Jedná se o zdánlivě drobnou aktualizaci, ačkoli její dopady mohou být v rámci vašeho reklamního reportingu relevantní.
Společnost Meta dnes oznámila aktualizaci terminologie, kterou používá pro zobrazování výkonnostních ukazatelů, přičemž termín „lidé“ byl aktualizován na „účty středisek“ v rámci aplikací Ads Manager, Ads Reporting, Ads Help Center, Commerce Insights a Instagram Insights.
Společnost Meta aktualizuje terminologii pro účty dosažené v rámci reklamních kampaní
Jak vysvětluje Meta:
„Naše metodika výpočtu těchto metrik se nemění. Čísla, která vidíte ve svých reportech, jsou stejná jako dříve; jediný rozdíl je v názvu. Pokud má například osoba jeden účet na Facebooku a jeden účet na Instagramu, které jsou propojené, budou počítány jako jeden účet Centra účtů. Pokud však tytéž účty propojené nejsou, budou pro účely plánování a měření reklam počítány jako dva samostatné účty Accounts Center.“
Jde tedy o to, zda jsou jejich účty v backendu Meta propojené, nebo ne. Což by se dalo předpokládat, že většina uživatelských profilů je, ale společnost Meta neposkytla žádné další informace o počtu účtů, které jsou či nejsou propojeny, což činí tyto statistiky poněkud nepřehlednými.
Jedná se například o řekněme 750 milionů z přibližně miliardy existujících účtů IG, které jsou propojené a v metrice dosahu reklamy se zobrazují jako jeden uživatel Facebooku/IG, nebo je to spíše 200 milionů? A co Messenger – má většina uživatelů Messengeru propojený účet na Facebooku?
Rozdíl je zde značný. V ideálním případě samozřejmě chcete mít jistotu, že rozumíte jedinečnému dosahu svých reklam a že víte, kolik lidí přesně vaše propagační akce vidí. Pokud je však mnoho uvedených profilů stejné osoby, a to napříč oběma platformami, kalí to vodu.
A přestože tato aktualizace nic nemění na způsobu sběru dat, takže případné problémy tohoto typu už nějakou dobu existují, terminologie by mohla být trochu matoucí.
Například místo toho, aby statistiky říkaly, že vaše reklama dosáhla „1 000 lidí“, budou nyní říkat, že vaše reklama dosáhla „1 000 účtů Centra účtů“. Zdá se, že to naznačuje konkrétně propojené účty, ale není tomu tak.
To je také relevantní:
„Pokud má osoba více než jeden účet a nepřidala je ke stejnému účtu Centra účtů, pak se akce (například kliknutí na inzerát, lajkování fotografií nebo přidání komentáře) provedené na jednotlivých účtech počítají odděleně, i když je provedla stejná osoba. To znamená, že pokud by někdo s více účty, které nebyly přidány do stejného Centra účtů, kliknul na příspěvek při používání své firemní stránky na Facebooku a poté by přešel na svůj osobní profil na Facebooku a kliknul na stejný příspěvek, započítali bychom je jako kliknutí na odkaz dvěma účty Centra účtů, nikoli jedním. Pokud by však tato osoba přidala oba tyto účty do stejného Centra účtů, pak bychom to započítali jako kliknutí na odkaz jednoho účtu Centra účtů a celkem jako dvě kliknutí na odkaz.“
Jsou všechny Stránky, které spravujete, zahrnuty do jednotlivých Středisek účtů? To by mohl být další prvek, který je třeba zkontrolovat.
Tato změna je v souladu s širší aktualizací platformy Centrum účtů společnosti Meta, která uživatelům umožní lépe ovládat své preference na Facebooku, Instagramu a Messengeru na jednom místě.
A měla by mít omezené dopady, vzhledem k tomu, že, jak Meta poznamenává, metodika, podle které údaje vypočítává, se nemění.
Stojí to však za zmínku a opět to vyvolává otázky ohledně specifik tohoto počítání a toho, kolik informací o jedinečném dosahu publika máte k dispozici.
Mohlo by Vás zajímat
Meta se snažila vyřadit politický obsah z Facebooku – a uživatelům se to nelíbilo
One thought on “Společnost Meta aktualizuje terminologii pro účty dosažené v rámci reklamních kampaní”