Nový postup zpeněžování videoklipů Shorts na YouTube, podle kterého se příjmy z reklam zobrazovaných mezi klipy Shorts budou rozdělovat mezi oprávněné tvůrce v aplikaci, vstoupí v platnost 1. února, potvrdila videoplatforma.
Nový proces zpeněžování shorts na YouTube vstoupí v platnost v únoru
Podle YouTube:
„Od 1. února 2023 budou moci partneři, kteří se podílejí na monetizaci, vydělávat peníze z reklam, které se zobrazují mezi videi v kanálu Shorts. Tento nový model sdílení příjmů nahradí fond YouTube Shorts Fund.“
YouTube poprvé oznámil nový program sdílení příjmů v září loňského roku a má potenciál změnit způsob, jakým všechny platformy zpeněžují krátký videoobsah.
Problém krátkých klipů spočívá v tom, že je nelze přímo zpeněžit prostřednictvím reklam před nebo uprostřed nahrávání jako běžná videa, což představuje novou výzvu pro efektivní zpeněžení. V Číně nyní místní verze aplikace TikTok generuje většinu svých příjmů prostřednictvím in-stream obchodu, ale vzhledem k tomu, že stejný postup nezaznamenává na západních trzích výrazné rozšíření, je třeba zavést alternativní cesty monetizace, aby si nejlepší tvůrci udrželi příspěvky v jednotlivých aplikacích.
Většina sociálních aplikací se vrátila k fondům tvůrců, aby si zachovala cestu monetizace pro tvůrce ve svých aplikacích, ale to není udržitelný proces, přičemž struktura těchto systémů také zaznamenává pokles plateb, protože stále více tvůrců se snaží čerpat peníze z tohoto fondu.
S ohledem na tuto skutečnost by platební model YouTube mohl být udržitelnějším a spravedlivějším procesem, kdy by se kumulované prostředky z reklam v Shortech přidělovaly do mnohem většího fondu a YouTube by pak 45 % z této celkové částky rozdělil mezi tvůrce Shortů na základě příslušných zhlédnutí.
To znamená, že výplaty budou růst spolu s růstem Shorts, přičemž financování nebude omezeno, jako je tomu u prostředků tvůrců.
Možná to bude fungovat, možná ne – ale YouTube uvedl, že očekává, že výplaty budou vyšší, než tvůrci v současné době vidí z procesu Creator Fund.
Tvůrci budou moci žádat o podíl z příjmů z reklamy na Shorts, pokud mají více než 1 000 odběratelů a za předchozích 90 dní zaznamenali 10 milionů zhlédnutí Shorts. Po dosažení těchto referenčních hodnot umožní YouTube přihlásit se do programu, přičemž veškeré finanční prostředky budou rozděleny na základě výkonu.
YouTube se bude snažit svůj postup časem zdokonalit a bude zajímavé sledovat, jak jsou a budou tvůrci s tímto novým modelem financování tvorby Shorts spokojeni.
Mohla by to být cesta vpřed – a pokud YouTube dokáže zajistit více finančních prostředků a spravedlivější a transparentnější proces, jehož prostřednictvím mohou tvůrci krátkých formátů dostávat peníze, mohlo by to být velké terno v jeho prospěch a zvýšit jeho atraktivitu pro špičkové začínající tvůrce, kteří by se pak v důsledku toho mohli TikToku vyhnout.
A vzhledem k tomu, že TikTok je také stále více kontrolován kvůli svým vazbám na CCP, což by mohlo vést k jeho zákazu v USA, mohlo by se jednat o další faktor, který by nakonec pomohl YouTube zvítězit v oblasti krátkých videí.
Více informací o programu sdílení příjmů z reklamy na YouTube Shorts najdete zde.
Také doporučujeme:
Instagram aktualizuje své uživatelské rozhraní a z hlavní obrazovky aplikace zmizí karta Obchod
Jak používat Instagram pro podnikání v roce 2023: 6 profesionálních tipů
Zákaz používání služby ChatGPT v zařízeních a sítích newyorských veřejných škol
YouTube experimentuje s navrhovanými hashtagy pro krátké klipy