TikTok čelí dalším otázkám ohledně monetizace tvůrců, protože program „Pulse“ selhává

TikTok čelí dalším otázkám ohledně monetizace tvůrců, protože program „Pulse“ selhává

Vedle různých dalších problémů souvisejících se zabezpečením dat, dodržováním vyvíjejících se předpisů a napojením na čínskou vládu čelí TikTok při svém dalším raketovém růstu také další výzvě – zajistit, aby jeho největší hvězdy dostávaly za své úsilí v aplikaci zaplaceno.

 TikTok čelí dalším otázkám ohledně monetizace tvůrců, protože program "Pulse" selhává
TikTok čelí dalším otázkám ohledně monetizace tvůrců, protože program „Pulse“ selhává

TikTok čelí dalším otázkám ohledně monetizace tvůrců, protože program „Pulse“ selhává

Monetizace krátkých videí představuje jedinečnou výzvu, protože nelze přímo zpeněžit prostřednictvím reklam ve streamu, jako je tomu u delšího obsahu. Hlavním rizikem pro TikTok tedy je, že jeho nejlepší tvůrci nakonec zjistí, že si mohou vydělat mnohem více peněz, když budou místo toho publikovat na YouTube nebo Instagramu, kde je více možností přímých příjmů.

TikTok se v tomto směru snaží přijít s lepším řešením a loni spustil reklamní iniciativu Pulse, která inzerentům umožňuje umístit v aplikaci své reklamy vedle obsahu od nejlepších tvůrců, přičemž tvůrci a vydavatelé, kteří mají více než 100 tisíc sledujících, se mohou ucházet o podíl z příjmů z těchto reklam Pulse.

Což se zdá být potenciálně schůdná cesta k většímu podílu na příjmech. Ale zřejmě tomu tak není.

Jak uvádí Fortune:

„V rozhovorech, které Fortune vedl se sedmi influencery TikToku, z nichž všichni měli alespoň 100 000 sledujících, se všichni svěřili s nejasnostmi ohledně svého zařazení do programu a žádný z nich neuvedl výdělek přesahující 5 dolarů.“

Ano, 5 dolarů. Sotva to stojí za námahu se do programu přihlásit.

Zprávy opět poukazují na problémy TikToku v tomto ohledu a vzhledem k tomu, že YouTube také spouští svůj nový program monetizace krátkých videí, který umožní tvůrcům Shorts získat podíl z celkových příjmů generovaných reklamami v Shorts, přicházejí tyto poznatky pro aplikaci v ne zrovna ideální dobu.

I když nevíme, kolik bude YouTube vyplácet prostřednictvím své iniciativy Shorts, která se oficiálně rozběhne příští měsíc. Někteří tvůrci nabádají ostatní, aby svá očekávání drželi při zemi – i když i kdyby program YouTube Shorts rev share nakonec nebyl vysoce lukrativní, YouTube může nabídnout také svůj Partnerský program, který z mnoha tvůrců udělal milionáře.

YouTube totiž tvůrcům ročně vyplatí v průměru kolem 10 miliard dolarů a jejich objem stále roste, takže i když se iniciativa Shorts možná neosvědčila, může ji využít jako cestu k většímu programu generování příjmů, který tvůrcům nabídne více příležitostí.

TikTok nemá nic, co by se tomu blížilo. A i když pracuje na přidání programů pro partnerství se značkami a integraci s elektronickými obchody, všechny tyto funkce vyžadují další úsilí ze strany tvůrce, který se na YouTube může soustředit pouze na vytváření skvělých videí.

To je pro TikTok klíčová výzva a prvek, kvůli kterému nakonec Vine zanikl.

Na vrcholu popularity Vine v roce 2015 požádala skupina tvůrců společnost o větší podíl na příjmech, jinak svůj talent přesunou jinam. Vine a mateřská společnost Twitter to odmítly, hlavně proto, že neměly solidní zdroj příjmů z klipů Vine, a všichni tito tvůrci, včetně bratrů Paulových, Kinga Bacha a Amandy Cerny, se místo toho přesunuli do jiných aplikací a vzali si s sebou své obrovské publikum.

Totéž by se mohlo stát i TikToku. A přestože TikTok je na „hvězdách“ jako takových méně závislý, protože jeho algoritmus funguje tak, že zobrazuje nejlepší obsah z celé aplikace bez ohledu na to, kdo ho zveřejnil, stále by bylo velkou ranou, kdyby jeho nejlepší tvůrci odešli.

Je to další obava pro platformu, která, jak bylo uvedeno, se již potýká s několika potenciálními krizemi, které doutnají v pozadí. Americká vláda zvažuje zákaz aplikace, EU varovala TikTok, aby zvedl svou hru, a stále více lidí nyní vyjadřuje obavy z negativních vlivů aplikace.

TikTok je bezpochyby sociální aplikací současnosti a lídrem mnoha klíčových trendů a kulturních posunů. Její budoucnost je však těžké předvídat.

Celkově vzato a vzhledem k miliardám příjmů z reklamy, které jsou v sázce, by se dalo předpokládat, že TikTok a spol. budou schopni věci vyřešit, ať tak či onak. Objevují se však různé znepokojivé signály, přičemž monetizace tvůrců je jen dalším dílkem v roztříštěné skládačce.

Existuje jiný způsob, jak by TikTok mohl přelévat příjmy z reklamy k tvůrcům? Bude to vůbec chtít dělat? Zprávy naznačují, že mateřská společnost TikToku ByteDance není příliš nakloněna vyplácení dalších peněz, a s ohledem na to, existuje kromě Pulse ještě jiná cesta, která může pomoci zajistit srovnatelný kompenzační program pro aplikaci?

Také pro současné tvůrce aplikace Pulse je jistě nedávno oznámená přítomnost interního mechanismu pro zesilování klipů znepokojující, pokud jde o to, jak TikTok skutečně vyplácí peníze na základě výkonu.

Existuje mnoho otázek a obav, které by nakonec mohly způsobit, že TikTok ztratí dynamiku, protože další špičkoví tvůrci budou hledat zelenější pastviny.

Mohlo by Vás také zajímat

Regulační orgány EU upozorňují společnost TikTok, že musí aktualizovat své systémy v souladu s novými zákony, jinak jí hrozí zákaz činnosti

TikTok přidává nové značky televizních pořadů a filmů, které využívá IMDb

TikTok čelí zákazu ze strany USA po zjištění, že čínské úřady používaly aplikaci ke špehování amerických novinářů

TikTok testuje nové vodorovné zobrazení videí na celou šířku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *