu přecenila svůj růstový potenciál, což je jeden z důvodů, proč byla v listopadu nucena zrušit 11 000 pracovních míst. Mnohé z těchto pozic byly spojeny zpětně s její rozšířenou snahou o online nakupování a vzhledem k tomu, že obchodování v přímém přenosu a její další iniciativy nezískaly úspěch, Meta nyní od tohoto klíčového prvku své růstové strategie ustoupila (všimněte si, že Meta zcela zrušila snahu o nakupování v přímém přenosu na Facebooku).
Instagram si však stále udržuje alespoň určitou naději, že se in-streamové nakupování prosadí.
Zejména v Číně je nakupování v přímém přenosu obrovské – podle předpovědí přesáhly příjmy z nakupování v přímém přenosu v tomto regionu v loňském roce 400 miliard dolarů, což odpovídá téměř polovině všech výdajů na elektronický obchod v USA. Ukázalo se také, že obchodování v přímém přenosu je stále populárnější mezi mladším publikem, přičemž nejrychleji se utrácení v přímém přenosu ujímají čínští uživatelé ve věku do 27 let.
Pokud se tento trend rozšíří i za hranice Číny, zdá se, že zde stále existuje značný potenciál. Trendy na asijském trhu se však ne vždy přenášejí a západní publikum zatím opět neprojevilo velké nadšení pro živé obchodování.
Přesto.
Instagram si však nechává dveře otevřené a může se stát, že se nakupování v aplikaci v určité fázi skutečně rozšíří. V této fázi však zájem není a tato aktualizace odráží současný stav a zaměření na tvorbu obsahu, na rozdíl od nastartování nového posunu.
3 thoughts on “Instagram aktualizuje své uživatelské rozhraní a z hlavní obrazovky aplikace zmizí karta Obchod”