Mluvčí společnosti OpenAI, která ChatGPT vyvinula, uvedl, že „již vyvíjí opatření, která pomohou komukoli identifikovat text generovaný tímto systémem“.
Zákaz používání služby ChatGPT v zařízeních a sítích newyorských veřejných škol
Newyorské ministerstvo školství oznámilo zákaz používání velmi populárního chatbota ChatGPT, který by podle některých varování mohl podněcovat podvádění studentů, na školních zařízeních a sítích.
Mluvčí odboru Jenna Lyleová uvedla, že rozhodnutí zakázat ChatGPT, který dokáže generovat konverzační odpovědi na textové výzvy, vyplynulo z obav z „negativních dopadů na výuku žáků“.
„Tento nástroj sice může poskytnout rychlé a snadné odpovědi na otázky, ale nevytváří dovednosti kritického myšlení a řešení problémů, které jsou nezbytné pro akademický a celoživotní úspěch,“ uvedla Lyleová v e-mailovém prohlášení.
Nebylo bezprostředně jasné, zda se zákaz vztahuje na systém City University of New York. Zástupce CUNY neposkytl zpravodajské stanici NBC News okamžité vyjádření.
Na newyorských veřejných školách může být ChatGPT na požádání stále zpřístupněn třídám, které studují umělou inteligenci.
Ačkoli chatboti nejsou novou technologií, ChatGPT, chatbot vytvořený společností OpenAI zabývající se umělou inteligencí, koncem roku 2022 explodoval na sociálních sítích poté, co někteří prohlásili, že tento bot je díky svému konverzačnímu stylu mluvení a ucelenému, aktuálnímu stylu odpovědí lepším vyhledávačem než Google.
V e-mailovém prohlášení reagujícím na zákaz newyorských veřejných škol mluvčí společnosti OpenAI uvedl, že společnost „nechce, aby byl ChatGPT používán k zavádějícím účelům ve školách nebo kdekoli jinde“.
Společnost „již vyvíjí zmírňující opatření, která pomohou komukoli identifikovat text generovaný tímto systémem,“ uvedl mluvčí.
Rozhodnutí newyorského ministerstva školství zakázat bota přichází na pozadí diskuse o tom, jaký dopad by ChatGPT mohl mít na vzdělávání, pokud by jej studenti používali k vytváření domácích úkolů, řešení matematických rovnic a psaní esejí.
Odborníci připouštějí, že chatboti, jako je ChatGPT, by mohli být v budoucnu na škodu vzdělávání – v nedávných rozhovorech pro NBC News však někteří z nich uvedli, že ještě nejsou připraveni bít na poplach.
Také doporučujeme přečíst:
YouTube experimentuje s navrhovanými hashtagy pro krátké klipy
WhatsApp umožňuje globální přístup přes proxy server
Google trolí Apple masivním billboardem na kterém tvrdí že Androidy jsou lepší než iPhony
TikTok přidává nové značky televizních pořadů a filmů, které využívá IMDb
Ti, kteří pracují v oblasti vzdělávání i umělé inteligence, uvedli, že instituce budou muset najít způsoby, jak chatboty, jako je ChatGPT, začlenit do svých učebních osnov, a ne je úplně zakázat.
„Vždy existovala obava, že technologie odstraní to, co lidé dělají nejlépe, a skutečnost je taková, že se lidé museli naučit, jak tyto technologie používat, aby vylepšili to, co dělají nejlépe,“ řekla minulý měsíc Lauren Kleinová, docentka na katedrách angličtiny a kvantitativní teorie a metod na Emory University.
Mnozí přirovnávají chatboty k nástupu technologií, jako je kalkulačka, která byla odsuzována jako smrt matematiky, dokud ji pedagogové nezačali používat k povznesení práce ve třídě. Někteří pedagogové také uvedli, že několik počítačem podporovaných nástrojů pro psaní, jako je Grammarly nebo Smart Compose v Dokumentech Google, již existuje a v současné době se na akademické půdě využívá.
Odborníci předpověděli, že někdo pravděpodobně vytvoří technologii, která odhalí, zda byla esej vytvořena pomocí ChatGPT. Tyto předpovědi byly správné.
V pondělí Edward Tian, student informatiky na Princetonské univerzitě, na Twitteru napsal, že strávil prázdniny vytvářením nástroje, který dokáže zjistit, zda text vytvořil člověk, nebo umělá inteligence.
„Generování textu umělou inteligencí je jako otevření Pandořiny skříňky. Je to neuvěřitelně vzrušující inovace, ale u každé nové technologie musíme vytvořit ochranná opatření, aby byla přijímána zodpovědně,“ uvedl Tian ve čtvrteční zprávě na Twitteru pro NBC News.
V následujících tweetech Tian sdílel videa, na nichž je program vidět při práci. V jednom klipu ukázal, jak jeho bot GPTZero rozpoznává lidský text i text umělé inteligence. V jednom klipu vložil do GPTZero text z článku z časopisu New Yorker. Bot poté prohlásil, že text „pravděpodobně vytvořil člověk!“.
Mluvčí OpenAI uvedl, že ChatGPT byl zpřístupněn „jako výzkumný náhled, aby se mohl poučit z reálného použití, což je podle nás zásadní součást vývoje a nasazení schopných a bezpečných systémů AI“.
„Neustále zapracováváme zpětnou vazbu a získané zkušenosti. Vždy jsme vyzývali k transparentnosti používání textu generovaného umělou inteligencí,“ uvedl mluvčí. „Naše zásady vyžadují, aby uživatelé při používání našeho rozhraní API a kreativních nástrojů, jako jsou DALL-E a GPT-3, byli vůči svému publiku upřímní.“
Společnost uvedla, že se „těší na spolupráci s pedagogy na užitečných řešeních a dalších způsobech, jak pomoci učitelům a studentům využívat umělou inteligenci“.